Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: امارات و رژیم صهیونیستی ۲۳ مرداد ماه پس از سال‌ها روابط غیررسمی و پنهانی سرانجام روابط خود را علنی و رسمی کردند. این مسئله با واکنش قاطع جهان اسلام و حتی برخی از مردم امارات مواجه شد که آن را خیانت امارات به فلسطین تلقی کرده و بعضا این کشور را تهدید و امنیت آن را تمام شده تلقی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این روند، مقامات رژیم صهیونیستی از جمله رئیس‌موساد به ابوظبی سفر کرد. اولین پرواز رسمی بین تل‌آویو و ابوظبی نیز دیروز انجام شد اما در میان وقوع دو انفجار در دوبی و ابوظبی! دیروز پرواز شماره «اِل‌وای۹۷۱» شرکت صهیونیستی اِل‌عال فرودگاه «بن‌گوریون» واقع در تل‌آویو را به مقصد ابوظبی ترک کرد و اولین پرواز رسمی مستقیم از فلسطین اشغالی به امارات عربی متحده نام گرفت. در این پرواز یک هیئت آمریکایی به سرپرستی «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به همراه «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «برایان هوک» رئیس‌گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا(که به زودی کنار گذاشته خواهد شد)، و یک هیئت صهیونیستی به سرپرستی «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم حضور داشتند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، کوشنر پیش از پرواز و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما در آستانه سوار شدن به اولین پرواز تاریخی مسافری از اسرائیل به یک کشور حاشیه خلیج‌فارس هستیم و امیدواریم این آغازگر یک حرکت تاریخی باشد». «اوبرایان» نیز با ادعای اینکه امروز، «روز صلح» رژیم صهیونیستی با امارات است، اظهار داشت: «از نخست‌وزیر نتانیاهو، ولیعهد محمد بن‌زاید و رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به‌خاطر رهبری‌شان تشکر می‌کنیم. هر سه شجاعت زیادی برای پذیرش ریسک برای صلح نشان دادند». این پرواز از آسمان عربستان صورت گرفت و آل‌سعود نیز برای اولین بار علنا اجازه عبور هواپیمای رژیم صهیونیستی را از روی خاک خود صادر کرد!

صهیونیست‌ها می‌گویند، قرار است در سفر این دو هیئت به امارات، جزییات توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در جلساتی با حضور نمایندگان دو رژیم و همچنین آمریکا در ابوظبی، پایتخت امارات مشخص شود. پیشتر، یک هواپیمای شرکت اماراتی الاتحاد برای رساندن تجهیزات و کمک‌های پزشکی به فلسطینی‌ها در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، به تل‌آویو پرواز کرده بود.

 اما همزمان با این پرواز، امارات شاهد دو انفجار معنی دار بود. هرچند منابع رسمی امارات علت این دو انفجار را نشت گاز اعلام کرده‌اما به نظر می‌رسد باید نیم نگاهی هم به مخالفت‌های اخیر مردم امارات با عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز داشت و از این زاویه چه بسا این دو انفجار پاسخی به اولین پرواز رسمی بین تل‌آویو و ابوظبی باشد مبنی بر اینکه، این خیانت، بی‌هزینه نخواهد ماند! نکته مهم دیگری که وقوع این دو انفجار را مهم می‌کند این است که، امارات بدون امنیت یعنی، «تقریبا هیچ»!

 در آستانه فرود نخستین هواپیمای صهیونیستی به امارات، رستوران KFC (که آمریکایی است) در مسیر فرودگاه بین‌المللی ابوظبی منفجر شد. منابع اماراتی می‎گویند بر اثر این انفجار، شماری زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته‌اند. برخی رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند که یک نفر در این انفجار کشته شده است. خبرگزاری رسمی امارات اما اعلام کرده پلیس ابوظبی در حال پیگیری موضوع انفجار «ناشی از نشت گاز» در یک رستوران در ابوظبی است! اظهاراتی که کسی آن را جدی نگرفت!
حادثه نبودن این انفجار وقتی جدی‌تر شد که ساعاتی بعد انفجار دوم رخ داد. انفجار دوم در دوبی رخ داده بود. شبکه الجزیره و روسیاالیوم در خبری فوری از وقوع انفجاری در یک رستوران در دوبی خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها، وقوع این انفجارها نیز ناشی از منفجر شدن کپسول گاز اعلام شد و در نتیجه آن نیز یک نفر کشته شده است.

خبر دیگر اینکه، "کمال الخطیب" نایب‌رئیس‌جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به شدت از عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. «الخطیب» به پایگاه خبری «عربی-۲۱» گفت: «آنچه محمد بن زاید با حمایت محمد بن سلمان انجام می‌دهد، جنگ آشکاری علیه اعتقادات اسلامی ماست». وی با بیان اینکه فقط مسلمانان در مسجدالاقصی صاحب حق هستند، تصریح کرد، بن زاید از طریق قبله نخست مسلمانان جهان قصد دارد از حمایت و پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار شود. این مسئول فلسطینی ادامه داد: «بن زاید به آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گوید از ما پشتیبانی و حمایت لازم را کنید و ما بیشتر از آن چیزی که می‌خواهید به شما می‌دهیم. چه چیز فراتر از آن چیزی است که از مسجدالاقصی می‌خواهند.» الخطیب خاطر نشان کرد: «این اقدام، زشت‌ترین، بدترین، حقیرانه‌ترین و وقیحانه‌ترین چیزی بود که می‌توانست از یک مسلمان یا عرب در گذشته یا حال، سر بزند».

کد خبر 545172 برچسب‌ها توافق اسرائیل - امارات اسرائیل - امارات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: توافق اسرائیل امارات اسرائیل امارات رژیم صهیونیستی اولین پرواز دو انفجار تل آویو بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که امارات از حمله آمریکا به اهدافی در یمن و عراق از طریق پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی