Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - توقیف خودرو در چند روز تعطیلی ایام تاسوعا و عاشورا از جمله موارد مطرح شده در ستاد کرونای استان چهارمحال و بختیاری بود که فقط حرف آن زده شد و بر روی کاغذ باقی ماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ستادی بود که در سطح ملی، استان‌ها و شهرستان‌ها شکل گرفت تا مصوباتی در راستای مبارزه با کرونا در این ستادها وضع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم ضمانت اجرایی و عدم اجرای برخی مصوبات از جمله مشکلاتی است که باعث می‌شود تا کارایی این ستاد، به مرور کمتر شود و بحران کرونا برای مردم عادی شود.

در جلسه 5 شهریورماه سال جاری در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری، مصوباتی در خصوص توقیف خودروی مسافران در صورت مسافرت و توقف در استان در ایام تعطیلی تاسوعا و عاشورا وضع شد، که این مصوبات در روزهای گذشته، اجرایی نشد.ساعت‌ها جلسه و تصویب ضوابط، اگر اجرایی نشود، آب در هاون کوبیدن است.

آژیر خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد کشیده شدآخرین آمار کرونا در کشور| فوت 109 نفر در 24 ساعت گذشتهلزوم وضع قوانین برای محدودیت سفرها در روزهای کرونایی/ رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیئت‌ها

عبدالرضا علیمحمدی،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری در این جلسه بیان داشت:  با همکاری مخابرات استان، مسافرانی که در تعطیلات پیش رو به محدوده استحفاظی استان وارد شوند، پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌شود که این استان پذیرای مسافران نیست و باید هرچه سریع‌تر از استان خارج شوند.مسافرانی که نسبت به این پیامک بی‌توجهی کنند و در استان اقامت داشته باشند، خودروی آن‌ها به مدت 10 روز توقیف می‌شود.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با تاکید بر همین مطلب، بیان داشت:  در این پیامک اخطار آمده است که چناچنه فردی شهروند چهارمحال و بختیاری نیست و در اسرع وقت استان را ترک نکند بنا بر مصوبه ستاد استانی کرونا، خودرو وی به مدت 10 روز توقیف می‌شود.

اما مشاهدات خبرنگار تسنیم و پیگیری وی، گویای این مطلب بوده که این پیامک‌ها ارسال شد، اما ارسال پیامک، صوری بوده است، چرا که استان چهارمحال و بختیاری به دلیل آب و هوای مطبوع و مناطق گردشگری زیبا، در تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا، مملو از مسافرانی بود که از استان‌های دیگر به این استان سفر کردند و هیچ‌گونه توقیف خودرویی صورت نگرفت.

بارها اعلام شد استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار گرفته و اکنون تمامی شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز قرار دارند، اما آیا اگر واقعا سختگیری‌های لازم صورت می‌گرفت، شاهد حضور مسافران به استان می‌بودیم؟، دغدغه سلامت مردم، زمانی در ستاد کرونا نمود پیدا می‌کند که در قدم اول مصوباتی برای سلامت مردم وضع شود و در قدم دوم این مصوبات اجرایی شوند.

به سراغ رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری رفتیم. غلامعلی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به ارسال پیامک‌ها، اظهار داشت: پیامک‌ها به مردم ارسال شد اما توقیف خودروها اجرایی نشد.

رئیس پلیس راه چهارمحال ‌و بختیاری بیان کرد: البته پیامک بی‌تاثیر نبود،اما اگر قرار بر اجرایی‌شدن توقیف خودروها می‌بود، باید علوم پزشکی، هلال احمر، اورژانس و ... همانند ایام عید در ورودی شهرها مستقر شده و همکاری لازم را صورت می‌دادند اما این چنین نشد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در خصوص سفرهای انجام شده توسط مردم در شهریورماه، بیان داشت: درخواستمان از مردم این است که در شهریورماه از سفر خودداری کنند، سفرهای غیرضروری نباید انجام شود و سفرهای ضروری نیز باید کاهش یابد. تجربه ما نشان داد که اگر در سفرها تنها به درخواست اکتفا کنیم موفق نخواهیم بود و احتمالاً لازم باشد برخی مقررات نیز در این زمینه وضع شود.

امید است، برای رفع بحران کرونا و عدم صعود روند ابتلا و فوتی کرونا در استان چهارمحال و بختیاری، مسئولان استان بیش از پیش همت کنند و با وضع و اجرای مصوباتی در راستای مبارزه با کرونا، به کمک مردم بیایند.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT7 بیشتر بخوانید... اصفهان|برای حفظ سلامتی خود بار سفر نبندیم/ محدودیت در تفرجگاه‌های چادگان، دهکده زاینده‌رود و باغ بهادران‌ رئیسی: نگران سفرهای غیرضروری مردم به شمال کشور هستیم گزارش| مردم در تعطیلات پیش رو سفر نروند/ کادر درمان خسته از کرونا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اصفهان|برای حفظ سلامتی خود بار سفر نبندیم/ محدودیت در تفرجگاه‌های چادگان، دهکده زاینده‌رود و باغ بهادران‌ رئیسی: نگران سفرهای غیرضروری مردم به شمال کشور هستیم گزارش| مردم در تعطیلات پیش رو سفر نروند/ کادر درمان خسته از کرونا پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ کردستان| تصادف خونین در جاده پالنگان به کامیاران ۴ کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت+علت سانحه ۲ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۳ رئیس ‌مجلس با پرواز عادی وارد فرودگاه آبادان شد + فیلم ۴ نماینده آستارا در مجلس: جمهوری آذربایجان به تعهداتش در احداث بارانداز ریلی «آستارا ـ آستارا» عمل نکرد ۵ قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم ۶ رحمتی: اگر گلری جذب نشود، خودم در لیگ آتی ‌به میدان خواهم‌ رفت‌/ تا روزی که بتوانم بازی می‌کنم ۷ بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان ‌شهرستان ‌می‌شود ۸ رئیس کمیسیون آموزش مجلس: ۱۵ شهریور زمان درستی برای بازگشایی مدارس نیست / نامه‌نگاری با رئیس جمهور برای دو درخواست مهمترین اخبار استانها واکنش صریح رئیس مجلس نسبت به نامگذاری پلی در خرمشهر با نام برادر شهیدش گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از سبک جدید گروه‌های جهادی شهرستان قرچک در خدمت‌رسانی / جهادگرانی که مدارس فرسوده را آباد می‌کنند مصوبه‌ای از ستاد کرونای چهارمحال و بختیاری که بر روی کاغذ ماند؛ مسئولان همتی برای مبارزه با کرونا ندارند کشف محموله میلیاردی لوازم آرایشی قاچاق در سیستان و بلوچستان/ ۲ متخلف دستگیر ‌شدند مهمترین اخبار تسنیم حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید ویا مجروح شدند قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم رکود در ۱۳هزار پروژه با پیشرفت بالای ۶۰درصد تأکید سناتور جمهوری‌خواه کنگره بر لزوم خروج تروریست‌های آمریکایی از عراق/ آمریکا میلیون‌ها بی‌گناه را کشت! واردات برنج ممنوع است اما.../ فولادی‌های متخلف تهدید قضایی شدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری مبارزه با کرونا ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی مراسم کلنگ‌زنی ۶۰ واحد مسکن مددجویی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس بسیج سازندگی کشور و فرمانده سپاه استان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردل، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی مراسم کلنگ‌زنی 60 واحد مسکن مددجویی با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور و سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این آیین، اظهار داشت: برخی از عشایر توانسته‌اند با اراده‌های آهنین خود، بر طبیعت سهمگین زاگرس غلبه کنند، در طول سالیانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید مسیرهای اصلی کشور از دل زاگرس عبور کرد که امروز این جاده‌های ارتباطی با تراز بالا در خدمت مردم است.

وی مطرح کرد: برخی از مناطق فرعی در زاگرس وجود دارد که دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و از آنجایی که جاده‌های مناسبی ندارند یا بعضاً فاقد جاده مناسب هستند، سایر امکانات هم کمتر به این مناطق رسیده است. با هم‌افزایی سپاه و بسیج و دستگاه‌های خدمتگزار تلاش بر این است که بسته‌ای از خدمات به این مردم ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: روستای دهدلی واقع در مرز استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان از جمله مناطق هدف برای خدمت‌رسانی به مردم به خصوص جامعه عشایری است. امروز این منطقه به خوبی بررسی می‌شود تا بتوان قابلیت‌های جاده این روستا را افزایش داد.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به صعب العبور بودن راه دسترسی روستای دهدلی احداث راه مناسب از مهمترین راهبردهای بسیج سازندگی است. ایجاد واحدهای خورشیدی خانگی با نصب صفحات خورشیدی با 5 کیلووات، در کل این روستا برای هر خانواده‌ای تامین می‌شود. گروه جهادگران عاشورایی هم اینجا در خدمت مردم هستند و خدمات را برای مردم انجام می‌دهند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری