Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این بیانیه سیّد اسماعیل شاکر امام‌جمعۀ اردکان، محمّدرضا دشتی اردکانی، نمایندۀ مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و بهروز شهابی‌زاد، فرماندار شهرستان اردکان آمده است: آیین عزاداری حضرت سیّدالشّهدا علیه‌السّلام در ماه محرّم و تداوم آن در ماه صفر، حاصل اندیشه و اعتقاد عمیق دینی است که با محوریّت نام مقدّس حسین علیه‌السّلام و یاران باوفایش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرساله شور حسینی در مرافقت با شعور دینی، زیباترین صحنه‌ها را در ایام محرّم و صفر به یادگار گذاشته و اجتماعات عظیم عزاداران که یک‌رنگ و یک‌دل پرچم سیّدالشّهدا را برافراشته می‌سازند؛ لرزه بر قامت ظالمان و یزیدیان زمان انداخته است.

محرّم امسال با شیوع ویروس کرونا و ابتلای جامعۀ جهانی به این بیماری و جان‌باختن شمار زیادی از مبتلایان، شیوۀ عزاداری‌ها تغییر کرد و با رعایت اصول بهداشتی، حفظ فواصل اجتماعی و اجرای محدودیّت‌های مشخّص‌شده در زمان و مکان عزاداری توسّط جمع هیئت‌های مذهبی شهرستان اردکان با هدف کمک به کادر درمان و جلوگیری از شیوع بیماری بار دیگر فرهنگ، تدیّن و تقیّد مردم این خطّه بر همگان ثابت گردید.

اتّفاق دیگر، مدیریّت بخشی از نذورات و مخارج پذیرایی هیئت‌ها در قالب کمک‌های مؤمنانه بود که توسّط هیئت‌های عزاداری بزرگ این شهرستان و مدیریّت بسیج و کمیتۀ امداد صورت گرفت و بحمدالله شور حسینی امسال در قالب سبقت‌گرفتن در کار خیر نظیر آزادی زندانیان، تأمین جهیزیّۀ نوعروسان و کمک‌های موردی به نیازمندان، بروز یافت و صحنه‌های زیبایی از هم‌دلی را در دهۀ اول محرّم امسال به تصویر کشید.

هرچند جزای قدم‌زدن در مسیر سیّدالشّهدا علیه‌السّلام با نگاه لطف مادرشان حضرت زهرای مرضیّه (س) تحقّق می‌یابد ولی بنا بر سفارش پیشوایان دینی و با هدف تداوم این فرهنگ‌های نیکو و استمرار رعایت نظم و بهداشت تا ریشه‌کنی کامل ویروس کووید-۱۹، صمیمانه از این اتّفاقات فرهنگ‌مآبانه تقدیر نموده و برای تمامی بانیان خیر و سوگواران واقعی سیّدالشّهدا آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.

امید که با بازگشت سلامتی کامل به جامعۀ ما و رفع مشکلات ناشی از همه‌گیری این ویروس، شاهد ازسرگیری همۀ برنامه‌های جمعی به‌ویژه مجالس عزاداری پرشور و شعور در این خطّۀ شهیدپرور و حسینی در آینده باشیم.


 

برچسب‌ها ماه محرم و کرونا اردکان محمد رضا دشتی اردکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم و کرونا اردکان ماه محرم و کرونا اردکان هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به این مناسبت مراسم عزاداری دیشب در مساجد و تکایای شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد 

امروز هم دوستداران و عاشقان اهل بیت ع بعد از عزاداری در خیابان‌های شهر داالمومنین خوی در بقعه شیخ نوایی گردهم آمدند و در سوک شهادت جانسوز امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند