Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی با اعلام برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» گفت: این جشنواره به صورت غیرحضوری و در رشته‌های تلاوت نور (ترتیل)، قرائت نماز و اذان و مکبری برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۳۰ آذرماه می‌توانند نسبت به شرکت در آن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، همسو با فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی قرآنی «مدهامتان» در محرم حسینی و به منظور اطلاع رسانی از کیفیت اجرای این جشنواره در شرایط کرونایی کشور، با «سعید سعادتی»، معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور گفتگویی ترتیب داده ایم که که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود: 

 

چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در چه رشته هایی برگزار می شود؟

 

این جشنواره در رشته های تلاوت نور (ترتیل)، قرائت نماز و اذان در هر دو بخش خواهران و برادران و در رشته مکبری ویژه برادران به صورت غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد https://bachehayemasjed.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir/ ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

 

رقابت ها در رشته قرائت با محوریت کدام سوره ها و آیات و با چه شرایطی برگزار می شود؟

 

این رشته ویژه رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390) با محوریت قرائت سوره مبارکه یاسین (فراز 1: آیات 1 تا 12 و فراز 2: آیات 33 تا40)، سوره مبارکه الرحمن (فراز 1: آیات 1 تا 18 و فراز 2 : آیات 60 تا 78) و سوره مبارکه واقعه (فراز 1: آیات 1 تا 24 و آیات 57 تا 74) برگزار و در آن بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می شود.

 

در رشته های قرائت نماز و اذان شیوه رقابت شرکت کنندگان با چه کیفیتی است؟

 

در این دو رشته نیز همچون رشته قرائت، رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390) امکان شرکت دارند. بدین صورت که در رشته نماز اثر ارسالی باید مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود. در این رشته بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، مورد داوری قرار می گیرد.

در رشته اذان صرفا اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصّلاه ضبط و ارسال شود تا آثار ارسالی در بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز مورد ارزیابی قرار بگیرد.

 

شرایط شرکت در رشته مکبری این جشنواره چیست؟

 

این رشته از چهاردهمین جشنواره «مدهامتان» ویژه برادران  در دو رده سنی زیر 9 سال شامل متولدین 1390 به بعد و رده سنی 9 تا 14 شامل (متولدین 1390 تا 1385) با محور اجرای زنده مکبری نماز دورکعتی برگزار و آثار ارسالی آن در بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود

 

علاقمندان تا چه زمانی و با رعایت چه موازینی امکان شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامتان» را دارند؟

 

مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار در سامانه تا تاریخ 30 آذرماه است، با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است البته در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و ...)  طی سال های 96 تا 98 رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر و نیز افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند، امکان شرکت در این جشنواره را ندارند.

اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های مسابقات در سامانه، دارای امتیاز ویژه است و فایل های ارسالی در همه رشته ها باید به صورت تصویری و چهره شرکت کننده به طور کامل مشخص باشد. علاوه بر این، ضبط فیلم به صورت افقی، بی حرکت و بدون تدوین و حداکثر زمان اثر 3 دقیقه با حجم حداکثر 30 مگابایت باشد. همچنین، هر فرد صرفا در یک رشته و با ارسال یک اثر امکان شرکت دارد.

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد فهما جشنواره قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی هنری مساجد قرائت چهاردهمین جشنواره جشنواره قرآنی برگزار می شود امکان شرکت صحت قرائت رده سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهادهای استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالابردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6089723 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد