Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک مدعی شد که از اختلاف میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کسی جز ایران بهره نمی‌برد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک بامداد روز سه شنبه مدعی شد که اختلاف میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به نفع هیچ کسی جز ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی که با شکبه خبری الجزیره مصاحبه می کرد، افزود: «تمامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید برای حل اختلافات کوتاه بیایند و شاهد برخی گام های کوچک در این زمینه هستیم.»

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه به تحولات لبنان نیز اشاره کرد و گفت که باید شفافیت بیشتری در لبنان وجود داشته باشد و می بایست گام های اصلاحاتی بزرگی در این کشور اتخاذ شود.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ» در مقام رئیس جمهور آمریکا که به عربستان سعودی انجام شد، بحرانی شد. این چهار کشور عربی پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اختلاف کشورهای عربی تحولات لبنان تروریسم کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در ایکس، نوشت: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‏شعار این دوره از اجلاس "ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو پیرامون توسعه پایدار" است.

وی افزود: ‏در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ‏توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

کد خبر 6096502 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • شکست ائتلاف ضدایرانی