Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پروژه احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار علاوه بر مزایایی عملیاتی نماد گردشگری دریایی است چرا که ایده طرح آن برگرفته از گرافیک برخورد امواج به صخره‌هاست و به نحوی طراحی شده که حس زیباشناختی انسان را ترغیب می‌کند. این سازه استراتژیک با اعتبار اولیه ۲۸ میلیارد تومان و مجموع اعتبار ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی و سه درصد جلوتر از برنامه زمانبندی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساحت تقریبی سایت پروژه سه هزار و ۱۰۰ مترمربع و مساحت بنای پروژه یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است و جانمایی آن در بندر «شهید کلانتری» چابهار قرار دارد. همچنین این پروژه زمینه اشتغال‌زایی مستقیم ۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

بهره‌برداری از ۵ پروژه بزرگ راهبردی در چابهار

ایجاد دید کامل به محوطه‌های بندری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مسیر آبراه، دهانه موج شکن، لنگرگاه و فعالیت ادوات و تجهیزات بندری و همچنین استقرار برج مراقبت دریایی VTS، مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) و فضاهای عملیاتی و  افزایش ضریب ایمنی بندر چابهار در راستای اهداف پدافند غیرعامل اهداف اصلی احداث این برج کنترل ترافیک دریایی است.

کد خبر 545271 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد