Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@16:09:19 GMT

افزایش تعداد خانه‌های هلال در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۶۶۲۷

افزایش تعداد خانه‌های هلال در کرمان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در اولین جلسه آغاز به کار خانه هلال هنرمندان استان با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اعضای اصلی خانه هلال هنرمندان، گفت: خانه‌های هلال با هدف تحقق شعار داوطلب محوری و بهره مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه افراد علاقه‌مند برای فعالیت در جمعیت هلال احمر با هدف حمایت از زندگی و سلامت آحاد افراد جامعه با ارائه آموزش‌های امدادی ، اصول و روش‌های خدمات داوطلبانه به نیازمندان در شرایط عادی و بحرانی در سطح روستا و محلات شهری در استان کرمان راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به فعالیت ۱۴۲ خانه هلال در سراسر استان افزود: تا پایان امسال تعداد خانه‌های هلال استان به ۳۰۰ خانه ارتقا خواهد یافت.

فلاح به هدفمند و ماندگار بودن خانه‌های هلال با توجه به نیاز و آمادگی جامعه در حوادث اشاره کرد و گفت: همیشه شاهد حضور و دست یاری هنرمندان در عرصه‌های کمک و مهروزی در تمامی بحران‌ها و حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اجتماعی هستیم.

او تصریح کرد: هنرمندان به عنوان گروه‌های مرجع جامعه نقش ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ نوع دوستی و بشردوستی دارند و این گروه پیشروی افکار فرهنگی در جامعه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: فعالیت‌های بشردوستانه و ترویج فرهنگ صلح و دوستی یکی از ماموریت‌های جمعیت هلال احمر است که هنرمندان سفیر جمعیت هلال احمر در فرهنگ سازی در امر کمک رسانی و یاری رساندن به دردمندان و نیازمندان هستند، زیرا هنر همواره در عرصه آموزش و ارتباط با مردم تاثیرگذار بوده است.

فلاح، به اجرای طرح نذر آب ۳ در شهرستان ریگان اشاره کرد و افزود: این برنامه با هدف تاب آوری مردم در تغییرات اقلیمی و با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، معیشتی و نصب تانکر‌های آب در مناطق کم برخوردار ریگان برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه پیروز ارجمند یکی از اعضای اصلی خانه هلال هنرمندان به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با عنوان زندگی در عصر کرونا اشاره کرد و گفت: این جشنواره توسط خانه هلال هنرمندان در ۲ بخش عمومی و هنرمندان برگزار خواهد شد.

او افزود: پروژه آسیب‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی بستر مناسبی برای بهره گیری از حضور جامعه هنرمندان در راستای پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی خواهد بود.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این جلسه بیان کرد: بهره گیری از توان و ظرفیت هنرمندان در انسجام برنامه‌های امدادی، بشردوستانه و عام المنفعه در جامعه با راه اندازی خانه هلال هنرمندان محقق می‌شود.

احکام ارکان خانه هلال هنرمندان به افراد تعیین شده به همت مسئولان حاضر در جلسه اهدا شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر آسیب های اجتماعی خانه هلال هنرمندان جمعیت هلال احمر خانه های هلال استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: شب گذشته تماسی مبنی بر مفقود شدن ۲ مرد ۵۹ ساله و ۳۶ ساله که به قصد کوهنوردی به ارتفاعات شهرستان بام و صفی‌آباد رفته بودند، به مرکز پاسخگویی به عملیات ۱۱۲ اعلام شد.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی انجام شده و با استفاده از تجهیزات به روز مکان‌یابی سریعاً پنج نفر از نجاتگران در قالب تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان اسفراین به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: با وجود اینکه هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر وضعیت فرد مفقودی وجود نداشت با تلاش و جستجوی پنج ساعته در تاریکی شب ۲ نفر مفقودی پیدا و به محل امن منتقل شدند.

کد خبر 6095538

دیگر خبرها

  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • ادامه جست‎‎وجوهای هلال احمر در چهارمین روز مفقودی «یسنا»
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین