Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دره وزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در چهار ماهه امسال بیش از ۳۰ میلیون تن کالا به ارزش ۸ میلیارد دلار صادر شده است، اظهار کرد: میزان صادرات کشور در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی کشورهای هدف صادرات را چین با ۲۸ درصد، عراق ۲۳ درصد، امارات ۱۴ درصد، افغانستان هشت درصد و ترکیه پنج درصد عنوان کرد و افزود: عملکرد صادراتی کشور در چهار ماهه اول بر اساس برنامه هدف ۶۴ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در چهار ماهه اول امسال در استان کردستان ۶۸۵ هزار تن صادرات انجام شده که به لحاظ وزنی ۶۸ درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش دارد.

دره وزمی از افزایش ۱۸ درصدی صادرات استان به لحاظ ریالی نیز خبر داد و یادآور شد: ۸۳ درصد از صادرات استان از طریق مرز باشماق، یک درصد از طریق سنندج و مابقی از طریق مرز سیرانبند صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ۹۹ درصد صادرات استان کردستان به اقلیم کردستان عراق انجام می‌گیرد که شامل اقلامی همچون هندوانه، گوجه فرنگی، سیب، تخم مرغ و پرتقال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تحقق ۱۲۰ درصدی برنامه استان در حوزه صادرات خبر داد و گفت: سهم استان کردستان از صادرات در کشور ۲.۲۶ درصد از لحاظ وزنی و ۳.۱۲ درصد از نظر ارزش ریالی بوده است.

دره وزمی در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در اقلیم کردستان عراق نیز اظهار کرد: اگر چه ما در کردستان پیگیر برگزاری نمایشگاه در اقلیم هستیم اما افراد توانمند ذیصلاح برای برگزاری نمایشگاه در اقلیم مراجعه نکرده است.

کد خبر 5012783

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان صادرات کالا محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،آرش آریانزاد میگوید: به دنبال بارش‌های اخیر حجم آب ذخیره در پشت سد‌های استان به ۷۲ درصد رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ۸ سد استان شامل سد‌های عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج و زریبار مریوان سرریز کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری، ۴۲۰ میلیمتر متوسط بارندگی استان بوده افزود: شهرستان‌های مریوان با هزارمیلیمترو بانه با ۸۰۰ میلیمتربیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده اند.
بارندگی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
کارشناس اداره هواشناسی استان نیز میگوید: در بارش‌های اخیر سلین هورامان با ۹۴ میلیمتر و سرواباد با ۸۶ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته اند.
هواشناسی کردستان اعلام کرد از فردا نیز موج جدید بارشی نیز آسمان استان را در بر میگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزییات صادرات و واردات دارو اعلام شد/ واردات ۱۳ درصد کاهش یافت
  • کمک فناوری به ۹۰ درصد زوج‌های نابارور
  • خبر مهم مدیرعامل تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان/ میزان دقیق افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعلام شد
  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان