Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم انلاین به نقل از آی تی رسان ،به گفته Ice Universe تراشه اسنپ‌دراگون 875 نه‌تنها مجهز به CPU سریع‌تری است؛ بلکه این نیمه‌هادی در زمینه توان پردازنده گرافیکی نیز برتر ظاهر خواهد شد. همچنین توئیت منتشر شده توسط این شخص خاطرنشان می‌کند که تراشه اگزینوس 1000 فاقد پردازنده گرافیکی رادون شرکت AMD خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپانی‌های سامسونگ و AMD همکاری‌ چندین ساله خود را در سال 2019 آغاز کردند و بر اساس پیش‌بینی اکثر کارشناسان قرار بود پردازنده مورد استفاده در اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده سامسونگ از فناوری AMD بهره‌برداری نماید.

اطلاعات بنچمارک منتشر شده در چند ماه گذشته نشان داد که نخستین GPU سفارشی تولید شده برای سامسونگ در مقایسه با پردازنده گرافیکی مورد استفاده در تراشه اسنپ‌دراگون 865 حدودا 3 برابر قدرتمندتر خواهد بود. اگرچه این پدیده یقینا امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد؛ اما Ice Universe ادعا می‌کند که تراشه‌های اگزینوس تا سال 2022 از GPUهای ساخت AMD بهره‌برداری نخواهند کرد؛ موضوعی که در کوتاه‌مدت به هیچ عنوان برای طرفداران سامسونگ امیدوارکننده نخواهد بود.

این اظهارات بدان معناست که تراشه اگزینوس 1000 کماکان از پردازنده‌ گرافیکی Mali استفاده خواهد کرد. کارآیی این GPU با پردازنده گرافیکی آدرنو کمپانی کوالکام برابری نمی‌کند. بعلاوه این پردازنده با مشکلات افزایش دما حین کاربری سنگین مواجه است. جنبه امیدوارکننده اظهارات Ice Universe این است که به عقیده وی در سال 2021 شکاف میان تراشه پرچم‌دار کوالکام و نیمه‌هادی برتر سامسونگ کاهش خواهد یافت.

همان‌طور که نشریه Business Korea نیز در گزارش اخیر خود اعلام کرده، سامسونگ راهبرد خود برای توسعه مستقل و انحصاری یک اسمارت‌فون را پشت سر گذاشته و در عوض برای تولید یک پردازنده جدید مبتنی بر برنامه سفارشی Coretex-X با کمپانی ARM همکاری نموده است. سامسونگ پیش‌تر برای طراحی CPUهای اختصاصی خود اقدام به خریداری معماری‌ مجموعه دستورالعمل‌ها موسوم به ISA نمود.

در حال حاضر پیرامون تراشه اگزینوس 1000 جزئیات چندانی اعلام نشده است و اکنون صرفا می‌دانیم که این تراشه احتمالا همانند اسنپ‌دراگون 875 با لیتوگرافی 5 نانومتری تولید خواهد شد. همچنین Ice Universe ادعا می‌کند که بهره‌وری انرژی این تراشه در مقایسه با پردازنده اگزینوس 990 به‌کارگیری شده در سری گلکسی S20 به‌مراتب بالاتر خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها صرفا اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا مجهز به تراشه اگزینوس 1000 خواهد بود

بر اساس گزارشات پیشین تنها پیشرفته‌ترین هندست سری گلکسی S21 از تراشه اگزینوس 1000 بهره‌برداری خواهد کرد. توان پردازشی 2 هندست دیگر احتمالا از طریق تراشه اگزینوس 992 تامین خواهد شد. گمانه‌زنی‌های پیشین از معرفی این تراشه همراه با اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 حکایت داشتند.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گلکسی اسمارت فون سامسونگ پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس 1000 اسمارت فون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ چین در پی گسترش تحریم‌های آمریکا انتقال شرکت‌های فناورانه اش را به مالزی و دیگر کشور‌های جنوب شرق آسیا تسریع کرد.
چین انتقال شرکت‌های حوزه صنعت تراشه‌های نیمه رسانا و تولید کننده خودرو‌های برقی را در پی ادامه جنگ تجاری واشنگتن - پکن به مالزی و دیگر کشور‌های جنوب شرق آسیا سرعت داد.
آمریکا با هدف محدودیت دسترسی چین به تراشه‌های رده بالای واحد پردازش گرافیکی (GPU) که می‌توانند به دستاورد‌هایی در زمینه هوش مصنوعی منجر شوند یا در ابر رایانه‌ها و تجهیزات نظامی به کار روند؛ مرتب محدودیت‌های بیشتری را علیه پکن برای کنترل فروش این ابزار‌ها و همچنین تجهیزات تراشه سازی به چین اعمال می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همزمان با فشار تحریم‌ها و اوج تقاضا برای هوش مصنوعی، شرکت‌های طراح تراشه که در چین برای تامین خدمات بسته بندی پیشرفته به عنوان یکی از فناوری‌های کلیدی درصنعت نیمه رسانابا چالش روبرو هستند درقالب طرح راهبردی"چین به علاوه یک" در پی خروج از این کشور هستند.
بر همین اساس چین مالزی را در میان کشور‌های جنوب شرق آسیا، گزینه‌ای بسیار مناسب برای کسب و کار‌های خود می‌داند.
کسب و کار‌هایی که در همین چند سال اخیر به نفع مالزی شده است؛ زیرا این کشور را به ششمین صادرکننده بزرگ صنعت تراشه‌های نیمه رسانا در دنیا تبدیل کرده است.
ظرفیت‌های موجود در این کشور بویژه در مناطق صنعتی پیننگ و کداه در بحبوحه گسترش تنش و رقابت بین آمریکا و چین بر سر فناوری‌های پیشرفته، همچون آهنربایی برای جذب شرکت‌های فناورانه اروپایی مرتبط با چین نیز عمل می‌کند که در پی کاهش خطر پذیری در این شرایط هستند.
برهمین اساس دولت مالزی در حال به روز رسانی قوانین موجود، تنظیم بسته‌های تشویقی و تدوین برنامه راهبردی نیمه هادی‌ها برای ماندن در این صنعت رقابتی است.
وجود تجهیزات پیشرفته، فراوانی نیروی کار ماهر و هزینه‌های هرزان تولید موجب شده است؛ بزرگترین شرکت‌های خودروساز چینی نیز به مالزی و چند کشور جنوب شرق آسیا نقل مکان کنند.
چین بزرگترین شریک تجاری مالزی محسوب می‌شود و دولت این کشور بیش از پیش در پی توسعه و تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی با پکن است........ مصاحبه‌ها ......
۱) ساموئل تان - مدیر اجرایی مشاوران املاک بین المللی
۲) انور ابراهیم - نخست وزیر مالزی
۳) زعفرول عبدالعزیز - وزیر سرمایه گذاری، تجارت و صنعت مالزی
۴) سویی دونگ شو - کارشناس مسائل اقتصادی

دیگر خبرها

  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس
  • (ویدئو) تست فریز گلکسی S۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟