Web Analytics Made Easy - Statcounter

محدودیت‌های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر گردشگران در بریتانیا احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به اقتصاد این کشور نزدیک به ۲۲ میلیارد پوند زیان خواهد رساند.

به گزارش یورنیوز، پیش بینی ضرر مالی از سوی شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC) و بر اساس تعداد گردشگرانی که در سال ۲۰۲۰ میلادی از بریتانیا بازدید کرده اند، محاسبه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارشی از سوی این شورا، تخمین زده می شود که پول هزینه شده توسط گردشگران بین المللی در اقتصاد بریتانیا ۷۸ درصد کاهش یابد که برابر است با از دست دادن ۶۰ میلیون پوند در روز و ۴۲۰ میلیون پوند در هفته. در نتیجه، نزدیک به سه میلیون شغل ایجاد شده توسط صنعت مسافرتی و گردشگری در بریتانیا در معرض خطر قرار گرفته است.

گلوریا گوارا، مدیرعامل شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC) ، اظهار داشت که آخرین داده‌ها به وضوح نشانگر مشکلات اقتصادی در سراسر بریتانیا بدلیل شیوع ویروس کروناست. طبق گفته گوارا، اقتصاد بریتانیا می تواند به تنهایی ۲۲ میلیارد پوند ضرر کند و بهبود آن سالها به طول بیانجامد. علاوه بر این، این ضرر همچنین می تواند منجر به تضعیف موقعیت لندن به عنوان مرکز سفرهای تجاری و تفریحی شود.

وی گفت: «ما باید فوراً محدودیت‌های مسافرتی را با برنامه‌های سریع ، جامع و مقرون به صرفه جایگزین کنیم.» گلوریا گوارا تاکید کرد که برنامه هدفمند «آزمایش و ردیابی میتلایان در جهان» می تواند اعتماد گردشگران را برای سفر تقویت کند و به این ترتیب می توان «راهروهای هوایی» را میان کشورها و مناطق با تعداد موارد مشابه بیماری کووید-۱۹ از نو احیا کرد.

بر اساس گزارش WTTC، در سال ۲۰۱۹ میلادی، تقریباً ۲۸.۲ میلیارد پوند درآمد سهم صنعت توریسم بریتانیا بود.

بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی گردشگران آمریکایی و فرانسوی به ترتیب مهم‌ترین منبع درآمد صنعت توریسم بریتانیا بودند. پس از این دو کشور آلمان و اسپانیا قرار می گیرند.

لینک کوتاه: asriran.com/0037lK

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کردشگری میلیارد پوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: به منظور تقویت بنیه علمی و توانمندسازی جامعه هدف گردشگری در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب و تدریس مباحث مرتبط عمومی و تخصصی توسط معاونت گردشگری این اداره کل طرح‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این دوره‌ها شامل بازآموزی راهنمایان گردشگری و بلدهای محلی، قوانین و مقررات بیمه و مالیات در تأسیسات گردشگری، صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری با اولویت واحدهای اقامتی، آشنایی با گردشگری سلامت و برنامه ریزی آینده، تسهیلگری و کسب و کارهای کوچک در گردشگری و دوره آشنایی با استارت آپ های حوزه گردشگری و تولید محتوا در فضای مجازی است.

به گفته طهرانی‌مقدم، این دوره‌ها ویژه جوامع محلی، کارشناسان ادارات و کارکنان تأسیسات گردشگری و عموم علاقه‌مندان این حوزه است که به صورت رایگان برگزار می‌شود و در پایان نیز گواهینامه‌های معتبر به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی در استان سیستان و بلوچستان از ۲۲ شهریور ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد و علاقه‌مندان به منظور ثبت‌نام تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری می‌توانند به معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان مراجعه کنند.

کد خبر 6100539

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • سراب سفره کوه سلسله
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • چلسی به دنبال گئورگی سوداکوف، وینگر ۶۵ میلیون پوندی شاختار دونتسک / دیلی میل
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی