Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی منصوری صبح امروز در نشست کارگروه اقتصادی خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، برنامه زمان بندی در شرایط فعلی کشور را امری مهم دانست و اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان باید نتایج اثرگذاری اجرای طرح‌های مختلف اشتغال به ویژه طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه اقتصاد خراسان شمالی را نیازمند برنامه‌ای دقیق دانست و گفت: باید بررسی کرد که چه مقدار از اعتبارات پیش بینی شده در استان به سمت سرمایه در گردش، توسعه و ایجاد واحدهای تولیدی سمت و سو داده شده است؟

وی افزود: دستگاه‌های دولتی مسئول ارائه مجوز، انعقاد قرارداد و پرداخت وام اشتغال هستند اما به دستاوردها و نتایج کاری ندارند که باید به این حوزه نیز توجه و تاکید ویژه داشته باشند.

منصوری با اشاره به اینکه بالا یا پایین بودن میزان پرداخت وام به متقاضیان اشتغال در یک استان ارتباطی با جهت‌گیری آن استان ندارد، بیان کرد: خراسان شمالی به لحاظ حجمی در پرداخت تسهیلات در بخش فرش دستباف جز رتبه‌های برتر کشور است اما صرفاً ایجاد دار قالی کافی نیست و باید بازار فرش را تقویت کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اشتغال روستایی نیز گفت: در برنامه اشتغال روستایی طبق قانون مصوب مجلس جمعیت، نرخ بیکاری و سرانه درآمد، شاخص‌های توزیع منابع هستند اما در برخی از استان‌ها نیاز به توجه بیشتر داریم که قطعاً این موضوع در دستور قرار می‌دهیم.

وی استفاده از منابع بازپرداختی تسهیلات اشتغال برای ارائه وام‌های جدید را راهی برای کاهش مشکلات دانست و افزود: در حوزه معدن بر خلاف سایر حوزه مشکل ضمانت نداریم که این موضوع به عنوان مشوقی برای سرمایه گذاری در این بخش است.

منصوری تاکید کرد: سهم بخش خدمات و گردشگری در تسهیلات اشتغالزایی قابل توجه است اما بخش زیادی از این اعتبارات برای ایجاد تفرجگاه‌ها هزینه می‌شود که معتقدیم تسهیلات اشتغال نباید به سما ایجاد زیر ساخت سوق داده شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انتها گفت: در بخش کشاورزی باید به سمت هزینه اعتبارات برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برویم و زنجیره تولید محصولات کشاورزی و دامی را رونق دهیم.

کد خبر 5012910

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی منصوری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال روستایی محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه بجستان روز یکشنبه در گردهمایی گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها در بجستان نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همه برنامه ریزی های مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه باید در مرحله نخست با نگاه به توانمندی ها و پتانسیلهای مناطق روستایی باشد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: مناطق روستایی از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی متکی بر مشارکت مردمی برخوردارند و با حمایت از این بخش می توان بستر جهش تولید را فراهم و پتانسیلهای بالقوه تولیدی روستاها را با برنامه ریزی صحیح به فعلیت تبدیل کرد.

امام جمعه بجستان گفت: شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این مناطق دارند و باید با تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای عمران این مناطق و جهش تولید برنامه ریزی جامع داشته باشند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: شوراهای اسلامی وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند، بلکه از توده مردم هستند و باید با همکاری سایر ادارات و سازمانها به مردم مناطق شهری و روستایی خدمت کنند.

فرماندار بجستان هم در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی این شهرستان در ارایه خدمات به مردم پیشگام هستند و اتحاد و انسجام بین شوراها موجب خدمات اثر بخش و هدفمند به مردم و سرعت بخشی در رفع مشکلات جامعه می شود.

حسن حیدری ادامه داد: مشکلی در شهرستان نبوده که در بین اعضای شورا مطرح شود و آنان در ارایه خدمت به مردم جلوتر از سایر مسوولان شهرستان بجستان نباشند و این از نقاط قوت شوراهای اسلامی بجستان است.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی