Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای کمیته رسیدگی به امور مساجد استان افزود: هوشیاری و بصیرت و همکاری مردم و مسوولان نقشه دشمنان را در دو قطبی سازی جامعه با القاء تقابل بین دین و علم و سلامت و معنویت خنثی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، وی در ادامه با بیان اینکه روحانیون حافظان بی‌نظیر و پاسداران بی بدیل اسلام ناب محمدی (ص) و حامی انقلاب اسلامی هستند یادآور شد: روحانیت و مرجعیت شیعه که برخواسته از حوزهای علمیه هستند محور و مرکز امید و پناهگاه مردم در زمینه‌های مختلف دین و معنویت، اخلاق، سیاست، اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول، در خط مقدم بصیرت‌افزایی، استکبارستیزی، مبارزه با فساد و برخوداری از جایگاه والای اجتماعی در بین مردم را از ویژگی‌های شاخص جامعه روحانیت ذکر کرد و افزود: به همین دلیل دشمنان به دنبال تخریب چهره روحانیت اثرگذار شیعه است.

دهشیری با قدردانی از فعالیت صورت گرفته در کمیته رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: رسالت این کمیته باید رسیدگی به تمام امور و شوون مربوط به مساجد باشد و باید با برگزاری جلسات متعدد و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و فعالان این  حوزه نقش راهبردی و تعیین سیاستگذاری را در حوزه‌های مختلف مرتبط با مساجد ایفا نماید.

وی با اشاره به وجود برخی اختلافات بین ائمه جماعات و متولیان مساجد اظهار داشت: نیاز است که پرونده کامل شناختی از هر روحانی و همچنین ویژگی‌های خاص هر محل در سازمان تبلیغات ایجاد و با توجه به شناخت ایجاد شده برای محلات، امام جماعت متناسب با شرایط و وضعیت مناطق انتخاب شود.

رییس‌کل دادگستری یزد افزود: به روز بودن ائمه جماعات در حوزه‌های مختلف، تغذیه علمی و فرهنگی، توجه ویژه به حفظ شأن طلبگی و جایگاه روحانیت در بین مردم، نظارت و رصد و ارزیابی فعالیت‌های روحانیون، آموزش مهارت‌های ارتباطی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در این کمیته مورد توجه قرار گرفته و سیاستگذاری و برای آن برنامه عملیاتی طراحی شود.

دهشیری بر لزوم توجه ائمه جماعات به بحث پاسخگویی به شبهات اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات باید در حوزه پاسخگویی به شبهات اهتمام جدی داشته باشند و با استدلال عقلی منطبق بر آموزه‌های دینی پاسخگوی شبهات نوجوانان و جوانان در مساجد محلات فعال‌تر شوند.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بوده و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام، یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته شده است.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم  ماه محرم  سال ۶۱ هجری قمر در کربلا به شهادت رسید.

همه ساله عزاداران حسینی در استان یزد  در خیابان‌ها، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مقدس عزاداری و سوگواری با گلبانگ اذان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت و با تاسی از سرور و سالار شهیدان اول وقت اقامه می‌کنند .

 همچنین بنا بر اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی یزد  از ابتدای محرم تاکنون ۹۸ درصد هیات‌های مذهبی با احترام به مقررات ستاد مبارزه با کرونا نسبت به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کرده اند و از رییسان هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی نیز خواسته شد به تعهد خود در همکاری با مسوولان عنایت ویژه داشته باشند.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد که تاکنون هزار تشکل مذهبی در سامانه بیرق مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی کشور نام‌نویسی کرده اند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه )گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید -۱۹ به ۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر دهم شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۴۲ بیمار جدید در کشور شناسایی که از این تعداد ۵۷۳ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۲۳ هزار و ۲۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۷۲۹ نفر بیمار بدحال تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون سه میلیون و ۲۳۱ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارد، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات شرایط در تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز است.

به گفته وی همچنین شرایط در استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین از همه عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله (ع) می خواهیم با دقت نظر در رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همکاری کنند.

برچسب‌ها دادگستری ماه محرم یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری ماه محرم یزد دادگستری ماه محرم یزد ائمه جماعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد کیامهر ظهر یکشنبه در نشست توجیهی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که در قالب کارگاه آموزشی از سری برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی با حضور ۵۰ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت بر عهده دارد.

وی، با بیان اینکه مسجد پایگاه اجتماعی است، افزود: مساجد به‌عنوان یک کانون معنوی و مقدس نقش بی‌بدیلی در مبارزه و روشنگری در برابر هجمه سنگین دشمنان در جنگ شناختی، تعمیق معارف دینی و همچنین پاسخگویی به شبهات و سوالات نسل جوان دارد و در این بین ائمه جماعات بیش از سایر ارکان مسجد، وظیفه و رسالت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

کیامهر، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به متولیان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد تأکید کرد و یادآور شد: عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب به ویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقای بصیرت سیاسی نسل جوان از دیگر بخش‌های طرح اوقات فراغت کانون‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه مخاطبان اصلی کانون‌ها را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد باشد.

مدیرمسئول کانون شهید نجفی مسجد امام سجاد (ع) قروه در ادامه این نشست توجیهی، با تشریح فعالیت‌های اوقات فراغت حول محورهای فرهنگی، ورزشی، قرآنی، کتابخوانی و هنری عنوان کرد: این فعالیت‌های بایستی در قالب جشنواره و لیگ برای اعضای کانون تعریف شود و به صورت رقابتی در سطح کانون‌های مساجد استان توسعه یابد.

عزیزی با تاکید بر ترسیم چشم انداز برای توسعه فعالیت‌های کانون و مسجد بیان کرد: مسأله‌ای که لازم است مورد توجه مدیران کانون‌ها باشد، مسئله روش و اجرای آن است تا با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد، مسجد را به پایگاهی برای تربیت و کشف استعدادهای نسل امروز تبدیل کنیم.

در ادامه این جلسه روش اجرای طرح به صورت تیمی در بین مدیران کانون‌های مساجد استان به صورت آزمایشی اجرا شد.

کد خبر 6097207

دیگر خبرها

  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت