Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۴۰۰ مدرسه غیردولتی در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارد که از این تعداد، ۱۰۰ واحد به دلیل فشارهای اقتصادی برای سال تحصیلی جدید فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

قاسم‌علی خدابنده امروز، ۱۰ شهریور ماه، در نشست خبری که در خصوص بازگشایی مدارس در اداره کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است و بر این اساس حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور در ین استان حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از دانش‌آموزان این استان برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام قطعی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر نیز افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی بیان کرد: عواملی همچون افزایش شهریه مدارس غیردولتی، مجازی بودن آموزش‌های سال تحصیلی جدید و نیز عدم بازگشت شهریه‌های فوق برنامه مدارس به خانواده‌ها سبب شده انگیزه والدین برای ثبت‌نام در مدارس غیردولتی کاهش یابد. در همین راستا میزان ثبت‌نام در مدارس غیردولتی نسبت به گذشته ۵ درصد کمتر شده است.

خدابنده با اشاره به تعطیل شدن برخی مدارس غیردولتی به دلیل فشارهای اقتصادی ادامه داد: این توقف به معنای باطل شدن مجوز فعالیت نیست و این مدارس ظرف ۲ سال مهلت فعالیت مجدد خواهد داشت.

وی گفت: آغاز برگزاری سال جدید تحصیلی با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و براساس وضعیت هر استان از نظر شیوع بیماری و همچنین بسته به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا متفاوت خواهد بود. بر همین اساس نحوه برگزاری امتحانات نیز در هر استان و شهرستان بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز به ترتیب به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی است.

در ادامه این نشست رضا صابری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی و رئیس ستاد پروژه مهر استان، افزود: سال تحصیلی جدید در این استان با شعار سلامت‌جویی، مهارت‌ورزی و تحول‌آفرینی آغاز می‌شود. همچنین تامین سلامت و بهداشت دانش‌آموزان به عنوان اولویت اصلی در سال تحصیلی جدید مدنظر ماست. امسال کمیته سلامت و بهداشت به عنوان یکی از کمیته‌های ستاد پروژه مهر استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0037ks

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدرسه خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است