Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- رئیس دادگستری استان البرز با اشاره به لزوم توجه مسئولان به گزارش‌ها در مسیر پیشگیری از بروز تخلفات گفت: در حال حاضر حدود ۵۰درصد از قضات استان البرز زیر ۵سال سابقه قضاوت دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز؛ حسین فاضلی هریکندی در آئین تودیع و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان اظهار داشت: مجموعه حفاظت و اطلاعات  وظیفه نظارت بر پرسنل و کارکنان قوه قضائیه و نیز تمامی مرتبطان قوه را بر عهده داشته و وظیفه سنگین‌تری نسبت به سایر نهادهای نظارتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حفاظت و اطلاعات دادگستری از جهت کار فیزیکی که گاه شب و روز را باید به این امر اختصاص دهند کار سختی دارند.

رئیس کل دادگستری استان البرز  با بیان اینکه "در کنار انجام وظایف مربوط به نظارت بر عملکرد کارکنان، حقوق اشخاص و حریم خصوصی آنها هم  باید توسط حفاظت رعایت شود که این امر کار بسیار حساسی است و فقط با توکل به خداوند متعال می‌توان آن را به درستی انجام داد" تصریح کرد: حساسیت اظهارنظر از این جهت حائز اهمیت است که اگر فردی را برای انتخاب یا معرفی در جایگاهی رد یا قبول کنند، علاوه بر تعیین سرنوشت آن فرد، تاثیر مستقیم آن در جامعه نمود عینی  دارد.

ترویج فسادهای مالی و جنسی هدف اصلی اولیای شیطان است/ سربلندی در مشکلات با استقامت جمعینماینده ولی‌فقیه در کردستان: «مبارزه با تحریف و فساد»؛ مهم‌ترین رسالت امام حسین(ع) بود

فاضلی هریکندی با اشاره به وظیفه مهم حفاظت و اطلاعات در خصوص اظهارنظر راجع به صلاحیت‌ها که در واقع نوعی داوری است، افزود:  به واسطه اقدام حفاظت ممکن است فردی که دارای صلاحیت است از مسئولیتی بازداشته شود که در واقع دستگاه و جامعه‌ از حضور و خدمت وی محروم شود و برعکس ممکن است صلاحیت فردی تایید شود که خدای نکرده سبب ضررهای جبران ناپذیری برای جامعه شود.

وی با بیان اینکه "طبق فرمایش معظم له وظیفه اصلی دستگاه قضا مبارزه با فساد است، اعم از فساد بیرون و درون قوه قضائیه" گفت: رهبری معظم انقلاب تاکید داشتند که مبارزه با مفاسد درون دستگاه قوه قضائیه به جهت اینکه این قوه متولی مبارزه با فساد است، اولویت دارد.

فاضلی افزود: رئیس  قوه قضائیه نیز در همایش اخیر حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه فرمودند، وظیفه حفاظت و اطلاعات، حفاظت از اسناد، اماکن و حفاظت از اشخاص است ولی سخت‌ترین بخش کار هم، حفاظت از اشخاص است که باید به نحوی اقدام شود که از نیروی انسانی صیانت شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه "ریاست قوه قضاییه همچنین در دومین همایش حفاظت اطلاعات قوه قضاییه فرمودند که بحث نظارت به معنای بی اعتمادی نیست بلکه به معنای تداوم اعتماد است" اظهار داشت: گرچه وظیفه مهم نظارت از نظر سازمانی به عهده مراجع نظارتی از جمله حفاظت و اطلاعات است ولی به معنای سلب مسئولیت از دیگران نیست و تمام ارکان و پرسنل قوه قضائیه، به‌ویژه تمام مدیران واحدهای قضایی در هر مرتبه که هستند باید به امر نظارت و سلامت پرسنل و مجموعه حساسیت ویژه داشته باشند.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه "در حال حاضر حدود 50 درصد از قضات استان البرز زیر 5 سال سابقه قضاوت دارند" گفت: این امر وظیفه سنگینی را بر عهده همه ما گذاشته که بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که تا پایان خدمت از آنها صیانت کنیم.

انتهای پیام/س

R7810/P/S6,50/CT12 بیشتر بخوانید... ترویج فسادهای مالی و جنسی هدف اصلی اولیای شیطان است/ سربلندی در مشکلات با استقامت جمعی اعتراض نماینده ولی‌فقیه در گیلان به فساد اداری در استان؛ بی‌بند و باری‌ فرهنگی از منکرات مشهود جامعه است امام جمعه زابل: قوه قضائیه با شجاعت به کار خود در مبارزه با فساد ادامه دهد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ترویج فسادهای مالی و جنسی هدف اصلی اولیای شیطان است/ سربلندی در مشکلات با استقامت جمعی اعتراض نماینده ولی‌فقیه در گیلان به فساد اداری در استان؛ بی‌بند و باری‌ فرهنگی از منکرات مشهود جامعه است امام جمعه زابل: قوه قضائیه با شجاعت به کار خود در مبارزه با فساد ادامه دهد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رئیس ‌مجلس با پرواز عادی وارد فرودگاه آبادان شد + فیلم ۲ کردستان| تصادف خونین در جاده پالنگان به کامیاران ۴ کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت+علت سانحه ۳ قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم ۴ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۵ خوزستان| عزاداری دهه دوم محرم با مداحی حاج‌صادق آهنگران در دزفول به روایت تصاویر ۶ خوزستان| اجتماع "علمداران حسینی" در دهه دوم محرم به روایت تصاویر ۷ سمنان| دلواپسی‌هایی که تمامی ندارد؛ کرونا و دغدغه والدین در آستانه سال تحصیلی جدید ۸ فرمانده انتظامی استان زنجان: هیئات مذهبی تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند مهمترین اخبار استانها واکنش صریح رئیس مجلس به نامگذاری پلی در خرمشهر با نام برادر شهیدش + فیلم ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌ / حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ تحلیل ‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از آشفته بازار مسکن / دولت توجهی به پیش‌بینی بحران مسکن نداشت / ۳ عامل گرانی مسکن گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از سبک جدید گروه‌های جهادی شهرستان قرچک در خدمت‌رسانی / جهادگرانی که مدارس فرسوده را آباد می‌کنند مهمترین اخبار تسنیم رژیم صهیونیستی ــ حزب‌الله| وقتی یک تهدید سید حسن نصرالله به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم تحلیل ‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از آشفته بازار مسکن / دولت توجهی به پیش‌بینی بحران مسکن نداشت / ۳ عامل گرانی مسکن رکود در ۱۳هزار پروژه با پیشرفت بالای ۶۰درصد ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌ / حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان البرز حفاظت و اطلاعات مبارزه با فساد قوه قضائیه ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: ۵۶.۸ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان با اجرای ۲۲ فقره حکم قطعی قضایی (قلع‌وقمع و خلع ید) در سال گذشته رفع تصرف شد.
سرهنگ امیرسعید باقری با اشاره به تشکیل هشت مورد پرونده قضایی (کیفری) در سال گذشته نیز افزود: در این مدت ۱۶۰ مورد اخطار به متصرفان اراضی ملی و دولتی استان اصفهان نیز صادر شده است.
وی ادامه داد: گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به‌منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با متعرضان و متصرفان اراضی دولتی و تهیه و تدوین طرح‌های موردنیاز به‌منظور تأمین حفاظت اراضی از جمله وظایف عوامل این یگان است.
وی با بیان اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع است، گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت اراضی استان در نظر گرفته شده و هم استانی‌ها می‌توانند تمامی اخبار، اطلاعات و گزارش‌ها خود را پیرامون موضوع زمین خواری اطلاع‌رسانی کنند..

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند