Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:06:31 GMT

روسیه: مشارکت آمریکا در مانور نظامی در استونی، تحریک آمیز است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۶۶۷۰

روسیه: مشارکت آمریکا در مانور نظامی در استونی، تحریک آمیز است

‍‍‍‍‍‍

سفارت روسیه در واشنگتن، شرکت نیروهای آمریکایی در مانور نظامی در خاک استونی و در فاصله نزدیکی از مرز روسیه را اقدامی تحریک‌ آمیز و خطرناک برای امنیت این منطقه از اروپا ارزیابی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سفارت فدراسیون روسیه در واشنگتن، صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف روسی مانورهای نظامی با مشارکت نیروهای نظامی آمریکا در خاک جمهوری استونی که از تاریخ 1 الی 10 سپتامبر (11 الی 20 شهریور ماه) برگزار می‌شود، را مورد انتقاد شدید قرار داده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز و خطرناک ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «ما گزارشات منتشره، از جمله در روزنامه واشنگتن تایمز  را مورد توجه قرار داده‌ایم که در آنها با اظهاراتی آشکارا ضد روسی، از مانورهای نیروهای مسلح ایالات متحده در استونی حمایت اطلاعاتی شده است. روسیه اقدامات نیروهای مسلح آمریکا در جریان رزمایش در حال برگزاری در خاک استونی با استفاده از سیستم‌های موشکی پرتاب چندگانه در مجاورت مرزهای روسیه – در فاصله 110 کیلومتری، را تحریک آمیز و برای ثبات منطقه بسیار خطرناک می داند.»

دیپلمات‌های روس یادآور شده‌اند: «فدراسیون روسیه بارها به ایالات متحده و متحدانش پیشنهاد کرده تا فعالیت‌های آموزشی را محدود کرده و مناطق مانورهای نظامی را از "خط تماس" روسیه و ناتو دور سازند. ما اقدامات نیروهای مسلح آمریکایی در خاک استونی را برای تحقق صلح و ثبات در منطقه دریای بالتیک  تحریک کننده و بسیار خطرناک می دانیم. این مسئله جای سئوال دارد که اعضای ناتو با این اقدامات می خواهند چه علامتی برای ما بفرستند؟ چه کسی واقعاً به تنش‌ها در اروپا دامن می‌زند؟ همه اینها در شرایطی است که اوضاع سیاسی در آن منطقه از قاره اروپا بدون این اقدامات نیز پیچیده و تیره است. و یک سوال فرضی: طرف آمریکایی در صورت انجام چنین تیراندازی‌هایی توسط نیروهای نظامی ما در نزدیکی مرزهای ایالات متحده چه واکنشی نشان می دادند؟»

ناتو: رزمایش ما در منطقه بالتیک ارتباطی با تحولات اخیر بلاروس نداردمخالفت کشورهای بالتیک با تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

لازم به ذکر است که از اول سپتامبر تا 10 سپتامبر (11 الی 20 شهریور)، رزمایش شلیک مشترک تیپ پیاده نیروهای مسلح کشورهای حوزه دریای بالتیک و تیپ 41 توپخانه صحرایی ارتش ایالات متحده در خاک استونی انجام می شود. این نخستین مانور مستقیم نیروهای توپخانه آمریکا در خارج از پایگاه‌های دائمی آنها در قاره اروپا است.

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" ناتو بیشتر بخوانید... فعال شدن طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک ناوگان دریای بالتیک روسیه مانور دریایی ناتو را زیر نظر دارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فعال شدن طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک ناوگان دریای بالتیک روسیه مانور دریایی ناتو را زیر نظر دارد واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" ناتو پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ امارات|سه کشته در انفجارهای «ابوظبی» و «دبی» / پیام به هیئت آمریکایی صهیونیستی! ۲ درپی بی‌ حرمتی به ایام سوگواری؛ عراقی‌های خشمگین دفتر شبکه تلویزیونی دجله را به آتش کشیدند+عکس ۳ حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید ویا مجروح شدند ۴ فرمان جدید پادشاه عربستان برای برکناری تعدادی از مسئولان و افسران وزارت دفاع ۵ حضور شمخانی در روستای ابوالفضل اهواز و دلجویی از اهالی ۶ تخت روانچی: آمریکا صلاحیت استفاده از مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها را ندارد ۷ بیانیه مشترک آمریکایی، صهیونیستی، اماراتی برای توجیه توافق سازش ۸ برگزاری اولین مانور نظامی مشترک ترکیه و روسیه در سوریه مهمترین اخبار بین الملل گزارش|چشم‌انداز تشکیل دولت جدید لبنان پس از توافق درباره نخست‌وزیری «مصطفی ادیب» تخت روانچی: آمریکا صلاحیت استفاده از مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها را ندارد حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید ویا مجروح شدند فرمان جدید پادشاه عربستان برای برکناری تعدادی از مسئولان و افسران وزارت دفاع مهمترین اخبار تسنیم حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید ویا مجروح شدند قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم رکود در ۱۳هزار پروژه با پیشرفت بالای ۶۰درصد تأکید سناتور جمهوری‌خواه کنگره بر لزوم خروج تروریست‌های آمریکایی از عراق/ آمریکا میلیون‌ها بی‌گناه را کشت! واردات برنج ممنوع است اما.../ فولادی‌های متخلف تهدید قضایی شدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه ناتو اخبار آمریکا اخبار روسیه ناتو خاک استونی ایالات متحده نیروهای مسلح دریای بالتیک بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند