Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@03:17:49 GMT

تحریم ها ادامه یابد صادرات دارو را قطع می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۹۶۳۹

به گزارش ایرنا از ساوت چاینا، تهدید این مقام دولتی چین واکنشی به تهدیدهای آمریکا مبنی بر جلوگیری از دستیابی شرکت های چینی بخصوص هواوی به نیمه فلزات هادی است که برای فعالیت های شرکت چینی در آمریکا و بازارهای جهانی مشکلات فراوانی بوجود آورده است.

گزارش حاکی است که آمریکا درصدد محدود کردن شرکت های چینی است و برای این منظور در نظر دارد از دستیابی این شرکت ها به فناوری ها و برخی از قطعات از جمله چیپ های رایانه ای و نیمه هادی ها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور اقتصادی دولت چین تاکید کرده است: چنانچه دسترسی های شرکت های چینی به این تجهیزات و قطعات توسط آمریکا محدود شود، پکن هم از صادرات دارو و فراورده های دارویی به عنوان یک اسلحه برای مقابله با فشارهای آمریکا و تحریم های آن کشور بهره خواهد گرفت.

آمریکا برای تامین دارو و برخی از فراورده های دارویی وابستگی زیادی به چین دارد و این موضوعی است که «جو بایدن»  نامزد انتخابات ریاست جمهوری و دولت ترامپ رییس جمهور آمریکا هر دو بارها خواستار حل و فصل این مساله شده اند.  

اگرچه چین هنوز دست به چنین کاری نزده است اما این مشاور دولت می گوید: اگر دسترسی چین به نیمه هادی ها قطع شود، می توان راه دسترسی آمریکا به این فراورده ها و داروها را مسدود کرد.

لی افزود: بیش از ۹۰ درصد از مواد خام داروها ازجمله داروهایی نظیر آنتی بیوتیک ها و ویتامین ها در چین تولید می شود و آمریکا در کوتاه مدت قادر به تولید آنها نیست و اگر قرار باشد بازی کثیف تحریم را ادامه دهد با تدابیر مقابله جویانه پکن مواجه خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا چند روز قبل محدودیت های گسترده ای برای دستیابی شرکت چینی هواوی به تجهیزات،  نرم افزارها و فناوری های شرکت های آمریکایی در نظر گرفت و ۳۸ شعبه این شرکت مخابراتی بزرگ را در ۲۱ کشور دنیا تحت فهرست نظارت شدید قرار داد که بر اساس آن فروش فناوری های آمریکا به شرکت های چینی این فهرست بشدت محدود می شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شرکت های چینی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود