Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:52:33 GMT

معاون وزیر بهداشت: حقوق پرستاران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۸۴۸۷

معاون وزیر بهداشت: حقوق پرستاران افزایش یافت

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت بهداشت، سید کامل تقوی نژاد روز سه شنبه در گزاشی به وزیر بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل هشتم آیین نامه اداری استخدامی کارکنان غیر هیات علمی همه کارکنان دولتی گروه پرستاری اعم از پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک بهیار که حکم یا قرارداد مستقیم با مراکز تابعه وزارت بهداشت دارند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه پرستاری افزود: این افزایش حقوق به همه کارکنان دولتی گروه پرستاری اعم از رسمی، پیمانی، طرحی، ضریب کا، پزشک خانواده و بیمه روستایی و همچنین نیروهای قراردادی کار معین  تعلق گرفته و به طور میانگین ۱۲ میلیون ریال به حقوق کارکنان اضافه شده است.
تقوی نژاد همچنین در خصوص افزایش حقوق و مزایای گروه پرستاری شرکتی (بخش خصوصی) شاغل در مجموعه وزارت بهداشت نیز گفت: جلسات کارشناسی انجام و گزارش و راهکارهای پیشنهادی آن ارائه شده که اقدامات لازم با توجه به رهنمودهای وزیر بهداشت در جلسه کارشناسی در حال انجام است. از جمله انعقاد قرارداد موسسات وابسته با شرکت کارآفرین و تدوین دستورالعمل واحد برای اجرا در مجموعه وزارت بهداشت که متوسط ۹ میلیون ریال به حقوق و مزایای مشمولان اضافه می شود.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزیر بهداشت همچنین به صدور بخشنامه مورخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ به موسسات تابعه وزارت بهداشت مبنی بر امکان ذخیره مرخصی استحقاقی استفاده نشده کارکنان درگیر در بحث مواجهه با ویروس کرونا اشاره کرد که بر اساس نیاز و ابلاغ موسسه از مرخصی خود استفاده نکرده اند و گفت: این بخشنامه در حال اجراست.
تقوی نژاد همچنین از صدور بخشنامه به دانشگاههای علوم پزشکی مبنی بر جداسازی پرداخت اضافه کار کارکنان گروه پرستاری شاغل در بیمارستانها از کارانه و پرداخت کارانه بر اساس ۹۰ درصد از ۲۷.۵ درصد جزء حرفه ای بیمارستان به کارکنان مذکور و تسریع در پرداخت معوقات اضافه کار خبر داد و گفت: با توجه به تاکید مجدد وزیر بهداشت، مکاتبه لازم انجام می شود و با توجه به مذاکرات انجام شده با همکاران معاونت درمان وزارت بهداشت، سیستم قاصدک مبنی بر جداسازی اضافه کار از کارانه بسترسازی شده و دانشگاهها موظف به رعایت آن از تاریخ اول اسفند ۹۸ هستند.
وی افزود: دانشگاههایی که معوقات کارانه را پرداخت نکرده و به تاریخ مذکور رسیده اند، پرداختهای خود را بر اساس مفاد این بخشنامه انجام می دهند اما دانشگاههای علوم پزشکی که دارای معوقات کارانه و اضافه کار هستند، پس از پرداخت معوقات خود تا تاریخ اول اسفند ۹۸، پرداخت و محاسباتشان الزاما طبق بخشنامه فوق خواهد بود.
تقوی نژاد یادآور شد: با تلاشهای صورت گرفته و وصول مطالبات از تامین اجتماعی، میانگین معوقات اضافه کار از پنج ماه به سه ماه و کارانه از ۱۸ ماه به ۱۰ ماه کاهش یافته و در صورتی که مطالبات بیمه سلامت نیز وصول شود، پیش بینی می شود معوقات کارانه به پنج ماه کاهش یابد.
وی همچنین از تدوین، تصویب و اجرای دستورالعمل اعمال مدرک تحصیلی و تغییر عنوان کارکنان قراردادی کار معین از سال ۱۳۹۸، از جمله قراردادی های گروه پرستاری خبر داد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی گفت: مکاتبه و رایزنی برای تامین اعتبار و اخذ مجوز برقراری فوق العاده ویژه به کارکنان درگیر درمقابله با کرونا با تاکید بر گروه پرستاری و همچنین ارائه پیشنهادها و بسته های حمایتی در خصوص جبران خدمات و پیش بینی در قوانین و مقررات گروه پرستاری و کارکنان درگیر در مقابله با کرونا که طی نامه های مورخ ۲۱ اردیبهشت ۹۹ به سازمان برنامه و بودجه و مورخ ۱۳ فروردین ۹۹ به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و مورخ ۱۶ اردیبهشت به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور منعکس شده است که در این راستا مبلغ پنج هزار میلیارد ریال به دانشگاههای علوم پزشکی تخصیص داده شده و به ذینفعان پرداخت صورت گرفته است.
تقوی تژاد همچنین به مکاتبه با سازمان اداری و استخدامی کشور و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای اخذ مجوزهای لازم در خصوص اعطای امتیازات ویژه در آزمونهای استخدامی به گروه پرستاری و درمانی درگیر در مبارزه با کرونا اشاره کرد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزیر بهداشت با بیان اینکه مجوزهای استخدامی بر اساس نیازسنجی نیروی انسانی، توسعه بیمارستانها و بخشهای بیمارستانی اخذ و توزیع می شود، گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۷۱۳ نفر در مشاغل پرستاری و تعداد ۸۵۸ نفر ماما برای بکارگیری در بیمارستان های جدید و توسعه یافته و اتاق های زایمان (LDR) به صورت پیمانی استخدام شدند.

وی افزود: مجوز استخدام سه هزار نفر به صورت پیمانی نیز از سازمان اداری و استخدامی کشور دریافت شده است که ۲۵۰۰ نفر این مجوز به گروه پرستاری و ۵۰۰ نفر سایر مشاغل اختصاص داشته و در حال رایزنی برای تامین اعتبار با سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.
تقوی نژاد همچنین افزود: در حال پیگیری دریافت مجوز برای برگزاری آزمون استخدام ۲۲۸۴ نفر نیروی قراردادی هستیم که بخش اعظم آن گروه پرستاری و مامایی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا هفته دولت علیرضا زالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری هفته دولت ۹۹ ؛ روحانی چه گرفت و چه می دهد؟ وعده‌هایی که تحقق یافت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هفته دولت علیرضا زالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا هفته دولت علیرضا زالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گروه پرستاری وزارت بهداشت وزیر بهداشت تقوی نژاد اضافه کار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران