Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:08:45 GMT

رییس جمهور فرانسه به عراق می رود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۲۹۰۹

رییس جمهور فرانسه به عراق می رود

به گزارش جماران؛ فارس نوشت: چند منبع دولتی عراقی به خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه آینده به عراق سفر خواهد کرد.

منابع دولتی عراقی،‌ امروز (دوشنبه)، به خبرگزاری فرانسه خبر دادند که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور  فرانسه روز چهارشنبه آینده به بغداد سفر خواهد کرد.

پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز» به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که منابع یادشده خبر داده‌اند مکرون در اولین سفر رسمی خود به عراق روز چهارشنبه وارد این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع در ادامه گفتند: «سفر رئیس‌جمهور فرانسه در راستای اعلام ایستادگی در کنار عراق در مقابله با بحران‌ها صورت می‌گیرد».

یک منبع دولتی عراقی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت که مکرون «با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور عراق دیدار خواهد کرد و امید است که وی با برخی از سیاستمداران اثرگذار دیدار کند».

دو مقام دیگر عراقی نیز این سفر را تأیید کردند. با این حال،‌ کاخ الیزه تا به این لحظه بیانیه‌ای در خصوص این سفر صادر نکرده است.

طبق گفته منابع عراقی در این دیدار بر موضوع «حاکمیت» عراق تمرکز خواهد شد.

این منابع همچنین گزارش دادند:‌ «انتظار می‌رود برخی اعضای ارشد و رهبران کُردهای عراق برای دیدار مکرون به بغداد بیایند با توجه به اینکه رئیس‌جمهور فرانسه در اربیل توقف نخواهد داشت چنان که بسیاری از مقامات خارجی در سفر به عراق انجام دادند».

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که «فلورنس پارلی»‌ وزیر دفاع فرانسه، شامگاه روز چهارشنبه هفته گذشته، وارد بغداد شد و با برخی مقامات عراقی از جمله «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد.

اخبار مرتبط مکرون لبنان را به جنگ داخلی تهدید کرد؟ اهمیت گفت و گوی روحانی و مکرون از زبان سفیر ایران در فرانسه واکنش علی مطهری به موضع‌گیری سید حسن نصرالله در مورد سفر مکرون به لبنان کنفرانس تلفنی مکرون و رهبران آفریقایی برای یافتن پاسخی هماهنگ در مورد کرونا اخطار محمود عباس به کشورهای عربی در تماس تلفنی با ماکرون گفتگوی تلفنی ترامپ و ماکرون درباره لبنان دیدار ماکرون با رئیس فراکسیون پارلمانی حزب الله

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا عراق فرانسه امانوئل ماکرون سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خبرگزاری فرانسه جمهور فرانسه روز چهارشنبه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فالح الفیاض رئیس هیئت حشد شعبی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد که طی آن راههای تقویت همکاری دوجانبه میان سوریه و عراق را بررسی کردند.

 

اسد تاکید کرد ایستادگی و توانمندی ارتشهای سوریه و عراق پایه و عامل اساسی در تحقق پیروزی ها علیه تروریستها و حامیانشان بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این دیدار راههای تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم و هماهنگی فعال در خصوص کنترل مرزها و پیگرد گروههای افراطی و بقایای آنها که همچنان برای هدف قرار دادن امنیت سوریه و عراق تلاش می کنند، بررسی شد.

اسد گفت تروریسم، کشتار و خونریزی را در هر نقطه از جهان در پیش گرفته است، حامیان تروریسم در عراق و سوریه همان حامیان تروریسم در اماکن دیگر هستند، هر چند اسم و عنوان آن گروههای تروریستی متعدد باشد.

دیگر خبرها

  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود