Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:25:25 GMT

بیانیه‌های چندگانه حماس برای رفع حصر غزه

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۸۶۲۴

بیانیه‌های چندگانه حماس برای رفع حصر غزه

مشیر المصری در سخنانی اعلام کرد که گروه های فلسطینی دیگر محاصره غزه را نمی پذیرند و باید هرچه زودتر این محاصره برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک مقام ارشد جنبش مقاومت فلسطین، حماس گفت اگر راه حل دیپلماتیک برای رفع حصر نوار غزه از سوی صهیونیستها مورد توجه قرار نگیرد آنها باید به دنبال پناهگاه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشیر المصری در سخنانی اعلام کرد که گروه های فلسطینی دیگر محاصره غزه را نمی پذیرند و باید هرچه زودتر این محاصره برداشته شود.

 

این مقام فلسطینی افزود: در صورتی که محاصره با راه حل های مسالمت آمیز برداشته نشود، گروه های مقاومت توسل به جنگ خواهند شد و در آن صورت هر اسرائیلی باید به دنبال پناهگاه باشد.

 

وی گفت: ما دیگری چیزی برای از دست دادن نداریم و مردم فلسطین در نوار غزه در فقر زندگی می کنند و محاصره اقتصادی هرچه زودتر باشد برداشته شود.

 

پیش از این اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس مستقر در غزه خواستار پایان دادن به بیش از 12 سال محاصره همه جانبه اسرائیل علیه مردم این منطقه شده بود. وی گفت برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

اسماعیل هنیه در بیانیه ای که توسط دفتر حماس منتشر شد ، گفت که حماس تلاش خود را برای پایان دادن محاصره در نوار غزه ادامه خواهد داد. وی گفت: جنبش او و مردم غزه مصمم هستند تا با محاصره ناعادلانه صهیونیستها مقابله کنند تا به طور کامل آزاد شوند.

 

در بیانیه حماس آمده است: مقاومت به شدت وضعیت موجود در نوار غزه و همچنین تماس ها و تلاش های بسیاری از طرف ها برای پایان دادن به محاصره غزه را پیگیری می کند.

 

در جای دیگر بیانیه ، رهبر حماس اطمینان خود را از تلاش های میانجیگری مصر و قطر برای پایان دادن به محاصره اسرائیل در غزه ابراز داشت.

 

در اواخر ماه جولای حماس کمک 15 میلیارد دلاری آمریکا در ازای خلع سلاح این جنبش را رد کرده بود. به گفته هنیه این پیشنهاد مقدمه اجرای طرح ننگین معامله قرن خواهد بود.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: محاصره نوار غزه حماس نوار غزه پایان دادن نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

۱۷ کشور در بیانیه‌ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به عقب نشینی وادارند.

به گزارش مشرق و به نقل از از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید امروز پنجشنبه اعلام کرد که سران این ۱۸ کشور در بیانیه‌ مشترکی از جنبش حماس خواستند تا اسیران صهیونیست را که در نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می شوند، فوری آزاد کند.

این بیانیه بدون هرگونه اشاره ای به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی و مجروح و مفقود شدن بیش از ۸۵ هزار فلسطینی بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ربودن و اسیر کردن بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن توسط نظامیان این رژیم، از آنچه "نگرانی بین المللی" درباره سرنوشت اسیران صهیونیست در نوار غزه خواند، سخن گفت.

این بیانیه همچنین تلاش کرد تا با حمایت ضمنی از رژیم صهیونیستی، هرگونه آتش بس و توقف جنگ این رژیم علیه نوار غزه را منوط به آزادی اسیران صهیونیست کند و خواست های مشروع مقاومت فلسطین مبنی بر خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، رفح کامل محاصره و تضمین بازسازی نوار غزه را به عنوان پیش شرط مبادله اسیران، نادیده بگیرد.

این کشورها در همین راستا در بیانیه خود توافق مبادله اسیران را به عنوان پیش شرط مطرح کرده و آوردند: توافق روی میز برای آزادی اسرا، آتش‌بس فوری و طولانی‌مدت در غزه را (در مرحله بعدی) به همراه خواهد داشت که افزایش کمک‌های بشردوستانه ضروری اضافی را در سراسر غزه تسهیل می‌کند و منجر به پایان خصومت‌ها می‌شود.

کشورهای فرانسه، انگلیس، آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا و تایلند به سرکردگی آمریکا این بیانیه را امضا کرده اند.

درخواست یکجانبه این کشورها از حماس برای آزادی فوری اسیران صهیونیست درحالی مطرح شده است که پیش از این مقامات مختلف سیاسی و نظامی مقاومت فلسطین و جنبش حماس هرگونه آزادی این اسیران را در گرو آتش بس دائمی در نوار غزه، خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه و رفح محاصره و تضمین بازسازی آن دانسته اند.

دیگر خبرها

  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • الازهر: گورهای جمعی غزه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد