Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که مقامات آمریکایی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تقلاهای زیادی انجام خواهند داد مهم این است که ما براساس منافع ملی و منطبق بر استراتژی‌ها واکنش متناسب داشته باشیم.

محمود عباس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تلاش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه اظهار کرد: با توجه به خروج آمریکا از برجام استفاده از مکانیسم ماشه حداقل در ظاهر وجاهت حقوقی و قانونی برای آمریکا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار برای آمریکایی‌ها هزینه داشته و می‌داند که در این صورت اقدامی یک جانبه انجام داده است.

نماینده مردم مشکین شهر ادامه داد: با توجه به مخالفت اعضای شورای امنیت با استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه مقامات آمریکایی می‌دانند که با این کار متحمل هزینه شده و اقدامی خارج از روال قانونی انجام می‌دهند. در چنین شرایطی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم به ایران سفر کرد، مجموع این تحولات را باید به سمتی برد که افکار عمومی دنیا متوجه قانون شکنی آمریکا شوند البته بعید نیست که آمریکایی‌ها هم برای کوتاه مدت از مواضع‌شان کوتاه بیایند، چون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و دونالد ترامپ احتیاج دارد از هر حربه‌ای برای اقناع افکار عمومی آمریکا استفاده کند با این ادعا که ایران را مهار کرده و با تدبیر رفتار می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقامات آمریکایی‌ در دو ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازی‌ها و تقلاهای بیشتری را انجام خواهند داد تا افکار عمومی داخل ایالات متحده را تحت تاثیر قرار دهند، لازم است دستگاه دیپلماسی در چنین شرایطی براساس منافع ملی و منطبق با استراتژی‌ها واکنش متناسب و منطقی داشته باشد با این تاکید که ما به هیچ عنوان از مواضع‌مان کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فعال سازی مکانیسم ماشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباس زاده امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که برای بررسی خسارت‌های سیل زیرکوه برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیشترین خسارت سیل به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان زیرکوه بوده است.

به گفته وی از روز اول سیل امدادرسانی و ارسال ماشین‌آلات انجام شد و خدمت‌رسانی و رفع مشکلات موجود در دستور کلر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در همه شهرستان‌های استان بارندگی داشتیم اما در زیرکوه به خاطر وضعیت بحرانی خساراتی وارد شد و در بقیه شهرستان‌ها مشکل خاصی وجود نداشت.

عباس زاده تاکید کرد: شرایط اضطراری و بحرانی زیرکوه تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه دستگاه‌ها تا این تاریخ باید حضورشان در مناطق سیل زده تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر خسارت‌ها از لحاظ حجم و وسعت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه وارد شده اما از نظر عملیاتی راه‌های شهرستان دچار صدمات جدی شده‌اند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایمنی اولیه تأمین شود.

معاون استاندار افزود: راه‌ها که از بین رفته باید، بازسازی شوند و حدود ۴۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که ۱۱ واحد آن باید مجدد احداث شود.

عباس زاده تصریح کرد: بعضی از بندهای خاکی پر آب شده‌اند و در بارش اول در پنجم اردیبهشت چند بند خاکی شکست که به دلیل هشدار قبل از سیل و این که روستای نوده زیرکوه به موقع تخلیه شد، خسارت جانی بر اثر سیل نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعضی از بندهای خاکی سرریز شده و احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شرایط بحرانی در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان این که ۱۳۷ دانش‌آموز زیرکوه از کنکور جا ماندند گفت: پیگیری‌های استاندار منجر به قول مساعد سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون مجدد شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز امدادرسانی در زیرکوه تا زمان پایداری شرایط باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: حضور ماشین‌آلات با بهره‌گیری از نیروی انسانی کافی باید به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم راه‌ها را ترمیم و مشکلات اولیه آنها را رفع کنیم.

به گفته وی شش دستگاه کمپرسی و دو کفی برای تسریع عملیات ترمیم راه‌ها بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران باید در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گیرد و باید تیم ویژه‌ای برای ترمیم خسارت به خصوص در بخش قنوات تشکیل شود

کد خبر 6091381

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد