Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، برات قبادیان روز سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: توسعه صنعت کار دانشگاه است و حوزه صنعت به این مرحله رسیده که به صورت سنتی قادر به ادامه فعالیت نیست، استفاده از ماشین آلات فرسوده، نیروی انسانی متخصص و بازدهی پایین نشان می دهد که صنعت باید از پیشرفت های علمی استفاده کند چرا که اگر خود را با این روند تطبیق نداده و پیش نرویم صنعت لطمه خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیوند دانشگاه با جامعه و حوزه های صنعت در سیاست گذاری های کلان دیده نشده و در این زمینه دارای ضعف بوده و سندهای چشم انداز به طور کامل اجرایی و اهداف محقق نشده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امروز استفاده از علم و فناوری بسیار مهم و کاربرد حیاتی دارد و دیگر نمی شود به شکل سابق صنعت را به جلو برد و اینجا بایست دانشگاه ها پای کار بیایند.

قبادیان به عوامل اثر گذار در روابط بین صنعت و دانشگاه در حوزه تحقیق و توسعه اشاره و تاکید کرد: باز بودن سیستم دانشگاه در تحقیقات پایه و صنعتی، حمایت مالی از پژوهش های دانشگاهی، نیاز دانشگاه ها به استفاده از منابع جدید برای تامین بودجه و احیای نگرش نوآوری در دانشگاه و صنعت از مهمترین عوامل مهم و اثرگذار در روابط بین این دو بخش است.

وی با اشاره به طرح ملی تاپ برای ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با بخش صنعت تصریح کرد: این طرح برای توسعه فناوری در صنایع و مشارکت هر چه بیشتر بین این دو بخش ایجاد شده است.

قبادیان، به روز شدن علم متناسب با دیگر نقاط جهان، جبران عقب ماندگی در حوزه های تولید، تحقیق و اقتصاد، ایجاد ارتباط مابین دانشگاه و صنعت، به وجود آمدن فرصت های جدید شغلی برای جوانان و کاهش یافتن وابستگی در اقتصاد کشور به نفت را از جمله اهداف مهم در اجرای طرح ملی تاپ بیان کرد و گفت: اجرای این طرح در کشور علاوه بر اینکه بسترساز پیشرفت در حوزه اقتصاد و تولید است، در ارتقای شاخص های اجتماعی نیز نقش تاثیر گذاری را ایفا می کند و در کاهش این آسیب ها موثر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اجرایی شدن طرح تاپ با تاکید بر علم محوری در امور صنایع گفت: نیروی انسانی متخصص و پرورش یافته کلید کار است و ما ناچار هستیم در حوزه صنعت به سمت پویایی نیروی انسانی در صمت باشیم.

وی با بیان این مطلب که می بایست در تعریف طرح ها و پروژه های ملی آینده نگری کنیم، افزود: در این میان طرح تاپ یکی از آن طرح های مهم است و در استان ایلام نیز دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

قبادیان با اشاره به اینکه رشد توسعه در استان ایلام در چند سال گذشته در کمتر استان کشور اتفاق اقتاده است، تاکید کرد: راهبرد ما در وزارتخانه این است که بخش های هم سنخ را به هم نزدیک و هم گرایی های خوبی بیرون از وزارتخانه ایجاد کنیم.

معاون، آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز سه شنبه یازدهم شهریورماه به منظور افتتاح کارخانه آرد نگین زاگرس، بازدید از کارخانه ماداکتو استیل کرد دره شهر، شهرک صنعتی ایلام و مرکز نوآوری دانشگاه آزاد ایلام، شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام و شورای ادارای ادارات هم خانواده صنعت، معدن و تجارت وارد ایلام شد.

برچسب‌ها ایلام وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی ایلام وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در کارگروه استانی اقتصاد دریا محور خواسته رئیس جمهور را در حوزه دریا حرکت پروژه محوری دانست.

  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور شامگاه چهارشنبه (۱۹اردیبهشت‌ماه)، در نشست کارگروه استانی توسعه اقتصاد دریا محور، اظهار داشت: مسیری  که استان هرمزگان در جهت توسعه دریامحور آغاز کرده دقیقا منطبق بر خروجی و جمع‌بندی هیات دولت است.

وی افزود: رئیس جمهور از ما می‌خواهد در حوزه دریا پروژه محور پیش برویم چرا که در پروژه‌ها هم اشتغال وجود دارد، هم موجب رونق معیشت مردم می‌شود و هم رشد اقتصادی را در پی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۷ ارگان مرتبط با دریا در کشور فعالیت دارند، گفت: پروژه‌های خوبی توسط این ارگان‌ها در حوزه دریا آغاز شده است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با هم‌افزایی این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

صفایی عنوان‌کرد: همه‌ی همت هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی معطوف بر این است که پروژه‌های در مرحله مطالعات  را سریعا به مرحله‌ی آغاز عملیات اجرایی برسانیم از این رو مجدانه زمینه‌های آغاز پروژه بندرگاه جدید لنگه را در غرب هرمزگان پیگیری می‌کنیم و در شرق نیز تلاش می‌کنیم عملیات اجرایی بندر مکران طی سال جاری آغاز شود چرا که طبق سیستم سازمان بنادر اگر پروژه‌ای آغاز شود به صورت مستمر اعتبارات آن تخصیص یافته و پیش خواهد رفت.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه پس‌کرانه بندر شهید رجایی و عملیات اجرایی پل دسترسی به بندرگاه فعلی و پس‌کرانه، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به ظرفیت بندری هرمزگان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به طرح محدوده بزرگ گردشگری دریایی استان در بنادر نخل‌ناخدا و شهید حقانی، گفت: این طرح در اسکله نخل‌ناخدا در حال انجام است و در بندرشهید حقانی نیز تلاش خواهیم کرد توسعه حوضچه‌ها را آغاز کنیم تا ظرفیت حمل و نقل دریایی و گردشگری در حوزه دریا دوچندان شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • نقش دانشگاه آزاد در توسعه همکاری‌های استان واسط عراق و ایلام
  • رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است
  • راه‌اندازی هنرستان‌های مهارتی در جوار دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • «رویداد صدرا» توافق برد-برد دانشگاه و صنعت
  • سازمان توسعه تجارت سیاستگذار صنعت نمایشگاهی یا حامی یک سایت نمایشگاهی
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری