Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ساعت ۱۰ صبح روز ۲ شهریورماه سال جاری مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری ۱۱۸ ستارخان از ربوده شدن برادرش به نام صفر ۵۰ ساله توسط ۴ نفر سرنشین یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای رنگ با چراغ گردان در محدوده ستارخان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بلافاصله پرونده با موضوع آدم‌ربایی تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم معاونت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

برادر شاکی با حضور در اداره یازدهم به کارآگاهان گفت: برادرم کارخانه‌ای در جنوب تهران دارد و روز حادثه پس از خارج شدن از منزل در خیابان ستارخان توسط ۴ نفر سرنشینان یک دستگاه خودوری پژو ۴۰۵ ربوده شده و طی تماس تلفنی آدم‌ربایان در قبال آزادی برادرم درخواست ۱۳۰ میلیارد تومان وجه نقد یا معادل آن ارز یا جواهرات کرده اند.

این مقام ارشد پلیس پایتخت گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی بلافاصله راهی محل وقوع جرم شدند که با انجام اقدامات پلیسی و کارآگاهی ردی از تبهکاران در یکی از شهرستان‌های غربی تهران به دست آمد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات جنایی خود با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه آدم‌ربایان را در محدوده غرب استان تهران شناسایی کردند.

وی ادامه داد: با در اختیار گذاشتن اطلاعات به دست آمده به بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران دستور دستگیری تبهکاران صادر شد.

سردار لطفی افزود: کارآگاهان ۶ شهریورماه طی یک عملیات پلیسی و ضربتی موفق شدند ۳ نفر آدم‌ربا را دستگیر و فرد ربوده‌شده را از چنگال تبهکاران آزاد کنند. در ادامه عملیات، با بازرسی از مخفیگاه آنان یک قبضه کلت کمری به همراه فشنگ جنگی، گاز اشک‌آور، شوکر و ۳ قبضه چاقو کشف و ضبط شد.

سردار لطفی با بیان اینکه تبهکاران در تحقیقات صورت‌گرفته به جرم خود معترف شدند، اظهار داشت: آدم‌ربایان در ادامه تحقیقات تخصصی انگیزه را کسب مال عنوان داشتند و گفتند با توجه به شناختی که از شاکی داشتیم با طرح‌ریزی نقشه و با جعل عنوان مأمور مسیر حرکت وی را گرفتیم و بلافاصله او را ربودیم و طی تماس با خانواده‌اش درخواست ۱۳۰ میلیارد تومان کردیم که به مقصودمان نرسیدیم و دستگیر شدیم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: با تلاش همکارانم در بخش معاونت جرائم جنایی که منجر به کشف این پرونده شد، تبهکاران نیز با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی هستند.

کد خبر 545083 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی حوادث ایران آدم ربایان پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد

ظهر یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه امسال، صدای مشاجره شدید زن و مردی در یکی از خیابان‌های محله گاندی، سکوت ظهرگاهی را در هم شکست و دقایقی بعد وقوع یک قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.

به‌دنبال اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد زنی ۳۷ ساله مواجه شدند که از ناحیه شکم، گردن و کمر هدف ۲۰ ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد مردی که با مقتوله در ارتباط بوده در جریان مشاجره‌های شدید لفظی، دست به این جنایت هولناک در خیابان زده است.

تحقیقات ابتدایی از شاهدان عینی حادثه حکایت از آن داشت؛ این ۲ نفر که با هم آشنا بودند، چند دقیقه‌ای به‌دلایلی نامشخص با یکدیگر مشاجره شدیدی داشتند و آن مرد به‌صورت ناگهانی با چاقویی که همراه داشته با ضربات بی‌رحمانه مرتکب قتل شده است و درحالی که گوشی مقتوله در دستانش بوده قبل از رسیدن پلیس از صحنه جرم گریخته است.

پس از پایان تحقیقات میدانی در محل جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم، ابتدا مخفیگاه قاتل را شناسایی و سپس با دستور قضایی نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی گسترده متوجه شدند متهم شبانه تهران را به‌مقصد یکی از شهر‌های شمالی کشور ترک کرده است و احتمالاً قصد دارد برای همیشه از ایران خارج شود.

تحقیقات جنایی همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با روش‌های علمی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم مخفیگاه متهم را در یکی از روستا‌های گرگان ردیابی کردند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم بی‌درنگ راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را با یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

متهم در جریان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و ماجرای جنایت را این‌طور توضیح داد: از چندی قبل آن زن قصد داشت رابطه عاشقانه ما را به پایان برساند که به‌خاطر همین موضوع خیلی عصبانی شدم و با او در حوالی خیابان گاندی قرار ملاقات گذاشتم.

مرد جنایتکار ادامه داد: هنگامی که زن را در خیابان دیدم سر همین مسئله با یکدیگر مشاجره کردیم که ناگهان من کنترل خود را از دست دادم و با چاقویی که در جیب داشتم او را با ضربات متعدد به قتل رساندم و به‌سمت خانه یکی از آشناهایم به گرگان رفتم، اما چند روز بعد توسط پلیس دستگیر شدم.

به گزارش تسنیم، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای گرفتن ۵۰ میلیارد تتر
  • آدم‌ ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه