Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی  افزود: استان در اوج شیوع ویروس کرونا قرار داد و از ابتدا تاکنون اگر چه با افت و خیزهای متعددی روبرو بوده است، اما در روزهای اخیر بیشترین اوج شیوع کرونا در استان شکل گرفته است.
وی ادامه داد: با این وجود شدت شیوع کرونا در استان در مقایسه با میانگین کشور کمتر است و چهارمحال و بختیاری همچنان جزو استان‌های کم بروز به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیرانی با بیان اینکه شیوع کرونا شرایط کلی استان را در حالت هشدار قرار داده است، تصریح کرد: این در حالی است که چهار شهرستان شهرکرد، بروجن، لردگان و سامان در وضعیت قرمز قرار دارند و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان‌ها بیش از پیش جدی گرفته شود و مردم از دورهمی‌های خانوادگی به جد خودداری کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل برخی بخش‌های مختص به کرونا در مراکز درمانی استان، خاطرنشان کرد: بخش‌های کرونای بیمارستان بروجن و هاجر شهرکرد تکمیل شده است، اما ما ظرفیت‌های مرحله دوم و سوم نیز در مراکز درمانی خود فراهم کرده‌ایم و مشکلی در خصوص کمبود فضای بیمارستانی در حال حاضر نداریم.
شیرانی افزود: اگر چه وضعیت دیگر شهرستان‌های استان بهتر است اما این شرایط شکننده و ناپایدار است از همین‌رو با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه دوری از برگزاری دورهمی‌های فامیلی می‌توان تا حد زیادی در تثبیت و کاهش این وضعیت موثر واقع شد.
به گفته وی،هم اینک ۱۵۸ بیمار در بخش‌های کرونای استان بستری است که از این تعداد آزمایش ۱۲۵ نفر قطعی مثبت بوده است و ۳۸ نفر در بخش ویژه بستری هستند.
شیرانی افزود: با ثبت ۲ مورد فوتی طی‌ ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها به ۱۶۵ نفر رسید و از ابتدا تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

46

کد خبر 1427632

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: برای امروز رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و تگرگ پیش بینی شده است.
وی افزود: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها از پیامد‌های این سامانه بارشی است.
به گفته کارشناس هواشناسی استان بیشترین فعالیت این سامانه بارشی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری