Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@08:22:55 GMT

لزوم استمرار نظارت بر بازار لاستیک خودرو

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۷۲۶۳

لزوم استمرار نظارت بر بازار لاستیک خودرو

براساس این بخشنامه؛ بررسی میزان ورود و کنترل روند خروج مستمر اقلام از انبارها براساس برگه های خروجی کالا و در صورت مشاهده احتکار و عدم عرضه مطابق با مواد 4 و 7 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 60 قانون نظام صنفی اقدام می گردد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور بخشنامه ای به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها بر لزوم رصد و مراقبت مستمر بازار لاستیک خودرو و برخورد قاطع با هرگونه تخلف در زنجیره تامین و توزیع کالای مزبور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه با توجه به قرار گرفتن لاستیک خودرو در زمره کالاهای نظارتی اولویت دار و تاثیر آن بر خدمات حمل و نقل بار و مسافر و با توجه به دریافت گزارشاتی مبنی بر تداوم کمبود و گرانی تایر در استان‌ها اعلام شده است.

در بخش‌هایی از این دستورالعمل آمده است: استقرار بازرس در واحدهای تولیدی تایر در استانهای مربوطه برای بررسی وضعیت تولید، توزیع و موجودی روزانه انواع تایر و مواد اولیه و روند ورود و خروج تایر های تولیدی جهت جلوگیری از نگهداری بی‌مورد کالا در انبار، همکاری با بازرسان استاندارد در خصوص بررسی کیفیت تایر تولیدی و تذکر کتبی بازرسان با مشاهده تخلفات احتمالی در وهله نخست به مدیرعامل شرکت و تشکیل پرونده در صورت عدم توجه و کنترل مستمر در جهت عرضه مستمر، جلوگیری از احتکار و رعایت ضوابط قیمت، توزیع و اعلام موجودی در دستور کار سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها قرار گیرد .

کلیه شرکتهای تولیدی و وارداتی که اقدام به دریافت ارز رسمی برای واردات تایر سنگین نموده‌اند، موظفند نسبت به اجرای تعهدات وفق مواد ذکر شده در بخشنامه اقدام نمایند، در غیر این صورت نسبت به پیگرد قانونی واحدهای متخلف مزبور اقدام لازم معمول گردد.

براساس این بخشنامه؛ بررسی میزان ورود و کنترل روند خروج مستمر اقلام از انبارها براساس برگه های خروجی کالا و در صورت مشاهده احتکار و عدم عرضه مطابق با مواد 4 و 7 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 60 قانون نظام صنفی اقدام می گردد.

همچنین مسئولیت نظارت بر نمایندگیها و عاملین توزیع با شرکتهای تولیدی و وارداتی می باشد ضمن اینکه در صورت مشاهده تخلف و ارسال پرونده به تعزیرات مشخصات واحدهای متخلف به معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات این سازمان جهت اعلام ابطال نمایندگی یا عاملیت واحد متخلف توسط شرکت تولیدی منعکس خواهد شد.

بنابراین بخشنامه؛ کنترل و نظارت جدی بر قیمت رسمی فروش لاستیک های عرضه شده توسط نمایندگیها و عوامل فروش با توجه به ابلاغ نرخنامه های جدید شرکتهای تولیدی و واردکننده و کنترل رعایت صدور فاکتور معتبر توسط عاملین توزیع صورت می پذیرد. همچنین کلیه شرکتهای تولید داخل و وارد کننده ملزم به درج قیمت محصولات خود در سامانه جدید 124 می باشند.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است: نظارت بر نحوه توزیع و قیمت فروش انواع لاستیک توسط نمایندگیهای موجود در استان براساس لیست توزیع اعلام شده توسط شرکتهای تولیدی و واردکننده که بصورت مستمر توسط این سازمان ارسال می شود، کمافی السابق صورت پذیرفته و کنترل و نظارت جدی بر قیمت رسمی فروش لاستیکهای عرضه شده توسط نمایندگی ها و عوامل فروش با توجه به ابلاغ نرخنامه های جدید شرکتهای تولیدکنندی و واردکننده و کنترل رعایت صدور فاکتور معتبر توسط عامین توزیع و شناسایی انبارهای غیررسمی و الزام به توزیع درشبکه تعیین شده در هر استان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

براساس بندهای این بخشنامه، انجام گشتهای ویژه بازرسی مشترک ادواری از مراکز عمده نگهداری لاستیک توسط بازرسان سازمانهای صمت استانها و استفاده حداکثری از ظرفیت اتحادیه ها و اتاق اصناف، ناظرین افتخاری جهت نظارت بر توزیع تایر بالاخص تایرهای وارداتی مشمول دریافت ارز رسمی مورد تاکید قرار گرفته است.

در این بخشنامه تاکید شده است که با توجه به بند 7-6 آیین نامه و ضوابط استفاده از ضرایب عمده فروشی و خرده فروشی کالا، موضوع مصوبه ۱۵ شهریور ۸۵ کمیسیون هیات عالی نظارت "نمایندگی شرکت های تولیدی که در مناطق مختلف کشور فعالیت می‌کنند، در فروش کالا مشمول ضریب عمده فروشی هستند و طبق مجوز یا با تایید مراجع ذی ربط، مجاز به استفاده از ضریب خرده فروشی می باشند". بدیهی است هرگونه اخذ وجه اضافه به بهانه اخذ ودیعه و عرضه برخلاف ضوابط قانونی تخلف محسوب و با خاطیان مطابق قوانین مرتبط برخورد لازم صورت پذیرد.

برچسب ها: بازا لاستیک خودرو ، لاستیک خودرو ، تایر ، سازمان حمایت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Jqq

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: لاستیک خودرو تایر سازمان حمایت شرکتهای تولیدی لاستیک خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد