Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:28:59 GMT

افزایش سطح مبادلات ایران و پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۸۳۹۴

افزایش سطح مبادلات ایران و پاکستان

ایسنا/کرمان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در دیدار نخست وزیر پاکستان و رییس جمهور ایران مقرر شد سطح مبادلات تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد و حتما ما سهم موثری از این میزان را به استان کرمان اختصاص می دهیم زیرا برنامه بلندپروازانه ای (۱۰ میلیارد دلار در سال) برای توسعه صادرات استان کرمان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سیدمهدی طبیب زاده" امروز ۱۱ شهریورماه در نشست "بررسی همکاری های اقتصادی استان کرمان و کشور پاکستان" با حضور سرکنسول پاکستان در ایران اظهار کرد: به افزایش چشمگیر سطح روابط با پاکستان علاقمند هستیم.

وی با اشاره به تحلیل بازار پاکستان و با بیان توانمندی های استان کرمان افزود: امکان توسعه روابط تجاری بالائی بین کرمان و پاکستان وجود دارد.

طبیب زاده تصریح کرد: در دیدار نخست وزیر پاکستان و رییس جمهور ایران مقرر شد سطح مبادلات تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد و حتما ما سهم موثری از این میزان را به استان کرمان اختصاص می دهیم زیرا برنامه بلندپروازانه ای (۱۰ میلیارد دلار در سال) برای توسعه صادرات استان کرمان داریم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: در راستای راهبردهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، توسعه تجارت با کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده ایم و به طور مشخص در زمینه همکاری تجاری با پاکستان این دومین جلسه است که برگزار می کنیم.

وی اظهار کرد: سیاست های اقتصادی پاکستان را به لحاظ رشد خوب اقتصادی و توسعه کشور تحسین می کنیم زیرا علی رغم اینکه در این کشور منابع نفت و گاز و معدن آنچنان وجود ندارد اما اقتصاد خوبی برپا کرده و امیدواریم بتوانیم از این تجارب استفاده کنیم.

طبیب زاده تصریح کرد: روابط تجاری ما با پاکستان در سطح بسیار محدودی است و امیدواریم از دو هفته آینده بتوانیم همکاری را آغاز کرده و مبادلات تجاری را به سطح بالائی برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی کرمان تجارت خارجی میلیارد دلار استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری دو جانبه با هدف اعلام حمایت از ملت فلسطین و توقف تجاوز به نوار غزه واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه به دلیل نقض قراردادهای تجاری بین دو طرف است.

این وزارتخانه افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه تصمیم به کاهش سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

این موضع‌گیری رژیم صهیونیستی در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش درها را به روی مبادلات تجاری با اسرائیل بسته و تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری بین دو طرف دیگر وجود خارجی ندارد.

وی افزود: اسرائیل تاکنون ۴۰ تا ۴۵ هزار فلسطینی را با وحشیگری تمام به قتل رسانده است و منطقی نیست که ما به‌عنوان مسلمان در برابر اتفاقاتی که می‌افتد، دست بسته بمانیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی‌رحم است و این بی‌رحمی را علیه کودکان، زنان و سالمندان در غزه نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تمام غرب به رهبری آمریکا به نفع اسرائیل کار می‌کند، تصریح کرد: همه این ظرفیت‌ها را بسیج کردند و مردم ضعیف فلسطین را رها کردند تا در برابر بمب‌های اسرائیل جان خود را از دست بدهند، بنابراین ما دیگر تحمل این وضعیت را نداشتیم و ۹.۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه را نادیده گرفتیم و درهای تجارت با اسرائیل را بستیم.

وی افزود: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل با هدف اجبار این رژیم به آتش‌بس در غزه است. اکنون ما یک هدف داریم: مجبور کردن دولت نتانیاهو که با حمایت غرب از کنترل خارج شده است، به آتش‌بس. این اقدام ترکیه الگویی برای کشورهای دیگر خواهد بود که از وضعیت کنونی ناراحت هستند.

اردوغان همچنین گفت: ما نه به دنبال خصومت و درگیری با هیچ کشوری در منطقه خود هستیم و نه می‌خواهیم شاهد درگیری و خونریزی در هیچ جایی باشیم.

کد خبر 6096000

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان