Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواکین کاسترو‌ نماینده دموکرات آمریکا با ابراز تمایل نسبت به ریاست جمهوری «جو بایدن» اظهار امیدواری کرد که وی آمریکا را به برجام بازگرداند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، این نماینده ایالت تگزاس در مجلس نماینده آمریکا دوشنبه شب با انتشار بخش‌هایی از یک مصاحبه خود در حساب توئیتری‌اش مدعی شد: من چند سال پیش با افتخار از توافق با ایران حمایت کردم و متعقدم که ما باید به آن بازگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق در راستای اهدافی که ما به آن پیوستیم، کار می‌کرد. هدف، مهار برنامه هسته‌ای ایران بود.  

وی ادعا کرد: من معتقدم که منع اشاعه هسته‌ای به نفع همه ماست. این توافق در مهار برنامه هسته‌ای ایران موفق بود.  
کاسترو تأکید کرد: متأسفانه ترامپ از این توافق خارج شد. او با آنکه از توافق خارج شده، به طرز مضحکی مدعی است که هنوز یکی از طرف‌های آن است و می‌تواند از مکانیسم ماشه در این توافق استفاده کند.  
این نماینده دموکرات تصریح کرد: همانطور که قبلاً هم گفته‌ام، این رویکرد، کاملاً پر هرج و مرج بوده و نه تنها به ثبات منطقه کمک نکرده، بلکه آن را بی‌ثبات نیز کرده است.  
کاسترو یادآور شد: این رویکرد باعث شده است تا متحدان ما، بخصوص متحدانمان در ناتو از جمله آلمان و فرانسه به قابلیت ایالات متحده در مدیریت این مسائل و آوردن طرف‌ها به پای میز مذاکره و رایزنی درباره چیزهایی مثل توافق با ایران تشکیک کنند.  
وی با تأکید بر این که «معتقدم که باید به توافق با ایران بازگردیم» و با ابراز امیدواری نسبت به رسیدن «جو بایدن» به ریاست جمهوری اظهار کرد: امیدوارم و منتظرم که با دولت بایدن کار کنم و او و دولتش ما را به توافق با ایران بازگردانند.
دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور رسمی اعلام کرد؛ این کشور دیگر مشارکت‌کننده در برجام نخواهد بود و دستور داد تمام تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران به موجب توافق هسته‌ای بازگردانده شود.
بتازگی تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل شکست خورد.  
این کشور همچنین تلاش کرد تا با استفاده از «مکانیسم ماشه» تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند.
«دیان دیجانی» رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد با توجه به مخالفت ۱۳ عضو با خواسته آمریکا درباره مکانیسم ماشه علیه ایران، اجماعی وجود ندارد و نمی‌توان اقدام بیشتری انجام داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا توافق با ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: از نظر ایران راه حل همه‌جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیوریورک ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار کرد، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

رئیس هیات کشورمان در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است