Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ترافیک پهنای باند داخلی در دهه اول محرم ۹۹ به دلیل پخش آنلاین مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) حدود ۱۵ درصد افزایش یافت.

سجاد بنابی با اشاره به استقبال کاربران از پخش زنده مراسم هیأت‌های عزاداری امام حسین (ع) گفت: این مراسم که به دلیل شیوع بیماری کرونا توسط هیأت‌های عزاداری به صورت پخش زنده اینترنتی در اختیار کاربران قرار گرفت سبب شد تا ترافیک پهنای باند اینترنت داخلی کشور تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ترافیک پخش مراسم هیأت‌های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در این ایام روی شبکه ملی اطلاعات پشتیبانی شده است، تاکید کرد: شبکه ارتباطی کشور در دهه نخست محرم امسال برای میزبانی از عزاداران حسینی پایدار بود.

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد ترافیک سامانه‌ها و اپلیکیشن هایی که مراسم عزاداری هیأت‌ها را پخش می‌کردند، گفت: در مورد جزئیات ترافیک این هیأت‌ها هنوز آماری نداریم اما برای مثال سامانه هیأت آنلاین ۲ میلیون کاربر یکتا در این ایام داشت.

وی در پاسخ به این سوال که این سامانه اعلام کرده که ۲۲ میلیون بازدید از سمت کاربرانش داشته، تاکید کرد: تعداد بازدید و کاربر اعلام شده برای این اپلیکیشن، تناقضی با هم ندارند. چرا که ۲ میلیون کاربر یکتا می‌توانند ۲۲ میلیون بازدید ایجاد کنند.

بنابی پیش از این نیز گفته بود: با توافق صورت گرفته میان وزارت ارتباطات و سازمان تبلیغات اسلامی، پهنای باند مصرفی برای سیستم‌های پخش آنلاین عزاداری محرم رایگان شده است.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پهنای باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه‌ این سازمان، گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲ را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، مشترکان پهن باند ثابت در پاییز سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون رسیده‌اند که این آمار کاهش اندک ۶۲/‏۰ درصدی نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱ دارد.

از سوی دیگر ضریب نفوذ پهن باند سیار در بازه زمانی ذکر شده رشد ۵ درصدی داشته است. همچنین تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان پهن باند سیار به ۱۰۹ میلیون و ۲۵ هزار مشترک رسیده است.

بر اساس گزارش رگولاتوری، عمده سهم بازار مشترکین پهن باند ثابت با رقم ۲۷/‏۷۴‬ درصد به فناوری X-DSL مربوط شده و تعداد کاربران TD-LTE به ۴۳/ ۱۹ درصد رسیده است.

همچنین ۴۹ درصد بازار اینترنت ثابت در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد و تنها‬ ۶ درصد به شرکتهای FCP مربوط می‌شود.

گزارش اخیر رگولاتوری تعداد خانوارها و شهرهای تحت پوشش فیبرنوری را تا پاییز ۱۴۰۳ مشخص کرده است.

بر اساس آمار این گزارش، ۱۱۰ شهر پوشش زیر ۳۰ درصد، ۳۱ شهر پوشش ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۷۶ شهر بالای ۶۰ درصد پوشش فیبر نوری داشته‌اند که به طور کلی تا پایان سه ماه سوم سال ۱۴۰۲، ۲۱۷ شهر به پوشش فیبر نوری رسیده‌اند.

کد خبر 6091950 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/ کمترین حقوق ۱۰ میلیون تومان می‌شود
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران