Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 18:45 - 10 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۱۵۴۰

خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

حفظ و نگهداری از تارهای صوتی بازیگران

امروز تارهای صوتی بازیگران و استفاده آن در بازیگری اهمیت بسیار دارد. به عنوان مثال در پزشکی از فراصوت برای بررسی جنین در بدن مادر و اطلاع از وضعیت و اطمینان از سلامتی آن استفاده می‌شود. از فراصوت در جستجوی تومور‌ها و دیگر عوامل غیر طبیعی حفره شکمی و بررسی قلب استفاده می‌شود.

امواج فراصوت می‌توانند دستگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی را تمییز کنند. از یک باریکه‌ی پرانرژی فراصوت برای بریدن بافت‌های بدن استفاده می‌شود. (در این خصوص در «مهندسی صدا: شرح یک نمونه» به تفصل سخن آمده است) در صنعت نیز تسوط یک باریکه‌ی فراصوت می‌توان شکاف‌های ظریف (باریک) فلزات، آسفالت جاده‌ها یا لاستیک را آشکار کرد.

زمین شناسان باریکه‌ای از امواج فراصوت را به درون زمین می‌فرستند و با بررسی پژواک‌ها می‌توانند به نوع سنگ‌ها و مواد کانی زیر زمینی پی ببرند. همچنین می‌توانند با مطالعه‌ی پژواک‌های فراصوت در مورد احتمال وجود نفت در لایه‌های زیر زمینه بدهند.

امواج صوتی از نوع امواج طولی و امواج الکترومغناطیسی از نوع عرضی هستند. شباهت موج‌های مغناطیسی و موج‌های صوتی در این است که هر دو با خود انرژی حمل می‌کنند. جالب این است که بدانیم موج‌های الکترومغناطیسی را برحسب بسامد و کاربرد آن‌ها نامگذاری می‌کنند.

تمرین با فنر (۱): فنر در ابعادی که قدرت انعطاف داشته باشد و رزونانس آن دارای صدا باشد امکانات خوبی برای تقلید امواج صوتی دارد.

فنر به خاطر دارا بودن سطح انرژی بالا و پایین رونده در حرکت ارتعاشی و همچنین برخوردار بودن از چند نوع موج که در قبل توضیح آن آمد می‌تواند بر بالا بردن تخیل آوایی بر تربیت تار‌های صوتی و منعکس کردن توانایی‌های بالقوه‌ی آن ثمر بخش باشد.

ببینید با یک فنر که دارای خواص گفته شده است چند نوع امواج صدایی می‌تواند تمیز دهید و هر کدام از این نوع را در حالت‌های تعادلی و حرکت‌های ایستایی به همراه کشش‌های بی هوازی بدن به مدت حداقل شش دقیقه تمرین کنید در این تمرین باید سعی کنید صدا را دریک سطح طبیعی نگه دارد و هر گونه خارش حنجره می‌تواند نشان دهنده‌ی انقباض‌های اضافی در بدن باشد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند

عوامل مجموعه نمایشی «نون خ ۵» شبکه یک سیما سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت  از ساعت ۱۰ تا ۱۱ با حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) رسانه ملی، به سوالات مخاطبان پاسخ دادند. عوامل مجموعه نمایشی «نون خ ۵» سپس در یک نشست خبری به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • لِه شدن بازیگران زن و مرد زیر دست و پا طرفداران و بادیگاردها در مشهد! | فیلم
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • از تخته‌ سیاه به پرده نقره‌ای؛ بازیگرانی که معلم بودند
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند