Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@22:57:00 GMT

بدترین ماه دلار در ۵ سال اخیر ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۴۲۸۶

به گزارش اکوفارس، پس از تغییر سیاست‌گذاری تورمی بانک مرکزی آمریکا، روز دوشنبه دلار بدترین ماه آگوست خود در ۵ سال اخیر را به پایان برد. این در حالی است که نرخ یورو در برابر دلار برای چهارمین ماه متوالی رشد کرد.

سرمایه‌گذاران سخنرانی پنج‌شنبه شب رئیس فدرال‌رزرو در مورد نرخ تورم که گفته بود بانک مرکزی اجازه خواهد داد تورم از نرخ هدف بالاتر هم برود، را به معنای دوره طولانی‌تری از نرخ بهره پایین تفسیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل‌گر کامرزبانک می‌گوید: با این کار فدرال‌رزرو قدرت خرید دلار پایین می‌آید (معنای تورم) و دلار نمی‌تواند در درازمدت قدرت خود در بازارهای ارز خارجی را حفظ کند.

او ادامه داد: به همین علت است که نرخ برابری یورو با دلار تا ۱.۱۹ واحد تقویت شده و شاخص دلار تا ۹۲.۵۰ واحد پایین آمده است.

شاخص دلار ماه آگوست را در حالی به پایان می‌برد که در این ماه ۱.۲ درصد در برابر ارزهای مهم جهان سقوط کرده است. این بدترین ماه آگوست در ۵ سال اخیر برای دلار است و طولانی‌ترین توالی افت ماهانه دلار از تابستان ۲۰۱۷ تا کنون را شکل داده است.

* مهر

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به کدام کشورها برایمان ارزان‌تر تمام می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سفر خارجی ارزان قطعاً امکان پذیر است. با کمی برنامه ریزی و خلاقیت می‌توانید تعطیلات فوق العاده‌ای را بدون شکستن بانک تجربه کنید. برخی از کشورها میزبان بودجه‌های سفر متنوع و ارزان‌تری هستند که می‌توانید در آن‌ها تجربه‌های گردشگری خوبی داشته باشید. در ذیل چند نکته برای سفر خارجی ارزان آورده شده است:

بیشتر بخوانید: استان‌های پرتردد و پرسفر اعلام شدند

۱- در فصل کم سفر، سفر کنید. قیمت پروازها، هتل‌ها و سایر فعالیت‌ها در طول فصل اوج گردشگری به طور قابل توجهی بالاتر است. اگر می‌توانید، در فصل کم سفر سفر کنید تا بهترین قیمت‌ها را دریافت کنید. فصل کم سفر برای هر مقصدی متفاوت است، بنابراین قبل از رزرو تحقیق کنید.

۲- به مقاصد ارزان قیمت پرواز کنید. بسیاری از مقاصد وجود دارند که پروازهای ارزان به آن‌ها وجود دارد. هنگام انتخاب مقصد، حتماً قیمت پروازها را بررسی کنید. همچنین می‌توانید پروازهایی را در نظر بگیرید که از فرودگاه‌های کوچکتر یا جایگزین خارج می‌شوند، زیرا این پروازها اغلب ارزان‌تر هستند.

۳- در هاستل‌ها یا اقامتگاه‌های بوم گردی اقامت کنید. هتل‌ها می‌توانند یکی از بزرگترین هزینه‌های سفر باشند. در عوض، در هاستل‌ها یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقامت کنید. این گزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند و همچنین راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید هستند.

۴- غذای خود را بپزید. غذا خوردن در رستوران‌ها می‌تواند پرهزینه باشد. در عوض، غذای خود را بپزید. اگر در هاستل یا اقامتگاه بوم گردی اقامت دارید، احتمالاً آشپزخانه مشترکی خواهید داشت که می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید غذا را برای پیک نیک بسته بندی کنید تا در طول روز ببرید.

۵- از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. پیاده روی، دوچرخه سواری یا استفاده از حمل و نقل عمومی راه‌های عالی برای گشت و گذار در یک شهر جدید بدون شکستن بانک هستند. اگر باید تاکسی یا تاکسی‌های اشتراکی سوار شوید، حتماً قبل از سوار شدن قیمت را تعیین کنید.

۶- از جاذبه‌های رایگان و فعالیت‌ها لذت ببرید. بسیاری از شهرها جاذبه‌ها و فعالیت‌های رایگان یا ارزان زیادی ارائه می‌دهند. قبل از سفر، کمی تحقیق کنید تا مشخص کنید چه چیزی رایگان است. همچنین می‌توانید برای پیدا کردن رویدادها و فعالیت‌های رایگان یا ارزان قیمت در طول اقامت خود، وب سایت‌های محلی گردشگری را بررسی کنید.

۷- سفر خود را از قبل رزرو کنید. پروازها، هتل‌ها و فعالیت‌ها را می‌توان اغلب با تخفیف رزرو کرد. اگر می‌توانید، سفر خود را از قبل رزرو کنید تا بهترین قیمت‌ها را دریافت کنید.

۸- انعطاف پذیر باشید. اگر با برنامه سفر خود انعطاف‌پذیر هستید، احتمالاً می‌توانید معاملات بهتری پیدا کنید. به‌عنوان مثال، اگر مایل به پرواز در روزهای هفته یا اقامت در خارج از مرکز شهر هستید، ممکن است قیمت‌های پایین‌تری پیدا کنید.

در اینجا چند کشور با هزینه‌های نسبتاً پایین برای سفر را به شما معرفی می‌کنیم.

• ویتنام: ویتنام کشوری در جنوب شرقی آسیا است که به دلیل غذاهای خوشمزه، مردم دوستانه و مناظر زیبا شناخته شده است. همچنین یکی از ارزان‌ترین کشورهای دنیا برای سفر است. هزینه‌ها در ویتنام بسیار پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در ویتنام وجود دارد، از گشت و گذار در شهرهای شلوغ گرفته تا کاوش در روستاهای دورافتاده.

• کامبوج: کامبوج کشوری در جنوب شرقی آسیا است که به دلیل معابد آنگکور وات و توم، که میراث جهانی یونسکو هستند، شناخته شده است. همچنین کشوری بسیار ارزان برای سفر است. هزینه‌ها در کامبوج پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در کامبوج وجود دارد، از گشت و گذار در معابد باستان گرفته تا پیاده‌روی در جنگل.

• لائوس: لائوس کشوری در جنوب شرقی آسیا است که به دلیل مناظر طبیعی زیبا و مردم دوستانه شناخته شده است. همچنین کشوری بسیار ارزان برای سفر است. هزینه‌ها در لائوس پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در لائوس وجود دارد، از پیاده‌روی در کوه‌ها گرفته تا کاوش در غارها.

• نپال: نپال کشوری در جنوب آسیا است که به دلیل کوه‌های هیمالیا شناخته شده است. همچنین کشوری بسیار ارزان برای سفر است. هزینه‌ها در نپال پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در نپال وجود دارد، از پیاده‌روی و کوهنوردی گرفته تا کاوش در معابد و روستاها.

• هند: هند کشوری در آسیای جنوبی است که به دلیل فرهنگ و تاریخ غنی خود شناخته شده است. همچنین کشوری بسیار ارزان برای سفر است. هزینه‌ها در هند پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در هند وجود دارد، از گشت و گذار در شهرها گرفته تا کاوش در روستاها.

• رومانی: رومانی کشوری در اروپای شرقی است که به دلیل قلعه‌های قرون وسطایی، مناظر کوهستانی و جنگل‌های انبوه شناخته شده است. همچنین کشوری بسیار ارزان برای سفر است. هزینه‌ها در رومانی پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در رومانی وجود دارد، از گشت و گذار در شهرها گرفته تا پیاده‌روی در کوه‌ها.

• بلغارستان: بلغارستان کشوری در اروپای شرقی است که به دلیل سواحل دریای سیاه، کوه‌ها و تاریخ غنی شناخته شده است. همچنین کشوری بسیار ارزان برای سفر است. هزینه‌ها در بلغارستان پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در بلغارستان وجود دارد، از گشت و گذار در شهرها گرفته تا استراحت در ساحل.

• هندوراس: هندوراس کشوری در آمریکای مرکزی است که به دلیل سواحل حیرت‌انگیز، جنگل‌های انبوه و ویرانه‌های باستانی مایا شناخته شده است. همچنین کشوری بسیار ارزان برای سفر است. هزینه‌ها در هندوراس پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در هندوراس وجود دارد، از گشت و گذار در خرابه‌های باستانی گرفته تا موج‌سواری در سواحل.

• نیکاراگوئه: نیکاراگوئه کشوری در آمریکای مرکزی است که به دلیل آتشفشان‌های فعال، دریاچه‌های زیبا و جنگل‌های بارانی شناخته شده است. همچنین کشوری بسیار ارزان برای سفر است. هزینه‌ها در نیکاراگوئه پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در نیکاراگوئه وجود دارد، از پیاده‌روی در آتشفشان‌ها گرفته تا گشت و گذار در جنگل‌های بارانی.

• کلمبیا: کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی است که به دلیل تنوع زیستی باورنکردنی، فرهنگ غنی و مردم دوستانه شناخته شده است. همچنین کشوری بسیار ارزان برای سفر است. هزینه‌ها در کلمبیا پایین است، می‌توانید با بودجه کم غذا بخورید، اقامت کنید و حمل و نقل کنید. فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در کلمبیا وجود دارد، از کاوش در شهرهای استعماری گرفته تا پیاده‌روی در کوه‌ها.

منبع:اقتصاد۲۴

انتهای پیام/

کد خبر: 1229756 برچسب‌ها گردشگری

دیگر خبرها

  • سفر به کدام کشورها برایمان ارزان‌تر تمام می‌شود؟
  • تورم مسکن به کمترین رقم ۲ سال اخیر کاهش یافت
  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • بدترین اتفاق برای پرسپولیس در آستانه بازی حساس با نساجی
  • بدترین اتفاق برای پرسپولیس در آستانه بازی با نساجی
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال