Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر میان سهامداران دانش کافی به وجود آوریم و شبکه‌هایی به صورت ۲۴ ساعته برای آموزش داشته باشیم، حتماً بازار سرمایه هم به یک رشد عقلایی و فعال و پویا می‌رسد. - اخبار استانها -

محسن علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی دو عضو ناظر به سازمان بورس معرفی کرده است اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار تابع قوانین و مقررات وزارت اقتصاد و دارایی است و نقش ناظران مجلس شورای اسلامی در این سازمان فقط یک نفش نظارتی است و تعیین‌کننده و کیفی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با همه این اوصاف در تلاش هستیم تا کمک کنیم که این فراز و نشیب‌هایی که اخیراً در بازار سرمایه زیاد شده است، به حداقل رسانده و بازار سرمایه را به یک رشد منطقی به عقلایی برسانیم. 

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: برای رسیدن به این منظور نشست‌های متعددی در حاشیه کمیسیون اقتصادی و دارایی و کمیته بازار سرمایه برگزار شده، نقطه نظرات کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار سرمایه را گرفته و پیشنهادات را منتقل کرده‌ایم.

علیزاده با یادآوری اینکه در دو سه هفته گذشته بازار بورس با نوسانات زیادی روبه‌رو شد تصریح کرد: برای به حداقل رساندن این نوسانات به منظور حمایت از سرمایه‌داران خرد و کمک به اینکه بازار سرمایه را به سمتی سوق دهیم که پول‌های سرگردان تزریق شده به این بازار منجر به تولید شود، نشست‌های مختلفی داشتیم و تصمیمات خوبی هم در جلسات اخیر شورای عالی بورس گرفته شد که نتیجه هم در روزهای پایانی هفته قبل با روند رو به رشد بازار بورس شاهد بودیم.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: باز هم در تلاشیم که این رشد منطقی‌تر و عقلایی‌تر شود، اما یک نکته بسیار مهمی که لازم است مورد توجه قرار بگیرد، عدم اطلاع کافی سهامداران از بازار سرمایه است.

رشد 25 و 32 درصدی حجم و ارزش معاملات بورس کالااوراق جدید در فرابورس با سود 18 درصدی عرضه می‌شوداسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز 99/06/10

به گفته وی عده زیادی بدون مطالعه و داشتن اطلاعات کافی وارد این بازار شده و آموزش خاصی هم در این مورد ندیده‌اند و فکر می‌کنند اگر عددی را در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، باید حتماً ظرف یکی دو ما ماه چند برابر شود.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سهامداران باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که بازار سرمایه هم سود دارد هم زیان. اگر چه ما باید تلاش کنیم که روند بورس رو به رشد منطقی باشد.

علیزاده با تاکید بر صراحت حمایت مجلس شورای اسلامی از بازار بورس تصریح کرد: مجلس می‌داند که مردم سرمایه‌های خود را در این بازار ذخیره کرده‌اند و دولت هم به یقین در این مورد رویکرد حمایتی دارد.

وی با بیان اینکه وقتی سخن از دولت می‌شود، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان بورس و اوراق بهادار را در این مورد باید کاملاً از بدنه دولت فاکتور گرفت تصریح کرد: این دو نهاد واقعاً برای بهبود وضعیت بازار سرمایه تلاش می‌کنند اما بعضی افراد غیرمسئول در بورس با اظهارنظرهای غیرمسئولانه و کارشناسی نشده باعث آسیب به این بازار می‌شوند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد که بازار سرمایه، یک بازار حساس و کارشناسی شده‌ است و هر کسی نباید در مورد این بازار نظرات غیرکارشناسانه بدهد تصریح کرد: ما از همکارانمان در مجلس شورای اسلامی هم که در این حوزه فعالیت نمی‌کنند خواسته‌ایم که در این مورد اظهار نظر نکنند؛ این بازار راه خودش را می‌داند و می‌تواند به طور منطقی راهش را پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر میان سهامداران دانش کافی به وجود آوریم و شبکه‌هایی به صورت 24 ساعته برای آموزش داشته باشیم، حتماً بازار سرمایه هم به یک رشد عقلایی و فعال و پویا خواهد رسید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این بازار باید کنترل شود و برای ورود افراد به این بازار و گرفتن کد بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار باید اطلاعات افراد را چک کرده و اگر فرد تقاضادهنده کد بورسی، اطلاعات بورسی ندارد، به یکی از شرکت‌های سبدگردان مجاز برای فعالیت معرفی و موازی با آن آموزش کافی و لازم را ببیند تا بتواند مستقل وارده این بازار شود.

نیاز به یک شبکه 24 ساعته برای آموزش و اطلاعات به لحظه‌ بورسی هم در میان شبکه‌های ملی و هم شبکه‌های تلویزیون اینترنتی برای اطلاع سهامداران در هر لحظه، از نیازهای روز جامعه است که علیزاده آن را پیشنهاد داده است.

وی معتقد است بعضی از سهام‌ها در بازار ارزش ذاتی بسیار پایین‌تر از ارزشی که خرید و فروش می‌شود، دارد مشابه این شرکت‌ها زیاد است و این اتفاق به دلیل عدم اطلاع کافی سهامداران از شرکت‌های بازار سرمایه نشأت می‌گیرد.

به گفته علیزاده یک سهامدار واقعاً نمی‌داند ارزش ذاتی سهام چقدر است؟ این سهام دست به دست می‌شود بدون اینکه شرکت صاحب سهام در طول روز حتی یک کیلوگرم تولید محصول داشته باشد. نظارت کافی هم تاکنون برای این مسائل وجود نداشته و شاید باید در جایی این معاملات را ابطال کنند تا سرمایه مردم از دست نرود.

انتهای پیام/424/ح

R7533/P/S6,61/CT1 بیشتر بخوانید... اوراق جدید در فرابورس با سود ۱۸ درصدی عرضه می‌شود نگاه تازه واردها به بازار بورس بلند مدت باشد محصول ۶ شرکت در بازار اصلی بورس کالا پذیرش شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اوراق جدید در فرابورس با سود ۱۸ درصدی عرضه می‌شود نگاه تازه واردها به بازار بورس بلند مدت باشد محصول ۶ شرکت در بازار اصلی بورس کالا پذیرش شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ کردستان| تصادف خونین در جاده پالنگان به کامیاران ۴ کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت+علت سانحه ۲ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۳ رئیس ‌مجلس با پرواز عادی وارد فرودگاه آبادان شد + فیلم ۴ نماینده آستارا در مجلس: جمهوری آذربایجان به تعهداتش در احداث بارانداز ریلی «آستارا ـ آستارا» عمل نکرد ۵ قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم ۶ رحمتی: اگر گلری جذب نشود، خودم در لیگ آتی ‌به میدان خواهم‌ رفت‌/ تا روزی که بتوانم بازی می‌کنم ۷ بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان ‌شهرستان ‌می‌شود ۸ رئیس کمیسیون آموزش مجلس: ۱۵ شهریور زمان درستی برای بازگشایی مدارس نیست / نامه‌نگاری با رئیس جمهور برای دو درخواست مهمترین اخبار استانها واکنش صریح رئیس مجلس نسبت به نامگذاری پلی در خرمشهر با نام برادر شهیدش گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از سبک جدید گروه‌های جهادی شهرستان قرچک در خدمت‌رسانی / جهادگرانی که مدارس فرسوده را آباد می‌کنند مصوبه‌ای از ستاد کرونای چهارمحال و بختیاری که بر روی کاغذ ماند؛ مسئولان همتی برای مبارزه با کرونا ندارند ۶۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان توان خرید ماسک ندارند/ دولت به توزیع ماسک رایگان ورود کند مهمترین اخبار تسنیم حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید ویا مجروح شدند قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم رکود در ۱۳هزار پروژه با پیشرفت بالای ۶۰درصد تأکید سناتور جمهوری‌خواه کنگره بر لزوم خروج تروریست‌های آمریکایی از عراق/ آمریکا میلیون‌ها بی‌گناه را کشت! واردات برنج ممنوع است اما.../ فولادی‌های متخلف تهدید قضایی شدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار مجلس شورای اسلامی بازار سرمایه بازار بورس عضو ناظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی