Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر صبح امروز در نشست کارگروه اقتصادی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت کار با توجه به سرانه پایین درآمد خانوارها باید نگاه ویژه‌ای برای رشد و توسعه اشتغال‌های پایدار داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس خراسان شمالی با تاکید بر لزوم عدالت محوری در وزارت کار گفت: سرانه درآمد خانوار باید به نسبت جمعیت در نظر گرفته شود تا عدالت برقرار شود در غیر این صورت مسیر درستی طی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از روستاها خالی از سکنه است، افزود: بسیاری از جوانان روستاها برای شغل‌های کاذب و کارگری از روستا به مراکز استان‌ها و تهران مهاجرت کرده‌اند که آسیب‌های فراوانی را در پی دارد.

پاکمهر حضور این جوانان در روستاها را عامل رشد تولید دانست و بیان داشت: متأسفانه با تعلل‌های فراوان در این حوزه اکنون دیرهنگام شده است.

نماینده ۵ شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعتبارات پاسخگوی نیاز متقاضیان طرح‌های اشتغال در خراسان شمالی نیست و بسیاری از طرح‌ها حتی به تأیید کار گروه رسیده و مصوب بانک است اما در انتظار تسهیلات مانده و بانک می‌گوید تسهیلات وجود ندارد.

وی افزود: طرح‌هایی نیز که شروع شده به تورم روز خورده و ناتمام مانده است و ظاهراً نیز تسهیلات پرداخت شده اما عملاً تورم سالانه مانع از ایجاد اشتغال شده و شغل پایداری را ایجاد نکرده لذا نیازمند کمک است.

پاکمهر در انتها با اشاره به یکی از هلدینگ های اقتصادی کشور که زیر نظر وزارت کار و تعاون است گفت: این هلدینگ در خراسان شمالی سرمایه گذاری ندارد در حالی که در استان‌های دیگر سرمایه‌های خوبی وارد کرده است.

کد خبر 5012873

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع نمایندگان خراسان شمالی تسهیلات اشتغالزایی محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده‌‎گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در استان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محسن صفایی اظهار داشت: سپرده‌گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور است که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و با همکاری شرکت زنجیره تأمین دانش و بانک ملی اجرایی شده و با استقبال اتباع، فرآیند اجرایی آن در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند، تصریح کرد: متقاضیان با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن از جمله اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: طی مراسمی امروز دفترچه‌های اقامت در اختیار اولین گروه از اتباع مشارکت‌کننده در این طرح قرار گرفت.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر