Web Analytics Made Easy - Statcounter

برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار با پرداخت منابع و تسهیلات اشتغال روستایی به ۶۵۰۰ طرح در رسته پوشاک، بیش از ۱۲ هزار شغل جدید در این بخش به وجود آمده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمایت از اشتغال و تولید پوشاک در مناطق روستایی، از جمله برنامه های موثر وزارت کار در راستای توسعه اشتغال پایدار، کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی و تربیت نیروهای کار ماهر و تحصیلکرده در نقاط روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی آبان سال ۱۳۹۶ ابلاغ و در این راستا تکالیف و وظایف وزارت کار در اجرای آیین نامه اشتغال روستایی تدوین شد.

براساس این آیین نامه، بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات رسته های اولویت دار در برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری به شمار می روند که دورنمای اهداف پیش بینی شده برای رونق بازار کار و کاهش نرخ بیکاری در جامعه هدف خود را ترسیم کرده اند.

پوشاک، کفش و مصنوعات چرمی، صنایع غذایی و تبدیلی تکمیلی کشاورزی، مبلمان و مصنوعات چوبی، بسته بندی میوه، سبزی، نان، ادویه و خشکبار صادراتی، ساخت ماشین آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی، فرآوری محصولات معدنی، صنایع دستی و فرش دستباف از جمله زیررسته های بخش صنعت در برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری به شمار می روند و سهم بخش صنعت از کل منابع این طرح ۱۰ درصد بوده است.

یکی از رسته های اولویت دار در بخش صنعت و آیین نامه اجرایی قانون مذکور، پوشاک است. کمبود تولید و نیاز کشور به پوشاک باعث شده تا سالانه بیش از دو میلیارد دلار صرف واردات پوشاک به شکل قاچاق شود.

رضا تازیکی ـ مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کارـ در این باره به ایسنا می گوید: در حال حاضر صنعت پوشاک کشور استاندارد نیست؛ بخش اعظمی از فروش آنلاین پوشاک و کفش کشور دچار مشکل شده و مرکزی هم برای استانداردسازی وجود ندارد در صورتی که استانداردسازی پوشاک مقوله بسیار مهمی است.

وی با اشاره به قاچاق ۲.۵ میلیارد دلاری پوشاک به کشور می گوید: قاچاق پوشاک نشان می دهد که بازار داخلی، کشش پوشاک قاچاق را دارد چون تولید داخلی نمی تواند آن را پوشش دهد.از طرفی قیمت و کیفیت پوشاک قاچاق با پوشاک داخلی قابل رقابت است و هرچه پوشاک داخلی گران باشد مصرف کننده به سمت پوشاک وارداتی و خارجی تمایل نشان می دهد.

مطابق آمار به دست آمده از سامانه شفافیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، ۶۵۷۲ طرح در زیر گروه پوشاک، ۳۸۳۰ میلیارد ریال از تسهیلات پیش بینی شده در قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را از محل منابع اختصاص یافته صندوق توسعه ملی و مؤسسات عامل دریافت کرده اند که با تخصیص این اعتبار، برای ۱۲ هزار و ۳۸۰ نفر اشتغالزایی جدید در این بخش وجود آمده است.

بر اساس آمارها، استان کرمانشاه با ۱۸ درصد بیشترین سهم دریافت مبلغ تسهیلات این قانون را به خود اختصاص داده و استانهای تهران، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، خوزستان، سمنان، فارس، خراسان رضوی و خراسان شمالی در رده های بعد قرار دارند.

وزارت کار در راستای تحقق اهداف طرح اشتغال روستایی پرداخت تسهیلات حمایتی به رسته پوشاک را با هدف افزایش تولید پوشاک و ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از قاچاق پوشاک به داخل کشور، تولید مواد اولیه با کیفیت و کاهش وابستگی به مواد اولیه خارجی، کاهش سهم برندهای خارجی و افزایش سهم بازارهای داخلی، ایجاد محصولات با کیفیت برای صادرات و بازسازی و نوسازی کارخانجات تولیدی نساجی در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایسنا، تولید پوشاک در مناطق روستایی، ضمن ایجاد اشتغال پایدار، کاهش قیمت تمام شده محصولات و رقابت پذیری بیشتر، بستر تربیت نیروی کار ماهر و متخصص و تحصیلکرده در تمام نقاط روستایی را فراهم کرده و موجب تشویق ساکنین روستا به ماندگاری می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اشتغال پایدار تولید پوشاک اشتغال روستایی وزارت کار ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری مناطق روستایی اشتغال روستایی وزارت کار آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان