Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@07:26:08 GMT

اهل‌بیتی‌ها؛ تحقق خانواده ولایی با مجالس حسینی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۳۲۹۰

اهل‌بیتی‌ها؛ تحقق خانواده ولایی با مجالس حسینی

کتاب «اهل‌بیتی‌ها؛ تحقق خانواده ولایی با مجالس حسینی» حاصل سخنرانی‌های حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی است که دفتر نشر معارف آن را به زیور طبع رسانده است.

به گزارش مشرق، کتاب «اهل‌بیتی‌ها؛ تحقق خانواده ولایی با مجالس حسینی» حاصل سخنرانی‌های حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی است که دفتر نشر معارف آن را به زیور طبع رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب در سه گفتار تنظیم شده است؛ گفتار اول با عنوان حقیقت و مراتب خانواده به تکوینی و تشریعی بودن سنّت خانواده، حقیقت آن و مراتب خانواده از رَحِم جسمانی تا رَحِم رحمانی پرداخته است. در گفتار دوم (پیوندها و گسست‌های خانوادگی) صله‌رحم و قطع رحم در هر یک از مراتب آن و آثار آن در زندگی و حیات اجتماعی بررسی می‌شود. هلاکت نیز به‌عنوان نتیجه تقابل با سنّت خانواده معرفی می‌شود.

در گفتار سوم (الگوی توسعه خانواده ولایی) تلاش شده تا تعامل هیئت و خانواده و ربط و نسبت این دو تبیین شود. در این نگاه، هیئت، نقطه اتصال رحم طینی به رحم دینی معرفی می‌شود.

نویسنده تبیین سیر و سفر الهی را از خانه و خانواده رحم ظاهری (که «اهل‌بیت» طینی انسان است) آغاز می‌کند و به «بیت الولایه» و رحم ولایی یعنی «اهل‌بیت(ع)» در نظام ولایی می‌رسد؛ و از آنجا نیز به رحم رحمانی توجه می‌کند. این سیر، حرکتی وجودی و توحیدی است.

مطالب کتاب برای استفاده عمومی در نظر گرفته شده است ولی با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد مطرح شدن موضوع خانواده در مجالس و هیئت‌ها، محتوای مفیدی برای شاعران اهل‌بیت(ع)، مداحان، مرثیه‌سرایان و سخنوران نیز دارد.

نگارش این کتاب برای اطاعت و اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله خانواده است. ایشان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) در ملاقات با جمعی از مداحان کشور تذکر دادند که در هیئت‌ها به موضوع خانواده پرداخته شود؛ زیرا دشمن برنامه دقیقی برای آن دارد.

کتاب «اهل بیتی‌ها» یکی از یازده کتابی است که در طرح «سفیر حسین» در مساجد و هیئات معرفی و ترویج خواهد شد. گفتنی است این کتاب را می‌توانید از کتاب‌فروشی‌های جبهه فرهنگی انقلاب و یا نرم‌افزار کتابیکا تهیه کنید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ماه محرم کتاب نمایشگاه کتاب خانواده ولایی اهل بیتی ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران در حالی برای دیدار روز جمعه مقابل تراکتور تبریز آماده می‌شود که گلر اصلی این تیم اجازه همراهی آبی‌ها را ندارد.

سید حسین حسینی که در این فصل عملکردی فوق العاده درون دروازه استقلال داشته به دلیل محرومیت انضباطی ناشی از مصاحبه پس از بازی برابر شمس آذر در حساس‌ترین بازی استقلال در نیم فصل دوم غایب خواهد بود.

با این حال حسینی این روزها تمرینات خود را در کمپ حجازی پا به پای سایر بازیکنان استقلال دنبال می‌کند و امیدوار است با پایان محرومیت از بازی هفته بیست و ششم دوباره درون دروازه تیمش قرار بگیرد.

او که در روزهای گذشته حمایت ویژه‌ای از گلر دوم تیمش داشته، سعی کرده با روحیه دادن به این دروازه‌بان جوان، انگیزه او برای نگه داشتن استقلال به عنوان شانس اصلی قهرمانی را حفظ کند و از سوی دیگر خودش هم تلاش می‌کند این محرومیت بدموقع را به دست فراموشی سپرده و تمرکزش را برای ادامه فصل حفظ کند‌.

دیگر خبرها

  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد