Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@06:06:49 GMT

آلمان سفیر بلاروس را فراخواند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۶۷۱۰

آلمان سفیر بلاروس را فراخواند

‍‍‍‍‍‍

وزارت خارجه آلمان بعد از بازداشت تعدادی خبرنگاران آلمانی در شهر مینسک، روز دوشنبه سفیر بلاروس را برای انجام مذاکرات فوری فراخواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه سفیر بلاروس را برای انجام مذاکرات فوری فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر آلمان به دلیل بازداشت تعدادی از خبرنگاران آلمانی در مینسک سفیر بلاروس را برای انجام توضیحاتی در این باره فراخوانده است. یک سخنگوی وزارت خارجه در برلین روز دوشنبه این خبر را اعلام کرد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم انتقاد شدیدی به بازداشت تعدادی از خبرنگاران آلمانی در شهر مینسک وارد کرده و آن را محکوم کرده است.

اعضای آلمانی گروه موسوم به  مشاوره استراتژیک با بلاروس نیز از این هیات خارج شده‌اند. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در توجیه این اقدام خود اعلام کرده  است: هدف این گروه مشاوره برای تقویت سیاست های دوجانبه، اقتصاد، فرهنگ و جامعه مدنی با توجه به شرایط فعلی دست یافتنی نیست.

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان هم تاکید کرده که دولت آلمان کاملا در کنار معترضان صلح آمیز در بلاروس قرار دارد که حقوق خود را مطالبه می کنند. وی همچنین از "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهور بلاروس درخواست کرده واقعیات در این کشور را به رسمیت شناخته و مذاکرات با اپوزیسیون را آغاز کند. وی شجاعت معترضان در بلاروس را تمجید کرده است.

کشورهای حوزه بالتیک شامل استونی، لتونی و لیتوانی روز دوشنبه تحریم هایی را علیه رهبری بلاروس مستقل از تحریم های مد نظر اتحادیه اروپا تصویب کردند. این تحریم ها علیه 30 نفر از افرادی تصویب شده است که برای تحریف انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس و خشونت ها علیه معترضان مسئول شناخته شدند. در لیست تحریم های کشورهای بالتیک الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس هم قرار دارد.

  اتحادیه اروپا هم  تصمیم دارد مسئولین اقدامات خشونت بار علیه معترضان در بلاروس را با ممنوعیت ورود آن ها به اروپا و مسدود کردن حساب های مالی آن ها مجازات کند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که در تاریخ نهم آگوست (19 مرداد) برگزار شد لوکاشنکو اعلام کرد که اکثریت قاطع آرا را به دست آورده است. مخالفان، دولت بلاروس را به تقلب وسیع در رای گیری‌ها متهم کرده‌اند. از آن زمان تا کنون اعتراضات گسترده و اعتصابات عمومی در این کشور واقع در شرق اروپا آغاز شده است.

بحران سیاسی در بلاروس| از ادامه بازداشت‌ها تا شرط مخالفان برای گفت‌وگوتهدید برلین علیه دولت بلاروس/ حمایت آلمان از اپوزیسیونروسیه و غرب، مواضع خود در قبال اوضاع بلاروس را مشخص می‌کنندزاخارووا: شواهد زیادی از دخالت غربی‌ها در اوضاع بلاروس وجود دارد

نیروهای امنیتی تا کنون هزاران تظاهرات کننده را بازداشت کرده‌اند. گزارش‌های زیادی از رفتارهای خشونت‌آمیز، بدرفتاری و شکنجه علیه بازداشت‌شدگان منتشر شده است.

الکساندر لوکاشنکو مدت 26 سال است که زمام قدرت در بلاروس را در دست دارد. او از زمان انتخابات جنجالی ریاست جمهوری بلاروس با اعتراض روزانه مخالفان روبرو است که خواستار استعفای وی هستند.

لوکاشنکو گفته است که برای "برگزاری یک رفراندوم قانون اساسی" آمادگی دارد اما حاضر به تجدید انتخابات ریاست جمهوری نیست.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اروپا اخبار "آلمان" بلاروس بیشتر بخوانید... بحران سیاسی در بلاروس| از ادامه بازداشت‌ها تا شرط مخالفان برای گفت‌وگو روسیه و غرب، مواضع خود در قبال اوضاع بلاروس را مشخص می‌کنند مخالفان در بلاروس روسیه را بعنوان میانجی خارجی قبول دارند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بحران سیاسی در بلاروس| از ادامه بازداشت‌ها تا شرط مخالفان برای گفت‌وگو روسیه و غرب، مواضع خود در قبال اوضاع بلاروس را مشخص می‌کنند مخالفان در بلاروس روسیه را بعنوان میانجی خارجی قبول دارند واژه های کاربردی مرتبط اروپا اخبار "آلمان" بلاروس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ امارات|سه کشته در انفجارهای «ابوظبی» و «دبی» / پیام به هیئت آمریکایی صهیونیستی! ۲ درپی بی‌ حرمتی به ایام سوگواری؛ عراقی‌های خشمگین دفتر شبکه تلویزیونی دجله را به آتش کشیدند+عکس ۳ حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید ویا مجروح شدند ۴ فرمان جدید پادشاه عربستان برای برکناری تعدادی از مسئولان و افسران وزارت دفاع ۵ حضور شمخانی در روستای ابوالفضل اهواز و دلجویی از اهالی ۶ تخت روانچی: آمریکا صلاحیت استفاده از مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها را ندارد ۷ بیانیه مشترک آمریکایی، صهیونیستی، اماراتی برای توجیه توافق سازش ۸ برگزاری اولین مانور نظامی مشترک ترکیه و روسیه در سوریه مهمترین اخبار بین الملل گزارش|چشم‌انداز تشکیل دولت جدید لبنان پس از توافق درباره نخست‌وزیری «مصطفی ادیب» تخت روانچی: آمریکا صلاحیت استفاده از مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها را ندارد حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید ویا مجروح شدند فرمان جدید پادشاه عربستان برای برکناری تعدادی از مسئولان و افسران وزارت دفاع مهمترین اخبار تسنیم حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید ویا مجروح شدند قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم رکود در ۱۳هزار پروژه با پیشرفت بالای ۶۰درصد تأکید سناتور جمهوری‌خواه کنگره بر لزوم خروج تروریست‌های آمریکایی از عراق/ آمریکا میلیون‌ها بی‌گناه را کشت! واردات برنج ممنوع است اما.../ فولادی‌های متخلف تهدید قضایی شدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا اخبار آلمان بلاروس اروپا اخبار آلمان بلاروس سفیر بلاروس اوضاع بلاروس ریاست جمهوری خارجه آلمان روز دوشنبه بین الملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است

لوکاشنکو امروز (چهارشنبه) در هفتمین کنگره خلق بلاروس در مینسک گفت، پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است.

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: «جنگ‌های بی ثبات کننده باعث بی خانمانی و آوارگی هزاران نفر شده است. این به نفع چه کسی است؟ آنهایی که آنسوی این سرزمین‌ها این جنگ‌های طولانی و خونین را مدیریت و نظارت می‌کنند و منافع آنها را می‌سنجند. تجارت‌های چند ملیتی غربی به ویژه آنگلوساکسون‌ها که خودشان را در این سال‌های اخیر به طرز چشمگیری غنی کرده‌اند. این حقیقت دارد.»

به نقل از خبرگزاری BelTA، وی ادامه داد: « آیا واشنگتن و لندن از نظر شهرت و اقتدار سیاسی در عرصه بین‌المللی در طول سال‌ها قوی‌تر شده‌اند؟ نه. برعکس، ما می‌بینیم که چگونه جایگاه جهانی این قدرت‌هایی که زمانی واقعا تاثیرگذار بودند، در حال فروپاشی است. فروپاشی اقتصادی دور از دسترس نیست. کارشناسان در حال حاضر در مورد بی ثباتی هرم جهانی دلار صحبت می‌کنند.»

لوکاشنکو همچنین اوکراین را میدان آزمایشی خواند که در آن سرنوشت نظم جهانی تعیین می‌شود.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای در حال حاضر در خاک خود در حال جنگ هستند.

وی ادامه داد، هم ولودیمیر زلنسکی و هم روسای جمهور سابق اوکراین مسئول آنچه هستند که دارد در این کشور رخ می‌دهد.

رئیس جمهور بلاروس همچنین افزود: «مردم به سمت فقر سوق داده می شوند و آنهایی که در راس قرار دارند، از ثروت دزدیده شده لذت می‌برند. بیرون آوردن مردم به خیابان‌ها و فروپاشی کشور تلاش زیادی نمی‌خواهد. کافیست حساب‌های بانک‌های خارجی را به یاد داشته باشید. خود حاکمان کشور را رها می‌کنند و در اوکراین، همه اینها در دوران ریاست جمهوری زلنسکی ایجاد نشده است. او تنها مقصر آنچه اتفاق می‌افتد، نیست. تمامی روسای جمهور سابق اوکراین، این کشور را به یغما برده‌اند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود