Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:05:58 GMT

دنیا متحیر از عقلانیت تشکل‌های دینی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۴۷۵۸

دنیا متحیر از عقلانیت تشکل‌های دینی شد

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: دنیا متحیر از عقلانیت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و انقلابی در موسم محرم شد.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال با وجود برخی تنگناها و محدودیت‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا، دنیا متحیر از عقلانیت، همدلی، نظم و همبستگی فاخر اجتماعی، لحظه شناسی و ولایت مداری و خدمات خالصانه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و انقلابی در موسم محرم و عرض ارادت به ساحت قدسی سیدالشهدا (ع) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و انقلابی را سرمایه‌های نظام اسلامی دانست و افزود: امسال تشکل‌های دینی و انقلابی مطابق با دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا، عرض ارادت خود را هم به لحاظ کمی و هم کیفی به ساحت قدسی سیدالشهدا (ع) نشان دادند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: امسال ۴۰ طرح عملیاتی بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی در قالب ستاد محرم به جهت گسترش فرهنگ عاشورایی در استان در نظر گرفته شد.

دیلمی بیان کرد: همواره در این ایام تحرکات برخی جریانات معاند که همسو با دشمن، قصد تخریب خدمات خالصانه و انقلابی تشکل‌های دینی و مراسم عزاداری را داشتند، رصد می‌شد.

وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب، برای تحقق تمدن نوین اسلامی و مقابله با جریان استکباری، بیش از گذشته نیاز به الهام گزفتن از درس‌های ماندگار عاشورا داریم. در حقیقت تجلی ولایت و اراده ملت عاشورایی بود که باعث پیروزی انقلاب اسلامی و افول تدریجی و مرگ حتمی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا در جهان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری محرم 99 پروتکل های بهداشتی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی غلامرضا لگزیان عضو هیئت علمی واحد رودهن را به عنوان نماینده ریاست دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن منصوب کرد.

در این مراسم فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت‌الاسلام جلیل محمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و اعضای هیئت‌رئیسه حضور داشتند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: یکی از جلساتی که به صورت منظم و مرتب از سوی دفتر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود دیدار ایشان با اعضای تشکل‌های دانشجویی بوده و این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه تشکل‌های اسلامی است.

بهروز دوستی افزود: با سیاست‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال اخیر در پیش گرفته وضعیت تشکل‌ها در دانشگاه مناسب است و درحال حاضر بیش از ۲۰۰ تشکل دانشجویی فعال و حدود ۱۰۰ تشکل فعال استادی در حال فعالیت هستند، اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی تبیین کرد: تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌ها دارای استعداد و ظرفیت‌های فراوانی هستند که در صورت استفاده بهینه موجب رشد، شکوفایی و پیشرفت دانشگاه می‌شوند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کار تشکل نقد قدرت است؛ از این رو باید با سعه صدر با این معلمان برخورد و آنها را با خود همراه کنیم.

نماینده رئیس دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن هم گفت: دانشگاه باید بستر تعلیم و تربیت باشد و رسالت تشکل‌های اسلامی نیز در همین زمینه تعریف می‌شود.

لکزیان افزود: در چند روز اخیر این دفتر موفق به تشکیل و اخذ موافقت اصولی یک تشکل دانشجویی شده و یک تشکل اساتید را نیز در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم