Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: در حوزه صنعت چاپ ۶۰ سال از دنیا عقب‌تر هستیم و برای اینکه دوباره به قطب این صنعت در منطقه تبدیل شویم باید به کیفیت چاپ بیش از گذشته توجه کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به مناسبت روز ملی صنعت چاپ (11 شهریورماه) هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین به همراه عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل ارشاد، عزیزالله افضلی و حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی از 2 واحد چاپی در شهرک کاسپین بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه صنعت چاپ زبان گویای کل صنایع است اظهار داشت: زبان ارتباطی تولید با مردم از بسته‌بندی و چاپ محصولات شکل می‌گیرد و وقتی می‌خواهیم کالایی را بخریم ابتدا به زیبایی بسته‌بندی آن توجه می‌کنیم.

هدایت‌الله جمالی‌پور صنعت بسته‌بندی را یکی از ابعاد مهم صنعت چاپ دانست و گفت:‌ اگر بسته‌بندی مناسبی نداشته باشیم بهترین کالا را هم که تولید کنیم نمی‌توانیم از آن بهره گرفته و آن را خوب عرضه کنیم. به همان اندازه‌ای کیفیت کالا مورد توجه است، بسته‌بندی اهمیت دارد و بسته‌بندی هم در قالب صنعت چاپ نمود پیدا می‌کند.

در صنعت چاپ از ترکیه عقب افتادیم

وی با یادآوری اینکه کیفیت بسته‌بندی به کیفیت چاپ بستگی دارد، افزود: در حوزه چاپ مدرن در اول راه هستیم و بین 60 سال از صنعت چاپ در کشورهای پیشرفته و اروپایی عقب‌تر هستیم. ضمن اینکه در گذشته در صنعت چاپ از ترکیه جلوتر بودیم، ولی امروز از این کشور هم عقب افتادیم.

جمالی‌پور ادامه داد: البته فاصله ترکیه در صنعت چاپ با ما خیلی زیاد نیست اگر صنعتگران ما به کیفیت چاپ توجه کنند، به سرعت می‌توانیم به عنوان مهمترین کشور منطقه در صنعت چاپ مطرح شویم و جایگاه قبلی خود را پس بگیریم.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از صنعت چاپ یادآور شد: اگر ارتباط مفهومی با محصولات در حوزه چاپ و بسته‌بندی ما نمایان شود، صنعت را یک گام به جلو برده و به تحول اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

گزارش| چاپ؛ صنعتی که رنگ از رخساره‌اش پریده استشتاب تعطیلی و رکود صنعت چاپ؛ بودجه اختصاص یافته پاسخگوی نیازهای چاپخانه‌داران نیستباز کردن راه تنفسی تولید در صنعت چاپ با راه‌حل‌های کوتاه مدت/ دولت نوشدارو را دریابد

صادرات 2500 تن محصولات چاپی از استان قزوین

مدیرکل ارشاد استان قزوین هم در این بازدید با بیان اینکه 144 واحد چاپی در استان قزوین مشغول فعالیت هستند گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها فشار زیادی را به صنعت چاپ آورده اما در سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 تن محصولات چاپی از قزوین به کشورهای خارجی صادر شده است.

محمدحسین اسماعیلی با اشاره به مشکلاتی که گرانی ارز برای صنعت چاپ ایجاد کرده است افزود: از آنجایی که واحدهای چاپی ما هم با وزارت ارشاد و هم با وزرات صمت در ارتباط هستند، بتوانیم با هماهنگی و تشریک مساعی که صورت می‌گیرد نهایت حمایت از این حوزه داشته باشیم.

وی با ذکر اینکه صنعت چاپ از بحران کرونا آسیب زیادی دیده است گفت: در حال حاضر 52 واحد چاپی استان قزوین در سامانه کارا ثبت نام کردند که نیمی از آنها توانستند تسهیلات حمایتی کرونا را دریافت کردند و نیمی دیگر هم در حال گذراندن فرآیند دریافت این تسهیلات هستند.

انتهای پیام/ح

R7541/P1357/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارشاد استانداری قزوین صنعت چاپ بیشتر بخوانید... شهرک صنعتی ویژه چاپ باید در آذربایجان‌ غربی راه‌اندازی شود روزگار ناخوش چاپخانه‌داران خراسان رضوی / تهیه مواد اولیه ‌از بازار آزاد با گرانی‌های مضاعف ارائه برنامه جامع نظارت بر چاپخانه‌ها به معاون فرهنگی ارشاد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شهرک صنعتی ویژه چاپ باید در آذربایجان‌ غربی راه‌اندازی شود روزگار ناخوش چاپخانه‌داران خراسان رضوی / تهیه مواد اولیه ‌از بازار آزاد با گرانی‌های مضاعف ارائه برنامه جامع نظارت بر چاپخانه‌ها به معاون فرهنگی ارشاد واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارشاد استانداری قزوین صنعت چاپ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رئیس ‌مجلس با پرواز عادی وارد فرودگاه آبادان شد + فیلم ۲ قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم ۳ ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌/ حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ ۴ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۵ واکنش صریح رئیس مجلس به نامگذاری پلی در خرمشهر با نام برادر شهیدش + فیلم ۶ کردستان| تصادف خونین در جاده پالنگان به کامیاران ۴ کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت+علت سانحه ۷ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از سبک جدید گروه‌های جهادی شهرستان قرچک در خدمت‌رسانی / جهادگرانی که مدارس فرسوده را آباد می‌کنند ۸ بازدید و نظارت میدانی ‌قالیباف از اسکله صیادی بندر آبادان / گفت‌وگوی رئیس مجلس با مردم و صیادان مهمترین اخبار استانها فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم واکنش صریح رئیس مجلس به نامگذاری پلی در خرمشهر با نام برادر شهیدش + فیلم گزارش ویدئویی| حال و هوای محرم در کوره‌های آجرپزی گناباد / شبی که اشک و حزن عجیبی کارگران کوره‌ها ‌‌را فرا گرفته بود ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌/ حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ مهمترین اخبار تسنیم دیدار عراقچی با وزیر خارجه اتریش در وین/ تاکید "شالنبرگ" بر لزوم حفظ برجام راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم لبنان| کارشکنی عربستان در روند تشکیل دولت «مصطفی ادیب» رژیم صهیونیستی ــ حزب‌الله| وقتی یک تهدید سید حسن نصرالله به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد استانداری قزوین صنعت چاپ وزارت ارشاد استانداری قزوین صنعت چاپ استاندار قزوین استان قزوین صنعت چاپ بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد