Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:16:27 GMT

شکل گیری انجمن صنفی حمایت از تعزیه در قزوین ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۶۲۵۲

شکل گیری انجمن صنفی حمایت از تعزیه در قزوین ضروری است

محمد حسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص هنر تعزیه اظهار داشت: هنر تعزیه چندین ویژگی دارد و به عنوان یک هنر پایه و مادر میان هنرها محسوب می‌شود و ترکیبی از هنرهای شعر، موسیقی و نمایش است و توجه به آن می‌تواند به تقویت سایر رشته‌های تشکیل دهنده آن نیز کمک کند.

وی اضافه کرد: تعزیه یک هنر کاملاً ایرانی و آئینی است و رسم و رسوم و اعتقادات و ارزشهای دینی و ملی ما در هنر تعزیه متبلور شده و ریشه تاریخی و مذهبی در کشور دارد لذا می‌توان از آن برای تقویت، رشد و بسط و گسترش دیگر آئین‌های مذهبی هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی بیان کرد: از آنجا که رهبری در استفاده از هنر برای معرفی ارزشهای اعتقادی تاکید ویژه دارند لذا هنر تعزیه به عنوان یک هنر آئینی، مذهبی و ملی باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نیازمند برنامه ریزی جامع و کاملی توسط متولیان هستیم.

مدیرکل ارشاد استان قزوین یادآور شد: تعزیه به عنوان یک هنر مردمی و میدانی از تکلف برخی هنرها به دور است و با اقبال زیاد مردم روبرو شده و هیچگاه با بحران مخاطب روبرو نبوده بلکه از مطالبات مردم دین دار و دین محور سرزمین اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: همه هنرمندانی که در عرصه تعزیه فعالیت می‌کنند در بسیاری از هنرهای آئینی از جمله، شعرخوانی، میدان گردانی و در عرصه‌های عمومی و هنر موسیقی که از ملزومات هنر تعزیه است تسلط دارند و این جامعیت به غنای تعزیه کمک کرده است.

اسماعیلی گفت: در استان قزوین به عنوان خواستگاه هنر تعزیه شاهد حضور هنرمندان متعددی از نظر کیفی و کمی هستیم و در اقصی نقاط شهری و روستاهای دور افتاده این نمایش دینی در ایام محرم و صفر اجرا و با استقبال روبرو می‌شود.

اسماعیلی اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند در حمایت برنامه ریزی جامع داشته باشند البته شهرداری، شورا، فرمانداری‌ها، تبلیغات اسلامی، اوقاف و ارشاد می‌توانند در حمایت از این هنر تشریک مساعی داشته باشند.

وی گفت: به نظر می‌رسد وجود یک تشکل هنری و صنفی در استان قزوین ضروری است و ما هم پیگیری کرده ایم البته در حال حاضر تشکل‌هایی هستند که فعالیت می‌کنند اما ضرورت دارد با یک عزم همه جانبه و کمک سایر نهادها برای تقویت هنر تعزیه اقدام شود و ما پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

کد خبر 5012704

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری ارشاد قزوین تعزیه محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا هنر تعزیه یک هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد

حامد رمضانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به مهلت ۲ هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد، گفت: مغازه‌های شهرک صنفی کاوه به نمایشگاه‌دارانی که دارای پروانه کسب هستند، واگذار شده و مابقیه نیز در صورت عدم تمکین پلمب خواهند شد.

وی تایید کرد: هیچ نمایشگاه خودرویی به عناوین مختلف حق فعالیت را در این خیابان‌ها را به علت وضعیت ترافیکی و گلایه‌های شهروندان ندارند و در صورت مشاهده طبق قانون برخورد خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری این بنگاه‌ها اواخر پارسال به دلایل مختلف نیمه تمام ماند، ادامه داد: امسال اتمام حجت برای جمع‌آوری و انتقال صنوف آلاینده به شهرک صنفی کاوه داده شده و هیچ بهانه‌ای در این رابطه قابل قبول نیست.

انتقال صنوف آلاینده از جمله نمایشگاه‌های خودرو به مکان مشخص از طرفی به وضعیت ترافیکی شهر کمک می‌کند و همچنین خرید و فروش خودرو را نیز برای خریداران و فروشندگان راحت‌تر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • مهلت ۲ هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلیس آمریکا: سرکوب تحصن دانشگاه کالیفرنیا ضروری است
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود