Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@14:05:44 GMT

سد بندان نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۴۷۰۹

سد بندان نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار نهبندان در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: شهرستان نهبندان با توجه به خشکسالی‌های ۲۰ ساله اخیر، کاهش منابع آبی، افزایش برداشت‌ها و استفاده از آب از طریق روش‌های نادرست برداشت آب با مشکلاتی مواجه شده است.

او با بیان اینکه بیشتر اقتصاد شهرستان نهبندان بر پایه بخش کشاورزی و دامپروری است، افزود: ۹۲ درصد آب استحصالی در بخش کشاورزی، شش درصد در بخش آب شرب و دو درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود که هنوز هم دو درصد بخش صنعت محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیکی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه سد بندان پروژه طولانی شده است و طبق برآورد سال گذشته این سد برای تکمیل نیازمند ۱۸ میلیارد تومان استاظهار کرد: ساخت این پروژه باید از محل مصوبات سفر وزیر نیرو برای احداث چهار سازه در شهرستان های مرزی خراسان جنوبی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید

 فریاد بی آبی در روز‌های کرونایی / سیل بی آبی در ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی موج می‌زند

فرماندار نهبندان تصریح کرد: احداث سد تغذیه مصنوعی در روستای چاهداشتی که مطالعات آن در مرحله تصویب است، ضروری است.

بیکی در این جلسه همچنین در خصوص رفع مشکلات تامین آب برای کارخانه فرآوری گارنت از مدیرعامل آب منطقه استان قول مساعد گرفت.

احمد قندهاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: شهرستان نهبندن ۱۱۰ میلی متر بارش و ۱۰ میلی متر هم کسری مخزن دارد بنابراین نصب کنتور هوشمند باید هرچه زودتر در دستور کار باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: هر جا که کنتور حجمی نصب شده کیفیت آب در آبخوان به نسبت قابل توجهی بهبود یافته است، نصب کنتور هوشمند الزامی و قانونی است و کسانی که کنتور نصب نکرده اند تخلف و کم کاری کرده اند.

قندهاری با بیان اینکه نصب نکردن کنتور هوشمند غیر قانونی است، گفت: الزام برای کنتور گذاری صد در صدی در استان باید انجام شود.

او گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، سد بندان شهرستان نهبندان امسال تکمیل نمی‌شود، ولی جزو پروژه‌های با اولویت شرکت در سال آینده برای اتمام پروژه خواهد بود.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای خشکسالی سد بندان خراسان جنوبی آب منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عملیات اجرایی طرح چهارخطه شدن محور دره شهر، پلدختر در دو مرحله و به طول ۱۱ کیلومتر از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری