Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولیت اجتماعی هیئات مذهبی در کمک های مومنانه یاریگر چشمان منتظر شد و برگ زرینی بر پیروان مکتب سیدالشهدا (ع) افزود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،تأکید رهبر انقلاب و مراجع معظم تقلید بر حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم، مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گرفت و محرمی مثال‌زدنی را برای همیشه در تاریخ رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای هیئات مذهبی کشور نیز به پاس همت بالای هیئتی‌ها و رعایت نکات بهداشتی، بیانیه‌ای را صادر کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بِسْم الله الرحمن الرحیم

قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله):  «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً

سالیان بسیاری از عاشورای خونبار و عبرت‌آموز سال ٦١ هجری سپری شده است. چه بسیار حوادث و وقایعی که در این سال‌ها به فراموشی سپرده شده اما محرم هر سال که می‌آید تو گویی رستاخیزی عظیم سراسر جهان را فرا می‌گیرد؛ هنوز صدای هل من ناصر حسین (ع) و یارانش در گوش تاریخ به گوش می‌رسد که جهانیان را به عدالت‌طلبی، خدامحوری و ظلم‌ستیزی و عزت‌طلبی فرا می‌خواند.

بی‌تردید آنچه که موجب شده نور این چراغ فروزان هدایت، هیچ‌گاه به خاموشی و تاریکی نگراید، همانا تلاش عاشقانه و همت بی‌ریا و عارفانه شیعیان و پیروان اهل‌بیت (ع) است که در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و بقاع متبرکه ،محرم هرسال را به صحنه شورآفرین ابراز عشق و محبت به سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش مبدل می‌کنند.

امسال هیئات مذهبی که مصداق "یحبهم و یحبونه" هستند با توجه به شیوع بیماری کرونا تجربه گران‌سنگ و ارزشمندی را در برپایی مجالس عزای حسینی در کمال سادگی و بدون تشریفات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کوچه، خیابان، منزل، دانشگاه، مدارس، پادگان و امام زادگان و پارک‌ها  به نمایش گذاشتند که بی‌شک می‌تواند الگویی ماندگار برای همه شیعیان و عاشقان اهل‌بیت (ع) در سراسر جهان باشد علاوه بر این، مسئولیت اجتماعی هیئات مذهبی در کمک های مومنانه یاریگر چشمان منتظر شد و برگ زرینی بر پیروان مکتب سیدالشهدا (ع) افزود.

اینک که دهه نخست محرم امسال هم با شور و شعور و حرارت در سراسر ایران اسلامی این جغرافیای پرعشق، در کمال عظمت و در خور شأن أهل‌بیت (ع) برگزار شد، شورای هیئات مذهبی کشور بر خود لازم می‌داند تا مراتب تقدیر و تشکر را از ولی امرمان مقام معظم رهبری و  همه بانیان مجالس، مسئولان هیأت‌های مذهبی وعاظ و روحانیان مداحان و روضه‌خوانان و خدام و هیأت امنای مساجد و امامزادگان و همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی،  ستاد ملی کرونا، صدا وسیما، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزرات‌خانه‌های علوم و تحقیقات، ورزش و جوانان، ستاد نیروهای مسلح  و همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به‌عمل آورده و از خدای متعال مسألت کند تا این عزاداری‌ها و سوگواری‌ها اولاً باعث اخلاق‌مداری و هنجار‌مندی و ارتقاء معنویت در جامعه شده و ثانیاً ذخیره آخرت شیعیان و محبان حضرتش قرار گیرد.

در پایان  این شورا آمادگی مدیریت و نقش‌آفرینی پررنگ برای مدیریت و حضور در اربعین امسال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام می‌دارد.

شورای هیئات مذهبی کشور

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم عزاداری ماه محرم هیئت بیشتر بخوانید... تقدیر وزیر بهداشت از سازمان تبلیغات اسلامی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تقدیر وزیر بهداشت از سازمان تبلیغات اسلامی واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم عزاداری ماه محرم هیئت پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ وقایع روز یازدهم محرم| عبور کاروان اسرای کربلا از کنار بدن‌های مطهر شهدا ۲ درخشنده: دوست دارم مجسمه شهید سلیمانی را در سطح شهر ببینم ۳ حسین انتظامی درگذشت مدیر مسئول ماهنامه «فیلم» را تسلیت گفت ۴ حضور خانواده امام حسین(ع) در کربلا نشان از جنایتی عظیم دارد/ چه ابعادی از عاشورا با وجود زنان و کودکان مشخص شد؟ ۵ وقایع روز دوازدهم محرم| ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه ۶ آیا استقلال بودجه شبکه‌های خارجی تلویزیون، اشتباهی است یا راهبردی؟ ۷ افزایش توان مهندسی کمیته جستجوی مفقودین با دستور سرلشکر باقری+فیلم ۸ رویگری: در کوچه و خیابان "کیان" صدایم می‌زنند/ چرا فقط به هنگام دیدن "مختارنامه" یادم می‌افتند؟ مهمترین اخبار فرهنگی باز کردن راه تنفسی تولید در صنعت چاپ با راه‌حل‌های کوتاه مدت/ دولت نوشدارو را دریابد حضور خانواده امام حسین(ع) در کربلا نشان از جنایتی عظیم دارد/ چه ابعادی از عاشورا با وجود زنان و کودکان مشخص شد؟ ماجرای اردوگاهی با اسرای متنوع از سلطنت طلب تا بسیجی و ارتشی/ رفاقت نیروهای صلیب سرخ با اسرای ایرانی چگونه اتفاق افتاد؟ فلورا سام منتظر تولید سریال "پیش‌پرداخت"/ دوست دارم به بازیگری برگردم مهمترین اخبار تسنیم رژیم صهیونیستی ــ حزب‌الله| وقتی یک تهدید سید حسن نصرالله به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم دیدار عراقچی با وزیر خارجه اتریش در وین/ تاکید "شالنبرگ" بر لزوم حفظ برجام تحلیل ‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از آشفته‌بازار مسکن/ دولت توجهی به پیش‌بینی بحران مسکن نداشت/ ۳ عامل گرانی مسکن فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب تسنیم عزاداری ماه محرم هیئت موکب تسنیم عزاداری ماه محرم هیئت هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تأمین آب اضطراری سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه تامین آب اضطراری منطقه سیستان و زاهدان یک طرح الگو در کشور است و نشان می‌دهد که اگر پای کار باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در حاشیه بازدید از طرح تامین آب اضطراری منطقه سیستان و زاهدان که به همراه فداحسین مالکی نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، از زحمات مجموعه کارکنان وزارت نیرو، شرکت‌ها و پیمانکاران که به صورت جهادی در اجرای این پروژه فعالیت کرده اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: با تلاش تمام مجموعه وزارت نیرو، شرکت‌ها و پیمانکاران این طرح بزرگ انجام گرفت و همه پای کار آمدند تا طرح حفر چاه و انتقال آب انجام شود و این در حالی انجام گرفت که در سال گذشته این منطقه بیابان بود و بیشترین حجم طوفان‌ها را در منطقه داشتیم و شرایط کار در منطقه بسیار سخت بود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: از سوی دیگر شرایطی حاکم بود که آب چاه نیمه‌ها در حال اتمام بود و مردم گلایه‌مند و نگران از شرایط پیش رو بودند.

وی گفت: خداوند در کنار تلاش همه مجموعه‌ها، نعمت بارندگی در شمال استان سیستان و بلوچستان را عطا کرد و چاهک های در حال خشکیدن حیات دوباره گرفتند.

کرمی بیان داشت: طرح انتقال آب دریا نیز طرح بی‌نظیری است که با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب بخشی از اعتبارات مورد نیاز نیز از صندوق ذخیره ملی تامین شد و این طرح بزرگ هم اکنون در حال اجراست. کیفیت در اجرای کار بسیار مهم است و باید بر کیفیت امور نظارت شود.

وی عنوان کرد: پروژه تامین آب اضطراری منطقه سیستان یک پروژه بی‌نظیر و الگو است و نشان می‌دهد که اگر بخواهیم در کشور پروژه‌های بزرگ انجام دهیم می‌توانیم به سرعت کار را شکل دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرعت در اجرای طرح‌ها را در پروژه‌های دیگر نیز می‌توانیم ببینیم به طوری که در حوزه ساخت بزرگراه در گذشته سالی 10 الی 15 کیلومتر در استان احداث می‌شد اما امسال این رقم به 180 کیلومتر رسیده است که جای قدردانی از دست‌اندرکاران این مجموعه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیأت ظرفیتی برای اجتماع قلوب و تربیت انسان انقلاب اسلامی
  • پروژه تأمین آب اضطراری سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است
  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار