Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@06:24:46 GMT

رشد ۵ برابری مساجد اهل تسنن بعد از انقلاب در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۵۷۶۹

رشد ۵ برابری مساجد اهل تسنن بعد از انقلاب در کرمانشاه

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت در کرمانشاه با اشاره به رشد ۵ برابری تعداد مساجد اهل سنت نسبت به قبل از انقلاب در استان، گفت : در قبل از انقلاب تنها ۱۰۰ در استان فعالیت می کردند اما اکنون فقط ۵۱۰ مسجد فعال اهل تسنن در استان وجود دارد.

حجت الاسلام حجت اله فاضلی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درکرمانشاه  با اشاره به رشد چشمگیر مساجد اهل سنت در کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر رشد کمّیِ مساجد بعد از انقلاب، مساجدی هم که قبل از انقلاب ساخته شده توسعه پیدا کردند، وبعضی از مساجد تقریباً به پنج برابر مساحت قبلی توسعه پیدا کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وب یا اشاره به توسعه فضاهای مذهبی بعد از انقلاب به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و وظایف اعتقادی نظام ، افزود: توسعه فضاهای مذهبی باعث کاهش آسیب های اجتماعی شده و مسجد به عنوان اساسی‌ترین کانون ترویج و مبانی تربیتی دینی و اخلاقی بسیار حائز اهمیت است.

 

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه  با اشاره به نقش مساجد و روحانیت در جامعه ، خاطر نشان کرد: تریبون نماز جمعه از برکت حضور علما و طلاب فاضل بهره‌مند است، لذا مسجد به خودی خود تبدیل به یک دانشگاه اسلامی در روستا ، شهر و محله ها شده و وجود همین مساجد و نعمت مساجد سبب شده بسیاری از فتنه ها و توطئه های دشمن علیه نظام خنثی شود ،یکی از برکات مسجد این است که با توجه به وجود علما و فرهنگیان در مسجد و اطلاع رسانی های دینی در مساجد، جامعه و مردم همیشه از اخبار مهم جامعه مطلع بوده و در هنگام نیاز در صحنه حاضر می شوند . اینجاست که انسجام و وحدت کلمه به لطف الهی همیشه برقراراست.

 

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به قدمت مساجد اهل سنت در کرمانشاه، تصریح کرد: مساجدی مثل مسجد امام شافعی و یا  زردویی هاو دیگر مساجد، از مساجد قدیمی و تاریخی اهل سنت در کرمانشاه هستند  که اتفاقات تاریخی مهم و علما و ماموستا های برجسته و صاحب نامی را به خود دیده اند. 

 

وی با بیان اینکه علمای اهل سنت نقش مهمی از انقلاب تا کنون داشته اند، اذعان داشت: علمای اهل سنت انقلابی زیادی داشتیم که همراه با امام و رهبر انقلاب بوده و هستند و در تمامی برنامه‌های انقلابی هم حضور داشتند .از جمله ماموستا قادری که از طلاب شاخص اهل سنت که همراه انقلاب بوده و است و غائله پاوه در سال ۱۳۵۸ از چهره هایی بودند که در پشتیبانی از انقلاب به همراه مردم و نیروهای شهید چمران زمانی که قریب به ۴ ، ۵ روز پاوه در محاصره قرار گرفتند ،مقاومت کردند و تسلیم نشدند .ایشان داخل پاوه به همراه نیروهای انقلابی و همراه با نظام با دموکرات ها کومله ها و گروهک هایی که به دنبال کسب منافع و سهم خواهی از مردم منطقه بودند مقابله کردند و الحمدالله در آن واقعه با سرافرازی تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند . 

 

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به فعالیت های مساجد اهل سنت در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر، علاوه بر اقامه نماز پنج وعده، جلسات وعظ و خطابه توسط طلاب  و همچنین آموزش قرآن روخوانی و روانخوانی و آموزش تلاوت قرآن، تحقیق و ترتیل ، توسط اساتید قرآن هم برای بانوان هم برای آقایان، تقریباً در قاطبه مساجد استان برگزار و در بعضی مساجد شاخص کلاس های عقیدتی، توسط ماموستا ها برای جوانان برگزار می شود. 

 

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به تعامل و همکاری سپاه و بسیج با مساجد اهل سنت، خاطر نشان کرد: تقریباً عمده مساجد اهل سنت در استان دارای پایگاه بسیج فعال هستند و در این زمینه همکاری خوبی با هم دارند و برنامه‌های متنوعی در راستای جذب جوانان در مساجد برگزار می شود . 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: رشد مساجد علمای اهل سنت مساجد اهل سنت ولی فقیه در امور اهل سنت مسئول دفتر نمایندگی اهل سنت در کرمانشاه مساجد اهل سنت استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: انقلاب اسلامی ایران و حمایت های مردم ما از مردم مظلوم فلسطین موجب بیداری مردم جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در آئین نماز جمعه این هفته کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان جهان سیاست‌های آمریکا را زیر سوال برده‌اند، اظهار کرد: ایستادگی مردم ایران اسلامی در قبال مواضع حق و حقیقت مردم فلسطین باعث شده که هم اکنون شاهد یک بیداری جهانی علیه نظام سلطه و رژیم جنایتکار اسرائیل در جهان باشیم.

وی یادآور شد: تظاهرات دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه را می‌توان یکی از برکات طوفان الاقصی عنوان کرد که موجودیت اسرائیل را در بین افکار عمومی جهان خدشه دار کرده و زیر سوال برده است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: برگزاری این اعتراضات در کنار عملیات طوفان الاقصی و سپس وعده صادق ضربات محکمی را بر هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی وارد کرد به طوری که بزودی شاهد نابودی جبهه باطل خواهیم بود.

وی با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که در مقابل سیاست استکبار جهانی توانسته با شجاعت قد علم کند و دانشجویان آمریکایی نیز باید بدانند که این اعتراضات آنها قطعاً نابودی استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از خطبه‌ها با مهم خواندن تقوای الهی گفت: باید تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم زیرا خداوند شاهد اعمال و رفتار ما است و یاد خداوند را باید همواره در نظر داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری هستند که سیره عملی ایشان باید مورد توجه مسلمانان به ویژه شیعیان قرار بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: یکی از درس‌هایی که باید از سیره امام صادق آموخت موضوع غیرت دینی و پرهیز از حضور در مجالس دارای گناه است به طوری که بر اساس روایتی امام صادق (ع) در مجلسی که حاکمان وقت تدارک دیده بودند، حضور یافتند اما به محض مشاهده آثار گناه مجلس را ترک کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو در تهران که با حضور ۷۰ کشور جهان در حال برگزاری است افزود: در این نمایشگاه فرصت‌های تجاری، صادرات و سرمایه‌گذاری کشورمان به نمایش گذاشته شده است که می‌تواند در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و حتی معیشت مردم تأثیرگذار باشد.

کد خبر 750338

دیگر خبرها

  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه