Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنری با اشاره به خسارت سیل اخیر به روستاهای شهرستان بیرجند، گفت: چهار روستای سیل زده از کمک های ۱۸۰ نیروی جهادگر بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«مهدی هنری» صبح امروز (۱۱ شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال وقوع سیلاب هفته ی گذشته ۵۹ جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند با هدف امداررسانی به روستاهای سیل زده ی اکبرآباد وحسن آباد بخش مرکزی بیرجند اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: کمک این گروه جهادی اقداماتی همچون  لایروبی ۲ استخر، مرمت ۲رشته قنات ،پاک سازی حسینیه و مسجد روستای اکبرآباد و حسن آباد  از گل و لای ناشی از سیل انجام شده است.

 


هنری ادامه داد : همچنین چهار منزل سیل خورده این دو روستا به کمک نیروهای جهادی از گل و لای بارندگی های رگباری چند روز گذشته تخلیه شد.

 

وی با بیان اینکه در روز تاسوعای حسینی هم ۸۰ جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند با هدف کمک به سیل زده های روستای کوچ بخش مرکزی بیرجند امداد رسانی کردند، عنوان کرد: در روستای کوچ اقداماتی همچون لایروبی استخر ۲۰۰متری، مرمت یک رشته قنات و تخلیه هزار و 500 متر گل و لای از داخل کانال آب انجام شده است.

 


مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: درروستای نوکند بخش مرکزی بیرجند ۴۵ جهادگر بسیجی از  سه روز گذشته اقداماتی همچون تخلیه منازل سیل خورده ، حسینه و استخر اصلی روستا از گل و لای  انجام داده اند.


وی با تاکید بر اینکه این امداد رسانی ها در روستای سیلزده نوکند ادامه خواهد داشت، گفت: سپاه انصار الرضا (ع) استان یک دستگاه لودر به روستاهای سیل زده از ابتدای وقوع سیل اعزام کرده است و در حال امداد رسانی به مناطق سیل زده است.

 

هنری افزود:با توجه به خسارت وارده به بیش از ۱۰۰رشته قنات در مناطق سیل‌‌زده و نیاز مبرم به احیای به موقع آنها، پس از تعیین مشخصات قنوات و میزان تخریب توسط جهاد کشاورزی و مدیریت بحران، عملیات اجرایی تعدادی از قنوات توسط این سازمان پیش از تامین اعتبار آغاز خواهد شد و بر اساس توافق صورت گرفته اعتبار مورد نیاز در آینده به سازمان واگذار می شود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهادگران بسیجی مناطق سیل زده مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خدمت رسانی بیرجند شهرستان بیرجند جهادگر بسیجی گل و لای سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد


با توجه به وقوع بارش های اخیر و هشدارهای هواشناسی،  ستاد بحران شهرستان تفتان همچنان در حالت آماده باش قرار دارد و عملیات، پاکسازی و لایروبی معابر و کانالهای هدایت آب های روان در جهت کاهش خسارات ناشی از سیلاب و آبگرفتگی معابر در حال اجرا است.

اکیپ ‌های خدمت رسانی ستاد بحران متشکل از نیروهای فعال در واحدهای عمران، خدمات شهری، فضای سبز، حمل و نقل و غیره در چند نقطه شهر و بخش های تابعه و در دو شیفت خدمت رسانی خواهند کرد.

در جلسات ستاد بحران شهرستان تفتان گره‌ها و نقاط بحرانی شهر شناسایی شده و اکیپ‌های خدمات رسان برای رفع مشکلات احتمالی آمادگی دارند.

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان از شهروندان خواست در صورت وقوع هرگونه مشکلی می توانند با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و  دفتر ستاد مدیریت بحران  شهرداری تماس بگیرند.

از شهروندان شهرستان انتظار می رود از حضور و تردد در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان