Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه از سلسله وبینار کاربرد‌های صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط زیست» با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان برگزار شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، جلسه نخست سلسله وبینار کاربرد‌های صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط زیست» با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت آب، پساب و محیط زیست به شرکت‌ها، سازمان‌ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقمندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت‌های فناوری نانو و شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه، روز پنجشنبه ۶ شهریورماه به مدت ۵ ساعت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای جلسه مهندس گلابچی، مدیرعامل شرکت ایتوک آفرینان فناوری، به معرفی توسعه بازار و نقش شتاب‌دهنده‌ها در صنعت آب، پساب و محیط زیست پرداختند.

سپس بابالو، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش پژوهان صنعت نانو و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند، ابتدا در قالب یک ارائه علمی در مورد غشا‌ها و کاربرد‌ها و چالش‌های آن‌ها مطالبی را ارائه کرد.

در ادامه کاربرد غشا‌های سرامیکی نانوساختار در تصفیه و بازچرخانی پساب‌های خاکستری را به‌صورت کاربردی و تجربی با معرفی محصولات شرکت خود، توضیح داد.

همچنین عباسی، معاون فنی و تحقیق و توسعه شرکت توسعه فناوری شمیم شریف، به معرفی فرآیند‌های اکسیداسیون پیشرفته و کاربرد‌های آن در صنعت آب و فاضلاب با معرفی تجهیزات شرکت خود پرداخت.

در انتها نیز سامانی‌مجد، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت بهین آب زنده رود کاربرد روش‌های نوین در گندزدایی آب و فاضلاب را ارائه  و طیف گسترده‌ای از محصولات شرکت خود را نیز معرفی کرد.
شایان ذکر است، جلسات بعدی این دوره که در روز‌های پنجشنبه ۱۳، ۲۰ و ۲۷ شهریورماه از ساعت ۸ الی ۱۳ به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. علاقمندان تا روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در این دوره از طریق صفحه ثبت‌نام دوره در سایت رواندید یا ایوند اقدام کنند. شایان ذکر است، فایل‌های ارائه تمامی جلسات و فیلم کامل دوره پس از دوره در اختیار تمام شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.
شرکت در این دوره برای عموم علاقمندان آزاد است و شرکت در این دوره به مخاطبان صنعتی، مدیران، کارشناسان و متخصصان شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع، و همچنین اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقمند و مرتبط به صنعت آب، پساب و محیط زیست توصیه می‌شود.

در پایان دوره به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی پایان‌دوره از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اعطا خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل ips@nano.ir مکاتبه و یا با شماره همراه ۰۹۱۹۰۳۹۹۰۶۱ تماس حاصل کنند.

همچنین کارمندان ادارات محیط زیست و آب و فاضلاب سراسر کشور می‌توانند برای دریافت کد ویژه ثبت‌نام رایگان، با دبیرخانه دوره از طریق شماره همراه فوق، تماس گیرند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاد نانو صنعت آب محیط زیست دانشگاه صنعتی سهند صنعتی فناوری نانو پساب و محیط زیست کاربرد ها شرکت ها صنعت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست

به گزارش جام جم آنلاین، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

ابراهیم رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد تا علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.
سید ابراهیم رئیسی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست