Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:44:33 GMT

پیش بینی برداشت ۶ هزار تن گلابی از باغات اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۸۴۹۰

پیش بینی برداشت ۶ هزار تن گلابی از باغات اصفهان

احمدرضا رئیس زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز عملیات برداشت گلابی از سطح بیش از ۸۶۰ هکتار از باغات بارور استان اصفهان اظهار داشت: عملیات برداشت گلابی تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری بالغ بر ۶ هزار تن انواع گلابی زود رس و دیررس برداشت و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش برداشت گلابی نسبت به دو سال گذشته

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان داشت: میزان برداشت گلابی در استان اصفهان، نسبت به سال قبل با وجود بهبود وضعیت منابع آب مورد استفاده در سال جاری و سال ماقبل آن، اندکی کاهش خواهد داشت که از مهم‌ترین دلایل آن بارندگی‌های مداوم بهاره به هنگام تلقیح گل‌ها بوده است.

رئیس زاده عمده ارقام تولیدی گلابی در سطح استان اصفهان را شاه میوه، نطنزی، سبری، دو فصله، کوشیا و اسپادانا اعلام کرد و افزود: در حال حاضر استفاده از ارقام زودرس و میان رس و همچنین احداث باغ‌های متراکم را به عنوان راهکارهایی برای بهبود عملکرد باغات گلابی اصفهان و استفاده بهینه از آب در دستور کار قرار داده ایم.

وی بیان داشت: شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد، نطنز، اصفهان، سمیرم، گلپایگان، فلاورجان و شاهین شهر مناطق عمده تولید گلابی استان اصفهان هستند.

کد خبر 5012589

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اصفهان میوه گلابی کشاورزی محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا برداشت گلابی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

یوسف گازران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

وی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل