Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز سه‌شنبه در آیین معارفه رییس جدید سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود:در طول چهار دهه گذشته ، حوزه کشاورزی و ظرفیت‌های این بخش، مورد غفلت قرار گرفته است که باید بیش از گذشته به این حوزه توجه شود.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری بهترین خاک، آب و نیروی انسانی را داراست، گفت: از این ظرفیت‌ها در چهار دهه گذشته غفلت شده است که وضعیت بیکاری استان بیان‌گر این غفلت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری، بر توسعه اقتصاد بدون نفت بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: راه برون‌رفت استان و کشور از وضعیت اقتصادی توسعه بخش کشاورزی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در تولید بادام، ماهیان سردآبی و همچنین برخی محصولات کشاورزی در کشور رتبه برتر را داراست گفت: استقلال کشور با توسعه بخش کشاورزی که زمینه سلامت و امنیت غذایی، امنیت اقتصادی کشور است.

وی،به حفظ آب و آبخیزداری و حفظ خاک اشاره و تصریح کرد: تغییر الگوی کشت و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی باید در این استان مورد توجه قرار گیرد.

جعفری افزود: چهارمحال و بختیاری بیشترین منابع آبی کشور را دارد اما با معضل آب و بی‌آبی مواجه است که باید الگوی کشت در مناطق مختلف استان به‌ خصوص در مناطق مواجه با مشکل کم‌آبی تغییر پیدا کند.

وی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: تاکنون ۳۵ هکتار گلخانه در استان احداث شده که باید این ظرفیت توسعه پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان یک اولویت است که نیازمند توجه جدی و عامل کاهش خسارت‌های احتمالی مختلف به کشاورزان است.

جعفری تاکید کرد: تجاری‌سازی و صادرات محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد.

رییس سابق سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: یک سوم تولید ثروت این استان در بخش کشاورزی است.

ذبیح‌الله غریب ،نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پنج سال گذشته را ۲۰ درصد برشمرد و افزود: این نرخ هم‌اینک به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: اشتغال بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۲۲ درصد است که هفت درصد سهم بخش کشاورزی در استان توسعه پیدا کرد.

 این مسوول سابق بخش کشاورزی استان به خشک‌سالی‌های یک دهه گذشته در استان اشاره و تاکید کرد: با توجه با این امر وضعیت ذخیره‌سازی استراتژیک هنوز به بحران تبدیل نشده است.

غریب با اشاره به افتتاح ۲ هزار طرح در پنج سال گذشته در حوزه کشاورزی یادآور شد: در این مدت یک‌هزار و ۲۰۰ طرح روستایی و عشایری در استان افتتاح شده است.

رییس سابق سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه آب و خاک ۵۶ درصد اراضی استان کشور به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده که این میزان در کشور ۲۰ درصد است.

غریب تصریح کرد: از این سطح ۳۱ درصد در پنج سال گذشته به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازدهی آبیاری چهارمحال و بختیاری به ۵۸ درصد رسیده است، گفت: از ۲ دهه گذشته ۴۰ طرح در حوزه کارون آغاز شده بود که به‌دلیل کمبود اعتبارات احداث نشد، اما در سال‌های اخیر ۱۰ طرح افتتاح شد.

غریب به ورود سرمایه‌گذران بخش خصوصی در استان در حوزه تامین آب برای نخستین بار در کشور اشاره و تاکید کرد: طرح یکپارچه‌سازی اراضی و اختصاص اعتبار به اراضی شیب‌دار از استان به وزارتخانه ارائه شد.

وی گفت: هم‌اینک ۴۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری فعال است و ۱۷ گلخانه جدید تا پایان سال افتتاح خواهد شد و ۹۴ پرونده نیز برای دریافت تسهیلات در بانک موجود است.

رییس سابق سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تولید سالانه ۲۵ هزار تن ماهی سردابی در این استان یک ظرفیت مهم است.

به گفته وی، در پنج سال گذشته ۲۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری متقاضی دریافت تسهیلات حوزه کشاورزی بوده‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر به بانک معرفی و ۷ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات پنج ساله ذبیح‌الله غریب رییس سابق سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری قدردانی و عطاءالله ابراهیمی به ‌عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شهرکرد چهارمحال وبختیاری نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شهرکرد چهارمحال وبختیاری نماینده مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی شهرکرد چهارمحال وبختیاری نماینده مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری بخش کشاورزی سال گذشته دهه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در زمان کرونا ما با بحران‌هایی زیادی مواجه بودیم و سختی‌های زیادی را آموزش و پرورش متحمل شد اما با تلاش و تدابیر مسئولین توانستیم این بحران را پشت سر بگذرانیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اتفاقات مثبتی در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاد گفت: معرفی دو معلم نمونه کشوری از استان چهارمحال و بختیاری بین ۱۵ معلم در سراسر کشور یک اتفاق بسیار عالی برای استان بوده است.

سلیمانی با اذعان بر اینکه عدم پیش بینی نیروی انسانی باعث شد با چالش روبه رو شویم گفت: ۱۳ درصد همکاران ما بازنشسته شدند و این یک چالش برای آموزش استان بود.

وی با اشاره به استخدام‌های پیش رو بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ آزمون استخدامی برگزار شد و سهمیه این استان تنها ۲۹۴ نفر بود، در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۷۰ نفر جذب و در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری نیز طی هشت آزمون یک هزار و ۵۸۳ سهمیه جذب معلم برای استان لحاظ شده است.

سلیمانی به توزیع شیر رایگان در بین مدارس اشاره کرد و بیان داشت: هفته‌ای دو نوبت و گاهی اوقات هفته‌ای ۳ نوبت به تعداد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار شیر با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بین مدارس ابتدایی توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تجهیزات متفاوتی با ارزش ۷۰ میلیارد در حوزه‌های مختلف توزیع شد.

سلیمانی با بیان اینکه ۱۸ مرکز رفاهی در سطح استان وجود دارد گفت: اردوگاه شهید دانش آموزی بعد از ۱۸ سال تعیین تکلیف شد و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش و پرورش را ساخت استخر شهید استکی دانست و گفت: این پروژه تا اول مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام نوروز و تابستان اسکان مهمانان نوروزی را داریم که در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۰۴ نفر به مسافران اسکان داده شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه در همه مراسمات و مناسبت‌ها آموزش و پرورش سهیم است اذعان داشت: ۷۰ درصد از حوزه‌های رأی گیری در مدارس استان بوده است.

کد خبر 6095012

دیگر خبرها

  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • معرفی فراورده‌های صادراتی در غرفه چهارمحال و بختیاری
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری