Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: پدافند هوایی نه فقط خط مقدم جبهه دفاعی بلکه لبه علوم و فناوری‌هاست و امروز بخش عمده‌ای از تامین امنیت مرزهای آسمان ایران برعهده قرارگاه پدافند هوایی است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیر عامل، سردار غلامرضا جلالی به مناسبت روز پدافند هوایی با بیان اینکه پدافند هوایی از یک وجهه کاملا دفاعی برخودار است، تاکید کرد: پدافند غیرعامل و پدافند هوایی دو بال دفاعی و مکمل کشور هستند و دفاع کامل در امتزاج عمیق این دو شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یادآورشد: پدافند هوایی نه فقط خط مقدم جبهه دفاعی بلکه لبه علوم و فناوری‌هاست، امروز بخش عمده‌ای از تامین امنیت مرزهای آسمان ایران برعهده قرارگاه پدافند هوایی است که به عبارتی تولید اقتدار و بازدارندگی می‌کنند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: ساقط کردن هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته آمریکایی اشراف و توان پدافند هوایی کشور را نشان داد اما آنچه شیرینی این پیروزی را دو چندان کرد استفاده از یک سامانه بومی در این عملیات بود. 

سردار جلالی با تاکید بر اینکه امنیت و اقتدار کنونی حاکم بر قلمرو جغرافیایی زمینی، دریایی و هوایی جمهوری اسلامی ایران ریشه در نگاه به داخل و بومی سازی دارد، به مرزبانان آسمان ایران زمین خداقوت گفت و خطاب به آنان  افزود: دلاورمردی‌هایتان را ارج می‌نهیم و قدردان چشمان همیشه بیدارتان هستیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پدافند هوایی آسمان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور، گفت: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامدهای زیادی داشته است. با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش دادند.

کد خبر 6097913 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان