Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بیش از ۷۹۰۰ تن از مردم آندرسون که شهر زادگاه چادویک بوزمن بازیگر «پلنگ سیاه» است، خواستار این شدند تا مجسمه وی جایگزین یک مجسمه یادبود دوران بردگی شود.

در حالی که بوزمن جمعه پس از ۴ سال مبارزه با سرطان روده درگذشت، بسیاری از هواداران وی در سراسر جهان از شنیدن این خبر دچار شوک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این درخواست آمده است: یادبود کنفدراسیون جایش در یک موزه است و ما باور داریم که جامعه باید با هم، برای تجلیل از کسی که از اندرسون بوده کاری بکند. او کسی بود که توانست صنعت سینما را تغییر دهد. او درهای زیادی را به روی سیاه‌پوستان جوان باز کرد و این کار را با ایفای نقش اصلی در فیلم‌هایی چون «پلنگ سیاه» و «مارشال» انجام داد. این خیلی طبیعی است که شهر زادگاه وی کاری برایش انجام دهد و نیازی نیست که جنجالی سیاسی در این باره به راه بیفتد.

شهر اندرسون در کالیفرنیای جنوبی واقع شده و برداشتن بنای یادبود به عنوان یک میراث ایالتی بدون تایید سنای این ایالت غیرممکن است.

این دادخواست خطاب به شهردار، فرماندار و نمایندگان محلی و نمایندگان مجلس نوشته شده و خواسته شده تا ضمن احترام به این بنای یادبود و بدون بی احترامی به آن، به موزه منتقل شود. این دادخواست در حالی ارایه می‌شود که در نقاط مختلف آمریکا به مجسمه‌های یادبود رهبران کنفدارسیون آمریکا به دلیل سابقه نژادپرستی اعتراض می‌شود.

بوزمن سال ۲۰۱۶ متوجه شد که به سرطان دچار شده و با وجود انجام چندین عمل جراحی در این فاصله، به فعالیت‌های سینمایی خود نیز ادامه داد.

منتقدان از بازی وی در فیلم «پلنگ سیاه» به عنوان نقشی چند بعدی یاد کردند که او آن را با حقیقت خودش درآمیخت و نه تنها توانایی هنری خودش را نشان داد بلکه این فیلم را به چیزی نادر و یک قهرمان فرهنگی بدل کرد. تاکید شده که این کار ساده‌ای نبود زیرا این نقش اولین ابرقهرمان در یک مجموعه کتاب کمیک است که بوزمن آن را کاملاً ملموس و زمینی کرد.

کد خبر 5012899

منبع: مهر

کلیدواژه: بازیگر سینما درگذشت چهره ها ابرقهرمان محرم 99 تئاتر ایران فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی شبکه دو سیما رادیو نمایش ویروس کرونا فیلم مستند تعزیه خوانی فیلم سینمایی برنامه رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد (با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر درباره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت (که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. 

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

دیگر خبرها

  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • مکان دقیق مرگ افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!