Web Analytics Made Easy - Statcounter

  تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سقوط هواپیمای نیروی دریایی آمریکا
یک هواپیمای آموزشی نیروی دریایی آمریکا در ایالت ویرجینیا سقوط کرد.

بر این اساس، این هواپیما که دارای ۴ سرنشین بود در جریان یک پرواز آموزشی دچار نقض فنی شد و سقوط کرد. ارتش آمریکا اعلام کرد حال هر ۴ سرنشین این هواپیما خوب است.

نیروی دریایی امریکا در حال تحقیق درباره این حادثه است.

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید و مجروح شدند    به گزارش المیادین، ارتش سوریه دیشب (دوشنبه شب) حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق را دفع کرد.

خبرگزاری سانا خبر داد که سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه تعدادی از موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.

منابع خبری سوریه گزارش دادند که این تجاوز از منطقه «جبل الشیخ» در جولان اشغالی صورت گرفته است.

یک منبع نظامی سوریه گفته که دشمن صهیونیست دوشنبه شب راس ساعت ۲۲:۴۰ به وقت محلی، این حمله هوایی را که از جولان اشغالی صورت گرفته، انجام داد و ارتش تعداد زیادی موشک را قبل از رسیدن به اهداف مورد نظر ساقط کرد.

وی تاکید کرد که در این حمله هوایی رژیم صهیونیستی، دو نفر از سربازان ارتش سوریه شهید و هفت نفر هم مجروح شدند.
 
بیانیه مشترک امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره توافق سازش   امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

در این بیانیه سه جانبه ادعا شده که توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی گامی شجاعانه بوده و تفکری نوین برای حل مشکلات ایجاد می‌کند و فرصتی تاریخی برای ایجاد روابط طبیعی فراهم می‌کند.

در بیانیه سه جانبه ادعا شده که این توافق، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از سرزمین‌های فلسطینیان را متوقف کرده حال آنکه مقامات رژیم صهیونیستی تاکید کرده اند که تنها طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را تعلیق کرده اند.

در این بیانیه از فلسطینیان دعوت شده تا به مذاکره بازگردند و امارات و رژیم صهیونیستی از واکنش مثبت کشور‌ها درباره توافق سازش قدردانی کردند.

این بیانیه سه جانبه در حالی صادر می‌شود که نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه  (۳۱ آگوست) در ابوظبی پایتخت امارات بر زمین نشست.

این نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی بود که تنها ۱۷ روز پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. این پرواز حامل یک هیأت آمریکایی - اسرائیلی است.

به نوشته  دویچه‌وله  هواپیمای شرکت هواپیمایی اسرائیلی ال‌آل، نخستین هواپیمای اسرائیلی است که در فرودگاه ابوظبی به زمین می‌نشیند. این هواپیما برای پرواز از تل‌آویو به ابوظبی، باید از فراز آسمان عربستان سعودی عبور می‌کرد. از این منظر، این نخستین هواپیمای اسرائیلی است که وارد حریم هوایی عربستان سعودی می‌گردد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ آگوست) در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.
 
دیدار سعد الحریری و ماکرون در بیروت

به نوشته النشره، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «سعد الحریری» نخست وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل دوشنبه شب در کاخ الصنوبر با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سیاسی و اوضاع عمومی لبنان و روابط دوجانبه گفتگو کردند.

سفر ماکرون به بیروت تنها ساعاتی پس از توافق اکثریت گروه‌های سیاسی لبنان برای انتخاب نخست وزیر جدید صورت گرفته است.

پس از توافق گروه‌های سیاسی «مصطفی ادیب» چهره نزدیک به نجیب میقاتی نخست وزیر اسبق لبنان رسما از سوی میشل عون رئیس جمهور لبنان مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد.

این دومین سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان پس از فاجعه انفجار بیروت (چهارم آگوست) به شمار می‎رود. این انفجار بسیار شدید که شامگاه ۱۴ مرداد (۴ آگوست ۲۰۲۰) رخ داده، بیش از ۱۹۰ کشته، و ۶ هزار مجروح بر جای گذاشت.

طرح‌های انتقال آب با هدف تامین آب شرب

قاسم تقی زاده خامسی در گفتگو با میزان با اشاره به آخرین وضعیت تالاب‌های کشور اظهار کرد: خوشبختانه با بارش‌های اخیر تالاب‌های کشور به طور میانگین بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد احیا شدند، نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد بحث رعایت حقوق طبیعی زیست محیطی است در صورت تداوم بارش‌ها با مدیریت مصرف می‌توان این سهم را حفظ کرد، اما برداشت بی رویه از منابع آبی در بالا دست مشکلاتی را برای تالاب‌ها ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو احیای تلاب‌های کشور را به عنوان رویکرد اصلی خود دنبال می‌کند و در همین راستا در صورت اتمام پروژه تونل زاب تا پایان سال میزان قابل توجهی از منابع آب به دریاچه ارومیه سرازیر خواهد شد.

وی افزود: ایران به لحاظ جغرافیایی در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و برای ۴۵ درصد از مردم که در فلات مرکزی ایران زندگی می‌کند تنها ۲۰ درصدآب وجود دارد، این شرایط طرح‌های انتقال آب را اجتناب ناپذیر کرده است.

تقی زاده خامسی بیان کرد: برای آبرسانی به این مناطق اولویت بندی در نظر گرفته شده، در گام اول اولویت تامین آب استفاده از حوزه‌های آبریز همان منطقه است و در صورت عدم کفایت از مناطق دیگر و تنها به منظور تامین آب شرب از طرح‌های انتقال آب استفاده می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای وزارت نیرو بیان کرد: برای تامین آب در بخش صنعت استفاده از آب دریا و تاسیسات آب شیرین کن در اولویت قرار گرفته شده و تاکنون تخصیص مناسبی برای این اجرای آن در نظر گرفته شده است.
 
درباره بازگشایی مدارس و پروتکل‌ها تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

دکتر سیما سادات لاری در گفتگو با ایسنا،  درباره وضعیت بازگشایی مدارس و اعلام آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه، گفت: وزارت بهداشت در زمینه بازگشایی مدارس هیچ تصمیم جدیدی نگرفته و تصمیم گیری در این زمینه بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی افزود: باید توجه کرد که سلامت دانش آموزان برای وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد. بر همین اساس تمهیدات لازم برای حفاظت از سلامت دانش آموزان اندیشیده شده است.

لاری ادامه داد: از طرفی نمی‌توان امر آموزش را تعطیل کرد.  

برکناری چهار مقام دولتی و دو عضو خاندان سلطنتی عربستان سعودی به اتهام فساد مالی    پادشاه عربستان چند مقام دولتی و لشکری را برکنار کرده است. ۶ مقام از جمله دو شاهزاده خاندان سلطنتی فساد مالی متهم شده‌اند.

ملک سلمان، پادشاه عربستان در حکمی فحد بن ترکی را که رئیس ائتلاف نظامی عربستان در یمن بود را برکنار کرده و پسر او، عبدالعزیز بن فحد را هم از مقام معاونت فرمانداری عزل کرده است.

در حکم ملک سلمان، این دو شاهزاده به همراه ۴ مقام دولتی دیگر "مظنون به فساد و مناسبات مالی مشکوک" در وزارت دفاع متهم شده است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی که عملا رهبری حکومت را در دست دارد مدعی است که مبارزه با فساد اقتصادی از الویت‌های اصلی اوست.

با وجود این، منتقدان محمد بن سلمان می‌گویند او بازداشت‌ها و برکناری‌های بلندپایه را با هدف برداشتن رقبای تاج و تخت و منتقدان خود انجام می‌دهد.

چند ماه پیش هم نشریه وال استریت ژورنال آمریکا گزارش کرده بود که ۳ مقام بلندپایه خاندان سلطنتی عربستان در بازداشت به سر می‌برند از جمله احمد بن عبدالعزیز، برادر کوچک ملک سلمان و مجمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان.

محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ و اندکی پس به قدرت رسیدن به عنوان ولیعهد عربستان، ده‌ها مقام عالیرتبه و عضو خاندان سعودی را به اتهام فساد مالی بازداشت و در هتل مجلل ریتز-کارلتون شهر ریاض برای چند هفته بازداشت کرد.

اکثر این افراد کمی بعد آزاد شدند، اما برای خروج از این هتل در مجموع حدود ۱۰۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تحت عنوان توافق و مسامحه پرداختند.

بایدن: ترامپ مطیع روسیه است    نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ رقیب خود و رئیس جمهور فعلی را "مطیع" در روابط با رهبری روسیه دانست.  

وی افزود: "ما گزارش‌هایی را دریافت کردیم که نیرو‌های روسی به سربازان آمریکایی در سوریه حمله کرده و سربازان ما را زخمی کردند. آیا حتی یک کلمه از ترامپ شنیده اید؟ آیا او حتی انگشتش را بلند کرد؟ " 

بایدن گفت: هیچ رئیس جمهور آمریکا چنین نقش مطیعی در روابط با رهبران روسیه نداشته و آن را "نه تنها خطرناک، بلکه تحقیرآمیز" خواند.

بایدن همچنین ترامپ را متهم کرد که چرا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره ادعایی مبنی بر پرداخت کردن پاداش توسط نظامیان اطلاعتی روسیه به شبه نظامیان مرتبط با تروریست‌ها برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان صحبت و گفتگویی نکرده است.
 
پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به ایران دوباره لغو شد
 
شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز اعلام کرد پرواز‌های این شرکت از مبدأ ایران انجام نخواهد شد. ترکیش ایرلاینز با انتشار و ارسال اطلاعیه‌ای به شرکت‌های خدمات هواپیمایی و گردشگری نوشته است که به دلیل ادامه شیوع بیماری کرونا تمام پرواز‌های این شرکت از مبدأ ایران تا تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی (۱۰ مهر ۱۳۹۹) لغو می‌شود.

در دو ماه گذشته بار‌ها اخبار ضد و نقیضی در مورد از سر گیری پرواز‌های ترکیه به ایران اعلام شده بود. طبق آخرین برنامه‌های اعلام شده قرار بود ترکیه از اول سپتامبر (۱۱ شهریور) ۲۱ پرواز در هفته به تهران، ۴ پرواز در هفته به تبریز و شیراز و از ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) ۲ پرواز در هفته به مشهد و اصفهان داشته باشد.

با این حال برخی از شرکت‌های خدمات مسافرتی ایران با اشاره به ابهام در تصمیم ترکیش ایرلاینز در مورد از سرگیری پرواز‌ها به ایران، از مشتریان خود خواسته بودند فعلا از این شرکت بلیط نخرند.

«ترامپ تروریسم» هشتگ داغ توئیتر آمریکا شد    کاربران آمریکایی توئیتر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از خشونت‌ها و خیانت‌هایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی این کشور در دوران ریاست جمهوری اش در آمریکا انجام داده است نوشتند و هشتگ TrumpTerroism را به اولین هشتگ ترند حوزه سیاست این کشور تبدیل کردند.  

کاربران نسبت به این موضوع اعتراض کردند که شورش‌ها و هرج و مرج‌هایی که آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ تجربه کرد در دوره رئیس جمهور‌های پیشین هرگز چنین نبود. آن‌ها منبع تمام تماس‌های خشونت بار در آمریکا را کاخ سفید عنوان کردند.

خشونت‌های زیاد پلیس آمریکا و کشتن بی دلیل شهروندان بی گناه آمریکایی توسط پلیس که چندی پیش باعث ایجاد تظاهرات‌هایی در این کشور شده بود نیز همچنان موضوع مورد انتقاد مردم آمریکا است.

آمریکا قطعنامه ضدتروریستی شورای امنیت را وتو کرد 

 به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا روز دوشنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را با موضوع عناصر تروریستی وتو کرد.

علت وتوی آمریکا این بود که پیش نویس این قطعنامه درباره بازگرداندن این تروریست‌ها به کشور‌های مبداسخنی نگفته بود. دولت آمریکا مدتهاست بر سر این مساله با متحدان اروپایی خود درگیر است. امریکا بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته است عناصر اروپایی داعش که در سوریه و عراق بازداشت شده اند را بپذیرد، اما این کشور‌ها از پذیرش اتباع خود خودداری می‌کنند.

۱۴ عضو دیگر شورای امنیت به این قطعنامه که پیش نویس آن را اندونزی تدوین کرده بود رای مثبت دادند و موجب انزوای آمریکا در این شورا شدند.
 
جزییات صدورشناسنامه فرزندان حاصل ازازدواج زنان ایرانی بااتباع خارجی 
سیف الله ابوترابی در گفتگو با ایسنا،  در تشریح روند صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، گفت: آیین نامه این قانون توسط دولت تصویب و به استانداری‌ها ابلاغ شده است؛ در حقیقت متولی این موضوع استانداری‌ها هستند.

وی افزود: سازمان ثبت احوال در دو مرحله در این مورد پاسخگو است، نخست زمانی که مادر ایرانی که فرزند زیر ۱۸ سال دارد ادعا می‌کند ایرانی است و با تبعه خارجی ازدواج کرده است؛ در این مرحله استانداری از ما استعلام می‌کند که آیا این مادر ایرانی است یا خیر؟  که سازمان ثبت احوال بر اساس پرونده‌هایی که داریم اظهارنظر می‌کند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی پس از استعلام وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، پرونده تکمیل و تایید می‌شود و به سازمان ثبت احوال برای صدور شناسنامه داده خواهد شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون شناسنامه‌ای برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی صادر شده است یا خیر گفت: تاکنون صدور شناسنامه نداشتیم چرا که این پروسه ۳ ماه زمان می‌برد درحالی که تاکنون ۲۰ روز آیین نامه ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه دو مرجعی هستند که ۳ ماه فرصت دارند اعلام نظر کنند، لذا هنوز به مرحله‌ای نرسیده که پرونده‌ای به سازمان ثبت احوال داده شود؛ اما اگر پرونده‌ای به سازمان ارائه شود،  حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت یا سه روز شناسنامه صادر خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بسته خبری صبحانه پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد

ایسنا/کرمانشاه یک فعال سیاسی اجتماعی، گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین‌کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد.

جهانبخش زنگنه تبار در نشست بصیرتی جهادتبیین با عنوان آخرین تحولات منطقه غرب آسیا با محوریت جمهوری اسلامی ایران که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، عملیات طوفان الاقصی را پاسخ به ۷۵ سال ظلم، تجاوز، آوارگی و کشتار مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: این عملیات هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست و آبروی این رژیم جعلی را برای همیشه برد.

 وی به تحلیل عملیات افتخارآمیز وعده صادق و دستاوردهای آن پرداخت و گفت: اخلاقی بودن، شجاعانه بودن، تمام توان رژیم صهیونیستی و همپیمانان او را به مبارزه طلبیدن، تحمیل اراده ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی بر دشمن، پاسخ پشیمان‌کننده، عقب نشینی رژیم صهیونیستی و آمریکا در پاسخ دادن به این عملیات سهمگین و ناامید کردن کشورهایی که روزی به استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورشان می‌بالیدند، بخشی از مشخصات و دستاوردهای این عملیات بود.

 زنگنه تبار گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد و هزینه‌های حمایت از این رژیم غاصب از نظر اقتصادی، امنیتی، نظامی و حیثیتی آنقدر برای غرب بالا رفته که بهتر است آمریکا و انگلیس به فکر جمع‌آوری و انتقال این رژیم جعلی به جای دیگری باشند.

این پژوهشگر مسائل سیاسی با بیان اینکه وضعیت منطقه غرب آسیا برای حضور رژیم صهیونیستی، قرمز است، افزود: اگر حکام آمریکا  سالانه میلیاردها دلار به حساب رژیم صهیونیستی واریز کنند، سرویس‌های جاسوسی خود را برای حمایت از آن بکار گیرند، رسانه‌های خود  را برای پوشش عملکرد ننگین آن فعال کنند و ماهی یک بار به آنجا سفر کنند، نتیجه نخواهد داشت و عمر فرزند نامشروع آنها رو به پایان است.

 زنگنه تبار همچنین به توطئه‌های ۴۵ ساله اخیر دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که انقلاب اسلامی یک نهال نوپا بود، توطئه‌های آمریکا و همپیمانان او نتوانست آن را از پای درآورد و امروز که آن نهال نوپا به درخت تنومندی تبدیل شده، توطئه‌های دشمنان در مقابل آن نسیمی بیش به حساب نمی‌آید.

 زنگنه تبار گفت: برخلاف آنچه که دشمنان می‌گویند، جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی، تشکیل امپراتوری و صدور تسلیحات به دنیا نبوده است، اما آنچه که از صدور انقلاب اسلامی مد نظر امامین انقلاب بود، در دنیا اتفاق افتاده و می‌توان گفت امروز تمام دنیا پیام این انقلاب الهی را دریافت کرده و تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

 وی گفت: تشکیل تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت مهمترین اهداف نظام اسلامی است که به کوری چشم دشمنان، محقق خواهد شد و کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

زنگنه تبار با بیان اینکه امروز دوستان و دشمنان یکصدا می‌گویند که قدرت اول و تعیین کننده در منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در مقابل قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است. در گذشته اگر ناو آمریکایی از مبدا به سمت منطقه غرب آسیا حرکت می‌کرد کشورهای منطقه دچار اضطراب می‌شدند، اما امروز همان ناو و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی توسط حوثی‌های قهرمان مورد هدف قرار می‌گیرند و غرق می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند