Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@22:50:46 GMT

علائم کودکان مبتلا به کرونا چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۵۲۶۰

علائم کودکان مبتلا به کرونا چگونه است؟

محمدرضا مدرسی‌زاده گفت: تب، خستگی، سردرد، بدن درد، سرفه ، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی و بویایی، نفس تنگی، تهوع، استفراغ و اسهال از علائم کرونا در کودکان است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ابتلا به کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد در این شرایط باید والدین نسبت به مصونیت فرزندشان به کرونا تمهیدات ویژه بیاندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان علائم کمتری نسبت به بزرگسالان دارند

محمدرضا مدرسی‌زاده، فوق تخصص ریه اطفال و عضو هیات علمی مرکز طبی کودکان، درباره ابتلای کودکان به کووید 19 به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: کووید  19 در کودکان با علائم کمتری نسبت به بزرگسالان بروز می‌کند اما در صورت بروز علائم چندان هم شدید نیست.

مدرسی‌زاده افزود: کودکان در صورت ابتلا به کووید 19 کمتر به آی سی یو  و بخش‌های ویژه مراجعه می‌کنند. همچنین  شیوع کووید 19در سنین صفر تا 17 سالگی در مقایسه با بزرگسالان اندک است. بر اساس بررسی‌های انجام شده در آمریکا ابتلای کودکان به کووید 7/3 دهم درصد در جمعیت است.

علائم شایع کووید 19 در کودکان چیست؟

او درباره علائم شایع کودکان در ابتلا به کووید 19 تصریح کرد: تب، خستگی، سردرد، بدن درد، سرفه، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی و بویایی، نفس تنگی، تهوع، استفراغ و اسهال علائم کرونا در کودکان است.

عضو هیات علمی مرکز طبی کودکان ادامه داد: بنابراین در بسیاری از کودکان علائم درگیری گوارشی همچون اسهال و استفراغ در مقایسه با بزرگسالان بیشتر مشاهده می‌شود.

 او افزود: شاید برخی از کودکان مبتلا علائم نداشته باشند، اما ناقل این ویروس هستند. شایع‌ترین علامت کرونا تب و سرفه است. 16 درصد کودکان ناقل کرونا هیچ علامتی ندارند.

مدرسی‌زاده تصریح کرد: کودکان در صورت ابتلا به کرونا کمتر بیماری‌شان شدت می‌گیرد، البته مواردی هم مشاهده شده که کودکان دچار علائم حاد می‌شوند اما در مقایسه با بزرگسالان این بیماری در کودکان چندان شدید نیست. در این شرایط تعداد بستری کودکان در مقایسه با بزرگسالان اندک است.

 به گفته او در برخی از موارد بچه‌ها به‌دلیل ابتلا به مشکلات زمینه‌ای همچون بیماری‌های کلیوی، قلبی، چاقی، نقص ایمنی و ... شدت بیماری در آنها افزایش پیدا می کند. بیماران مبتلایان به کرونا شاید با نارسایی‌های کلیه، خونریزی و ... مواجه شوند اما اغلب کودکان دچار این مشکلات نمی‌شوند.

این پزشک متخصص افزود:  بنابراین انجام تست برای تمامی کودکان پیشنهاد نمی‌شود. هر چند در کودکان با علائم شدید تست پی سی آر و آنتی بادی اخذ می‌شود.

او تاکید کرد: در برخی مواقع فرد به کرونا مبتلا است اما تست پی سی آر او منفی می شود. در این شرایط باید تست آنتی بادی چک و مشخص شود فرد در گذشته به کرونا مبتلا شده یا خیر.

عضوهیات علمی مرکزطبی کودکان در پایان گفت: اگر بچه‌ای به این بیماری مبتلا باشد در صورت نداشتن تماس باید فاصله اش با دیگر افراد رعایت شود. ماسک را حتما زده و دست‌ها مرتب با آب و صابون شست‌وشو دهد.  این فرد حتی الامکان نباید با بچه‌های درگیر کرونا ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام: 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کودکان کرونا ویروس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد

یونس عرب مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه آمار ابتلا به بیماری تالاسمی در استان‌های شمالی و جنوبی کشور بیشتر است، اطهار کرد: در واقع آمار ابتلا به تالاسمی در استان‌هایی که در مجاورت دریا قرار دارند بیشتر است.

وی ازدواج‌های فامیلی را نیز یکی از عوامل اصلی ابتلا به تالاسمی عنوان کرد و ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان آمار ابتلا بالاست، چون دو فاکتور اصلی وجود دارد یعنی هم در مجاورت دریا قرار گرفته و هم ازدواج‌های فامیلی در این استان آمار بالایی دارد. در واقع این استان با داشتن یک‌هفتم بیماران تالاسمی و جمعیت ۳ هزار و ۷۵۰ بیمار، رکورددار تولد بیماران تالاسمی است.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی به استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر و گلستان اشاره کرد و افزود: آمار بیماران تالاسمی در تهران هم کم نیست، در تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی داریم که هم مهاجرت در این آمار دخیل است و هم بخش دیگر آن به ازدواج‌های فامیلی برمی گردد.

عرب گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین و یزد کمترین بیمار تالاسمی وجود دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی با بیان اینکه کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی دستاورد بزرگی در نظام سلامت کشور است، گفت: هم اکنون در کل سال در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی به دنیا می‌آید که این در حالی است که در سال‌های گذشته این آمار به بیش از هزار نفر می‌رسید، در واقع این دستاورد بزرگی در حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.

یاسر داودیان، رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز به خبرنگار آنا گفت که واردات داروی بیماران تالاسمی با تحریم‌ها به مشکل برخورده است. به همین دلیل داروسازان تلاش کردند دارو‌های بیماران تالاسمی را در داخل کشور تولید کنند و در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران تالاسمی که دچار مشکل ژنتیکی خونی هستند از این دارو‌ها استفاده می‌کنند و باید زمان بگذرد تا میزان تاثیر این دارو‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم از سوی وزارت بهداشت برنامه‌ای اتخاذ شود تا مشکلات بیماران صعب‌العلاج و نادر همانند تالاسمی به زودی مرتفع شود.

 رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران در ادامه با بیان اینکه ۲۷ سال پیش نخستین بیمار تالاسمی در آمریکا شناسایی شد و در حال حاضر، این بیماری شایع‌تر شده است، گفت: با توجه به توان حمایتی دولت و شرایطی که بیماران دارند، انتظار داریم وزارت بهداشت و هر دستگاه مرتبط با بیماران صعب‌العلاج تدبیری بیندیشند تا بیمار به جز درد بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سندرومی که باعث ناباروری مردان می‌شود
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • افراد دارای دو نسخه از یک ژن پرخطر زمینه ژنتیکی ابتلا به آلزایمر را دارند
  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند
  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری