Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:45:44 GMT

عفو مخالفان سیاسی دولت ونزوئلا با هدف آشتی ملی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۸۶۱۳

عفو مخالفان سیاسی دولت ونزوئلا با هدف آشتی ملی

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی ونزوئلا (avn) به نقل از خورخه رودریگس وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی این کشور نوشت: حکم عفو برخی مخالفان سیاسی در حالی صادر می‌شود که ونزوئلا این روزها و در آستانه انتخابات پارلمان و نیز برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی و حملات چندجانبه دشمنان در بحبوحه همه گیری کرونا، بیش از هر زمان دیگر به صلح و وحدت ملی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام دولتی ونزوئلا تصریح کرد: این حکم عفو به منظور آشتی ملی برای هدایت تمام اقدامات سیاسی به راه صلح آمیز قانون اساسی و انتخابات دمکراتیک صادر شده و امید است که همه طیف های سیاسی اهتمام تمام به آن داشته باشند.

«خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه صدور حکم عفو جمعی از مخالفان از سوی رییس جمهوری در جهت تحکیم صلح و آشتی ملی بوده است،  ابراز امیدواری کرد که به این ترتیب مداخلات و خشونت های سیاسی به پایان خواهد رسید.

آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری 2018 ونزوئلا، با  حمایت از «خوان گوایدو» رهبر حزب مخالفان این کشور نفت خیز حوزه آمریکای لاتین و ایجاد اختلاف و مداخله جویی در امور داخلی این کشور، همواره در پی سرنگونی دولت مادورو و استعمار این کشور بوده است. 

برچسب‌ها رهبر مخالفان ونزوئلا کاراکاس انتخابات پارلمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رهبر مخالفان ونزوئلا کاراکاس انتخابات پارلمانی رهبر مخالفان ونزوئلا کاراکاس انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشتی‌کنان در کرمان ناقص ماند!

به گزارش "ورزش سه"، مس کرمان که در هفته های گذشته لیگ یک نتایج خوبی گرفته و هوادارانش را راضی کرده، روز گذشته در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از چادرملو اردکان پذیرایی کرد. مسی‌ها در این دیدار گل اول را زدند و تا آخرین ثانیه‌های بازی در 90 دقیقه یک بر صفر پیش بودند، اما در چهارمین دقیقه از وقت‌های اضافی گل تساوی را دریافت کردند تا بازی به وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی برود.

تقابل دو تیم لیگ یکی جام حذفی در ضربات پنالتی به سود چادرملو اردکان خاتمه یافت تا حسرتی بزرگ برای مس کرمان و هوادارانش باقی بماند.

نکته قابل توجه این بازی استقبال خوب هواداران کرمانی بود؛ هواداران مس که چند وقتی بود با تعداد زیاد به ورزشگاه نمی‌رفتند، عصر جمعه بسیاری از سکوهای ورزشگاه باهنر کرمان را پر کردند و امیدوار بودند تا تیم شان جواز حضور در جمع 8 تیم برتر حذفی را به دست بیاورد، اما در آخرین ثانیه‌های نیمه اول با دریافت گل تساوی حسرت خوردند و در نهایت هم با شکست در ضربات پنالتی افسوسی بزرگ را تجربه کنند.

هواداران مس در نهایت با آه و افسوس ناشی از شکست در ضربات پنالتی ورزشگاه را ترک کردند و امیدوار هستند تا تیم شان در هفته های پایانی دسته اول بتواند نتایج مطلوبی بگیرد و اگرچه شانسی برای بازگشت به لیگ برتر ندارند، اما با رتبه ای خوب فصل را تمام کند.

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • آشتی‌کنان در کرمان ناقص ماند!
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است