Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «فاطمه رضوان‌مدنی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تخریب ۲ هزار و ۵۷۷ واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان در زلزله سال ۹۶، گفت: با اقدامات صورت گرفته موفق شدیم تمام واحدهای تخریب شده مددجویان زلزله‌زده را احداث و بازسازی و به آنها در سال ۹۸ تحویل دهیم.

وی اظهار داشت: تعهد ساخت مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی در سال ۹۹ در استان ۱۲۰ واحد است که با برنامه‌ریزی‌ انجام شده تلاش داریم ۱۲۶ واحد مسکونی را به مددجویان تا پایان سال تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در هفته دولت نیز ساختمان جدید اداره بهزیستی ثلاث باباجانی که در زلزله ۹۶ تخریب شد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی همچنین از افتتاح ساختمان توانبخشی در شهرستان سرپل ذهاب با کمک شرکت شستا با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و احداث مرکز نگهداری و خدمات به مددجویان دارای معلولیت با کمک خیرین سازمان نظام پزشکی با اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش ازگله شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد.

۱۶۶ هزار نفر زیرپوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: اکنون ۱۶۶ هزار و ۹۸ نفر زیرپوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد در مجموع ۳۵ هزار ۷۱۸ خانوار مستمری بگیر و حق معیشت زندگی دریافت می کنند و طبق دستورالعمل کشوری ۱۵ درصد میزان مستمری مددجویان نیز افزایش پیدا کرد و از مرداد ماه به حساب آنها واریز شده است.

وی از دیگر خدمات بهزیستی به افراد جامعه را ارایه خدمات مشاوره ای به صورت حضوری و غیرحضوری عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه تعداد ۷۶ مرکز مشاوره با نظارت بهزیستی مشغول فعالیت هستند و خدمات حضوری را به مردم در زمینه های مختلف ارایه می دهند.

رضوان‌مدنی با اشاره به فعالیت خط تلفن رایگان ۱۴۸۰(صدای مشاور) بهزیستی، گفت: شهروندان  می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این سامانه تماس بگیرند و خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف خانوادگی، تحصیلی، روانشناسی، شغلی، ازدواج و... را دریافت کنند.

وی از ارایه ۱۱۱ هزار مشاوره تلفنی توسط سامانه صدای مشاور بهزیستی (۱۴۸۰) از ابتدای شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهارداشت: کارشناسان متخصص و کارآمد بهزیستی آماده پاسخگویی به تمامی تماس های برقرار شده با این سامانه است.

او همچنین به خدمات بهزیستی به مددجویان زیرپوشش از زمان شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ما در بهزیستی پس از اعلام شیوع این ویروس بلافاصله کمیته مدیریت بحران را تشکیل دادیم و پروتکل های بهداشتی را تهیه و تدوین کردیم و در اختیار مراکز تحت نظارت گذاشتیم.

وی از واریز ۲ مرحله کمک پنج میلیون ریالی سازمان بهزیستی به ازای هر مددجو مقیم در مراکز نگهداری برای تهیه اقلام بهداشتی مقابله با کرونا و همچنین تهیه رژیم غذایی برای آنها خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون مورد مثبتی از کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان مشاهده نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان از برگزاری پویش «همدلی مومنانه» و «ایران همدل» برای کمک به مددجویان آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۴ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه مستمری مددجویان کرمانشاه مسکن زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه مستمری مددجویان کرمانشاه مسکن زلزله اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه مستمری مددجویان کرمانشاه مسکن زلزله زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه بهزیستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال